Sen beror det väl på hur mkt väg man åker, och vilka vägar.Jag gillar att kunna åka på vilka vägar som helst, oavsett om det är en grusväg eller större asfaltsvägar. Skönt att kunna åka och tanka eller handla utan att behöva bry sig alls om att man är på vanlig väg.Sen finns det ju dom som tror att alla fyrhjulingar är olagliga att köra på vägen över huvudtaget, då kan det ju vara skönt att bara förklara att maskinen är mc-reggad och att man har lika stor rätt att åka på vägen som alla andra.Nu har jag inte råkat ut för någon sådan som jag pratat med, men väl en kärring som stod och viftade och såg grinig ut. Var på väg till jobbet så jag hade ingen lust att stanna och prata med kärringen då.Jag tycker det känns som man får mer användning för maskinen när den är mc-reggad, olagligt i terrängen är det ju så gott som jämt ändå även med terräng-reggat.http://publikationswebbutik.vv.se/upload/5558/100047_bra_att_veta_om_fyrhjulingar_.pdfLite info
Jag kört ca 3000mil med mina jag ägt och alla har varit mc-reggade.Det kostar 1000:- i böter om du kör på väg med terrängreggad.Hade jag åkt terrängreggad med mina har det blivit jävligt dyrt (blivit stoppad eller dom åkt efter och kollat plåten säkert 50 gånger) Så därför säger jag att man ska åka mc-reggat
Citat från: Lowest skrivet 15 mars 2011 kl. 18:13:22Jag kört ca 3000mil med mina jag ägt och alla har varit mc-reggade.Det kostar 1000:- i böter om du kör på väg med terrängreggad.Hade jag åkt terrängreggad med mina har det blivit jävligt dyrt (blivit stoppad eller dom åkt efter och kollat plåten säkert 50 gånger) Så därför säger jag att man ska åka mc-reggat Kör du med raka rör eller vad är det som gör polisen så intresserade av dig? Jag är nog uppe i ca 1500 körda mil på hjuling, och har aldrig blivit stoppad. Möter polisen flera ggr i veckan och dom tittar knappt åt en.
Hur stor är sannorlikheten att åka dit där jag bor och där jag kommer att köra?Viss skillnad om man kör runt by kiosken i Älvsbyn eller åker i 90 blås genom Borlänge.1000 spänn i böter på en T-reg vart 3'dje år blir billigare än vad en V-reg kostar mer i helförsäkring per år.Det här med T-reg vs V-reg blir lite av en filosofisk fråga