ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Guidetavlan - sÃ¥ gör man! »
  • Ämne: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregÃ¥ende nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   GÃ¥ ned

Författare Ämne: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!  (läst 11501 gÃ¥nger)

Utloggad markusb

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 519
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Offroadnjutare
    • Visa profil
markusb
Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« skrivet: 4 november 2011 kl. 11:11:46 »
U2-22 firmware är möjlig att programmera!
Följande är svaret jag fick av Dealy's support idag.

"Hej !
 
Kalibrering av hastighetsmätaren på den nyare typen av instrument måste ske med ett specialverktyg enligt bifogad instruktion.
Detta specialverktyg kan beställas från en Dinli ÅF/verkstad. Artikelnummer är A930023-00, och rek.pris 182 kronor inkl moms.
 
 
Med vänlig hälsning
Roger Carlson
Dealy Sweden AB "

Stort tack till Roger som äntligen gett oss med U2-22 en lösning 

Jag biogar pdf-en jag fick av Roger på min hemsida.
http://hem.bredband.net/b1566927/Calibration.pdf

EDIT:

Jag har utan problem lyckats kalibrera min hastighetsmätare nu och kan beskriva hur jag gjorde.
Jag testade i samma veva att aktivera tempmätaren som PDFen föreslår men det står bara 0.0C. Kikade på elschemat på hojen och där verkar det inte finnas någon tempgivare. Bara en thermostat som är direktkopplad till överhettningslampan. Jag ska kika om det finns någon bra lösning på detta så vi även kan få motortemp i displayen.

Jag skrev en liten guide om hastighetskalibreringen igår som jag klistrar in här:

Hastighetsmätaren på Dinli 450 kalibreras till bakhjulets rullomkrets.
Kalibreringsvärdet anger rullomkretsen i millimeter.
Detta bör göras så hastighetsmätaren visar rätt hastighet men även så att trippmätaren räknar körd sträcka rätt.

För att komma in i programmeringsläget på displayen med firmware U2-22 (du ser firmwarenumret under displayens startsekvens) behövs en signalgenerator alternativt Dinlis egna "hastighetssimulator" med art.nr: A930023-00.
Signalgeneratorn ansluts till den bruna kabeln i det 3-poliga kontaktstycket.
Denna kabeln är ingången från magnetgivaren vid bakdrevet.
Den gröna kabeln i samma kontaktstycke är jord och ansluts till jord på signalgeneratorn.

Om du vill plocka bort hastighetsmätaren och göra kalibreringen på bänk så måste en extern 12V matning anslutas till det stora kontaktstycket på mätaren. Svart kabel är jord och Röd-svart är +12V.

Signalgeneratorns uppgift är att sänka den bruna kabeln till jord med en frekvens runt 15-25Hz.
Exakt frekvens beror på vad hastighetsmätaren tidigare är kalibrerad till.
För att ställa rätt frekvens, starta hastighetsmätaren och ändra generatorns frekvens tills 115-120km/h utläses på hastighetsmätaren.
Om detta inte görs kan du inte komma in i programmeringsläget.

Stäng av hastighetsmätaren men låt signalgeneratorn vara igång.
Tryck ned den vänstra knappen på hastighetsmätaren och starta den.
När U2-22 ----- visas trycks även den högra knappen ned. När INF-0 visas släpps den vänstra knappen. När hastighetsmätaren sedan växlar till normalt visningsläge trycks den vänstra knappen ned igen och sedan kan båda knapparna släppas. Nu är du i programmeringsläget.

För att bläddra mellan funktionerna 1-9, tryck på den vänstra knappen. För att gå in i en funktion trycks den högra knappen ned.
Funktion 1 är kalibrering av hastigheten. Ange ditt bakhjuls rullomkrets i millimeter.

Inne i funktionen ändras värdet med den vänstra knappen och den högra väljer nästa värde.
För att komma ur en funktionen trycks den högra knappen upprepat till funktionsnumret blinkar.
Nu kan du välja nästa funktion med vänster knapp.

För att spara ändringarna, välj funktionen 0-end.
Gå in i funktionen med högra knappen.
Tryck den vänstra för att spara.
Displayen återgår till normalt visningsläge.

Bryt strömmen och koppla bort signalgeneratorn.
Programmeringen är klar.


Bygg din egen signalgenerator!

Jag testade att bygga en generator baserad på timerkretsen NE555 och skissade upp ett schema på lämpliga komponenter.

Kretsen byggdes som ett "kråkbo", komponenterna direkt ihoplödda utan något kretskort och den fungerar perfekt till kalibreringen.







« Senast ändrad: 5 november 2011 kl. 23:10:13 av markusb »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad markusb

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 519
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Offroadnjutare
    • Visa profil
markusb
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #1 skrivet: 4 november 2011 kl. 12:52:21 »
Kan bekräfta att detta fungerar!
Grattis alla med U2-22  :headbang:

För den som har kunskapen och inte vill köpa programmeringsdosan kan jag berätta hur man kan göra det på egen hand.

Du behöver en signalgenerator (bygg en med en enkel 555 timer och en extra transistor!) som kan justeras att lämna 18-19Hz. Den ska svänga mellan 0-5V. Hur mycket ström den behöver kunna sänka har jag inte mätt, men jag gissar på runt 100mA borde räcka.

Anslut generatorn till den bruna sladden i kontaktstycket som har tre sladdar. När generatorn svänger och jordar denna kabeln räknar datorn hasigheten. Datorn har intern pull-up på denna sladden så du behöver bara kunna sänka ström, inte lämna.
Justera din generators frekvens så att displayen visar mellan 115-120 km/h. Nu kan du komma åt programmeringen precis som på U2-11 modellen.

Beviset:


Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Björne

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Björne
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #2 skrivet: 4 november 2011 kl. 14:01:11 »
Bra jobbat!

Tror du att det går köpa komponenterna som behövs på tex elfa.se eller kjell.com ? Förutsatt att jag inte har någon elektronikutrustning hemma utom en multimeter typ...
Anmäl till moderator   Loggat
Kawasaki z750 -08
Dinli 450 -08

Utloggad markusb

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 519
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Offroadnjutare
    • Visa profil
markusb
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #3 skrivet: 4 november 2011 kl. 14:13:30 »
Tack Björne  ()p

I det fallet är det nog lämpligare att köpa Dinlis egen simulator, förutastt att den går att få tag på.
Ska du bygga en signalgenerator så behöver du bl.a lödpenna, experimentkort alternativt kopplingsplatta, diverse komponenter osv. Då är du snabbt uppe i samma pengar.

Vill du ändå testa att bygga en egen så kan du utgå från denna och handla hem grejjer
http://www.daycounter.com/Calculators/NE555-Calculator.phtml

Välj lämpligen
RA = 1 kohm
RB = 27 kohm
C = 1µF

Sedan kopplar du en 10-22k potentiometer i serie med RB så kan du variera frekvensen.
Ev kan en bufferttransistor med basresistor behövas på utgången pinne 3.
« Senast ändrad: 5 november 2011 kl. 23:02:47 av markusb »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad markusb

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 519
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Offroadnjutare
    • Visa profil
markusb
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #4 skrivet: 5 november 2011 kl. 10:57:26 »
Jag har ej fått något svar av Roger igen, men efter lite grejande igår så har jag klurat ut det mesta. Jag uppdaterar mitt första inlägg.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad oge

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • cf allroad X7
    • Visa profil
oge
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #5 skrivet: 5 november 2011 kl. 15:18:46 »
Har du någon koll på vad de andra 8 funktionerna är till för ?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad markusb

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 519
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Offroadnjutare
    • Visa profil
markusb
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #6 skrivet: 5 november 2011 kl. 16:20:48 »
En funktion är en klocka, men jag fick den inte att räkna upp. Kanske måste in en signal. Vet inte om det är en vanlig klocka eller timräknare.
En annan funktion är temperatur men det finns ingen givare kopplad till den.
En annan funktion har med varvräknare att göra. Har ej testat den.
Resten har jag inte en aning om.
Någon funktion har troligtvis med kalibrering av bränslemätaren att göra. När jag labbade med fuel-ingången på kortet fick jag endast tankmätaren att blinka, ej någon stapel. Stapeln måste nog aktiveras i menyn. Nu finns det ju ingen soppamätare på hojen så det kvittar. Men det går att sätta dit om man vill alltså, det kan vara bra.
« Senast ändrad: 5 november 2011 kl. 16:25:17 av markusb »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad oge

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • cf allroad X7
    • Visa profil
oge
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #7 skrivet: 7 november 2011 kl. 10:13:36 »
Det vore smutt om man kunde få varvtal och kyltemp på displayen.

/Micke
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad markusb

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 519
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Offroadnjutare
    • Visa profil
markusb
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #8 skrivet: 7 november 2011 kl. 12:49:32 »
Hej igen !
 
Jag måste revidera tidigare uppgifter (eller förtydliga om man så vill).
Man kan inte ändra kalibreringen vad avser annan hjuldimension. Det är endast en slags "grundinställning" man gör enligt Dinli själva.
 
Så kalibrering kommer inte att ha någon inverkan om man har annan hjuldimension än original (eller åtminstone motsvarande rullningsomkrets).
 
Med vänlig hälsning

Roger Carlson
Dealy Sweden AB


Fick detta i mail nu, men vad han menar förstår jag inte riktigt då rullomkretsjusteringen funkade för mig. Mätte upp med gps.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Aerotic72

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 57
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Aerotic72
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #9 skrivet: 20 juni 2012 kl. 19:34:37 »
Citat frÃ¥n: markusb skrivet  4 november 2011 kl. 11:11:46
U2-22 firmware är möjlig att programmera!
Följande är svaret jag fick av Dealy's support idag.

"Hej !
 
Kalibrering av hastighetsmätaren på den nyare typen av instrument måste ske med ett specialverktyg enligt bifogad instruktion.
Detta specialverktyg kan beställas från en Dinli ÅF/verkstad. Artikelnummer är A930023-00, och rek.pris 182 kronor inkl moms.
 
 
Med vänlig hälsning
Roger Carlson
Dealy Sweden AB "

Stort tack till Roger som äntligen gett oss med U2-22 en lösning 

Jag biogar pdf-en jag fick av Roger på min hemsida.
http://hem.bredband.net/b1566927/Calibration.pdf

EDIT:

Jag har utan problem lyckats kalibrera min hastighetsmätare nu och kan beskriva hur jag gjorde.
Jag testade i samma veva att aktivera tempmätaren som PDFen föreslår men det står bara 0.0C. Kikade på elschemat på hojen och där verkar det inte finnas någon tempgivare. Bara en thermostat som är direktkopplad till överhettningslampan. Jag ska kika om det finns någon bra lösning på detta så vi även kan få motortemp i displayen.

Jag skrev en liten guide om hastighetskalibreringen igår som jag klistrar in här:

Hastighetsmätaren på Dinli 450 kalibreras till bakhjulets rullomkrets.
Kalibreringsvärdet anger rullomkretsen i millimeter.
Detta bör göras så hastighetsmätaren visar rätt hastighet men även så att trippmätaren räknar körd sträcka rätt.

För att komma in i programmeringsläget på displayen med firmware U2-22 (du ser firmwarenumret under displayens startsekvens) behövs en signalgenerator alternativt Dinlis egna "hastighetssimulator" med art.nr: A930023-00.
Signalgeneratorn ansluts till den bruna kabeln i det 3-poliga kontaktstycket.
Denna kabeln är ingången från magnetgivaren vid bakdrevet.
Den gröna kabeln i samma kontaktstycke är jord och ansluts till jord på signalgeneratorn.

Om du vill plocka bort hastighetsmätaren och göra kalibreringen på bänk så måste en extern 12V matning anslutas till det stora kontaktstycket på mätaren. Svart kabel är jord och Röd-svart är +12V.

Signalgeneratorns uppgift är att sänka den bruna kabeln till jord med en frekvens runt 15-25Hz.
Exakt frekvens beror på vad hastighetsmätaren tidigare är kalibrerad till.
För att ställa rätt frekvens, starta hastighetsmätaren och ändra generatorns frekvens tills 115-120km/h utläses på hastighetsmätaren.
Om detta inte görs kan du inte komma in i programmeringsläget.

Stäng av hastighetsmätaren men låt signalgeneratorn vara igång.
Tryck ned den vänstra knappen på hastighetsmätaren och starta den.
När U2-22 ----- visas trycks även den högra knappen ned. När INF-0 visas släpps den vänstra knappen. När hastighetsmätaren sedan växlar till normalt visningsläge trycks den vänstra knappen ned igen och sedan kan båda knapparna släppas. Nu är du i programmeringsläget.

För att bläddra mellan funktionerna 1-9, tryck på den vänstra knappen. För att gå in i en funktion trycks den högra knappen ned.
Funktion 1 är kalibrering av hastigheten. Ange ditt bakhjuls rullomkrets i millimeter.

Inne i funktionen ändras värdet med den vänstra knappen och den högra väljer nästa värde.
För att komma ur en funktionen trycks den högra knappen upprepat till funktionsnumret blinkar.
Nu kan du välja nästa funktion med vänster knapp.

För att spara ändringarna, välj funktionen 0-end.
Gå in i funktionen med högra knappen.
Tryck den vänstra för att spara.
Displayen återgår till normalt visningsläge.

Bryt strömmen och koppla bort signalgeneratorn.
Programmeringen är klar.


Bygg din egen signalgenerator!

Jag testade att bygga en generator baserad på timerkretsen NE555 och skissade upp ett schema på lämpliga komponenter.

Kretsen byggdes som ett "kråkbo", komponenterna direkt ihoplödda utan något kretskort och den fungerar perfekt till kalibreringen.

(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)

(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)

(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)

(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)

Hej!
Jag har köpt Dinlis egna "hastighetssimulator" och undrar hur jag ska koppla in den, det sitter en svart kontakt vilket jag har hittat vart den ska sitta men så finns det även en vit kontakt med tre stift i som jag skulle villja ha hjälp med vart den ska kopplas in...
Tacksam för svar.
/Peter
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Spyder RSS 2012
Yoshimura Slip on
KN Luftfilter

Dinli 450 Lightning -10 såld
DAJ
185 Main
70 Pilot
B-skruv 2 varv
Nål mittläge
HMF-Competiton Slip-on
JR sport Filter
15/36 Drevning

Utloggad markusb

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 519
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Offroadnjutare
    • Visa profil
markusb
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #10 skrivet: 20 juni 2012 kl. 19:37:44 »
Inte en aning eftersom jag inte har originalsimulatorn. Gissar att du ska koppla in den på nån kontakt som har matning till simulatorn om den inte är smart nog att ta matningen från den svarta kontakten som jag gjorde.

Vad händer om du testar med bara den svarta inkopplad? Den vita kan ev vara för en annan modell av mätare kanske..
 
I den svarta kontakten från mätaren finns allt man behöver, +5V, gnd samt signal in.
 
« Senast ändrad: 20 juni 2012 kl. 19:41:26 av markusb »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Aerotic72

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 57
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Aerotic72
SV: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
« Svar #11 skrivet: 20 juni 2012 kl. 21:10:07 »
Att ändra Hastighetsmätaren till 115-120km/h funkar efter att jag har kopplat in den svarta kontakten.
Men jag kommer inte in i programmerings läget :(
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Spyder RSS 2012
Yoshimura Slip on
KN Luftfilter

Dinli 450 Lightning -10 såld
DAJ
185 Main
70 Pilot
B-skruv 2 varv
Nål mittläge
HMF-Competiton Slip-on
JR sport Filter
15/36 Drevning

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   GÃ¥ upp
« föregÃ¥ende nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Guidetavlan - sÃ¥ gör man! »
  • Ämne: Dinli U2-22 hastighetskalibrering - en guide!
 


Online just nu.

1061 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
kenthas
Flest online idag: 1069. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter nÃ¥gra dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  SÃ¥ klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det nÃ¥gon som vet var jag kan fÃ¥ service pÃ¥ en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gÃ¥ng sedan dess. NÃ¥gon som har nÃ¥gon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igÃ¥r, den tände till men dog . Den gÃ¥r runt men tänder inte till. NÃ¥gon som har nÃ¥got tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt frÃ¥n statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände dÃ¥ bytande jag statorn, körde nÃ¥gra mÃ¥nader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar lÃ¥ngsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde pÃ¥ högväxel ganska fort efter en stund sÃ¥ hackade motorn till en par gÃ¥nger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn gÃ¥r fint, vad kan ha hänt kan nÃ¥got vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter pÃ¥ vevaxeln pÃ¥ en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker pÃ¥ vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne pÃ¥ cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gÃ¥ fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det nÃ¥gon i hela detta forum som vet nÃ¥gon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer frÃ¥n men när jag lÃ¥ser bak hjulen sÃ¥ försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena nÃ¥gon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden pÃ¥ den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det nÃ¥gon pÃ¥ detta forum som vet var jag kan fÃ¥ tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej nÃ¥gon som har plast kÃ¥por till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isÃ¥fall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info