Vill man koppla in ett backlyse på en 625a så gör man (ungefär) så här:- Köper ett växlande relä (42-303 på Biltema)- Öppnar huven fram- Letar reda på den blå-vita kabeln som går in i databoxen (Den kommer från toppen på växellådan), tror det var stift 7- Kolla upp så det verkligen är rätt genom att mäta spänningen mellan den och jord när du INTE har backen i. Det ska leverera 12v då, när backen är i ska det inte hända någonting.- Koppla in relät enligt:30+85 = +12v (exempelvis från ett lyse så du kan slå av den om du vill)86 = Blå-vita kabeln från växellådan87 = Ingenting, sätt bara en tom hylsa över den87a = + sidan på en lämplig lampa- Koppla sedan minus på lampan till karossen för att få jord.Jag fick lite telefonassistans att koppla på mitt backlyse så all cred runt relät till MiffoPonken!
Om jag förstått rätt så går de på automatiskt när backen ligger i? Men du har även en knapp till det om du ej vill de ska lysa när backen ligger i? Har jag förstått rätt? Ska försöka få till de på automatik på min 520 nån dag