Jag var med jobbarkompisarna på fyrhjulingssafari uppe i Svartnäs.
http://www.moreysaventyr.se/Då åkte vi på Kymco mxer 50. Eu-mopeder alltså, såna här:

Dom klarade oss vuxna fint, även där det var brant. Bara att gasa! Jag och en annan som också var lite "plus size" fick ett par maskiner som var småtrimmade med värre cylinder och trimvariator.
Dom var det lite värre fart och gick även upp på bakhjulen, vilket gav avundsjuka blickar från mina crossåkande jobbarkompisar.

Det var en helt suverän åkning för en rookie som mig, kul körning när man är ett gäng och FIN natur!
Det var den upplevelsen som gjorde att jag köpte min första hjuling, och eftersom jag blev lite imponerad över dom mindre Kymcomaskinerna blev det en mxu 300.
Den sålde jag för en månad sen ungefär, det var en 14-årig kille som skulle ha och leka med hemma. Vilket lyx!
Nu vet jag inte hur du hade tänkt att åka med mopeden, men en mopedfyrhjuling kan man nog ha mer skoj med än en vanlig moped. Och tänk dig vad skoj att sladda runt på vintern!

Hade jag varit i den åldern, eller att mina barn var där så hade jag lätt köpt en sådan åt dom.
Nu är jag ju "vuxen" och fick lov att köpa en Can-Am 800cc!