till min förra hjuling köpte jag fyra stycken pigg kedjor med kryss mönster och dom var helt överdrivet grymma men kostade 4000 för alla fyra däcken. skulle jag köpa kedjor idag skulle jag köpa dom från biltema, har för mig att dom kostar runt 500kr för ett par och dom har piggar. kan tror att piggarna på dom inte har lika bra härdning som biltemas men ska man inte åka asfalt med dom så håller dom nog längedom jag har sett med dom verkar nöjda iaf.
Citat från: atvrules skrivet 1 januari 2010 kl. 10:18:42till min förra hjuling köpte jag fyra stycken pigg kedjor med kryss mönster och dom var helt överdrivet grymma men kostade 4000 för alla fyra däcken. skulle jag köpa kedjor idag skulle jag köpa dom från biltema, har för mig att dom kostar runt 500kr för ett par och dom har piggar. kan tror att piggarna på dom inte har lika bra härdning som biltemas men ska man inte åka asfalt med dom så håller dom nog längedom jag har sett med dom verkar nöjda iaf.Oki Tack för tipset.Biltemas är onekligen billiga.Får kanske bli ett test av deras kedjor då. Håller de inte måttet är det ju inte så mycket pengar i sjön.Fastchip Norrköping, fina kedjor till kanonpriser
Hej!Har nu provat och plogat med snö kedjor på bakre hjul paret och måste säga att när det är is under ny snö så driver det kanon bra.Vi har en ganska brant backe och ploga och nu var det 15cm ny snö det var nu inga problem att ploga uppför nu.Vågade inte sätta på kedjorna i fram då dessa såg ut att vara samma storlek som bak Någon som vet om det skall vara så? Är ju rädd att broms slangar ska bli skadade.
Citat från: 2fast4u skrivet 1 januari 2010 kl. 15:21:41Hej!Har nu provat och plogat med snö kedjor på bakre hjul paret och måste säga att när det är is under ny snö så driver det kanon bra.Vi har en ganska brant backe och ploga och nu var det 15cm ny snö det var nu inga problem att ploga uppför nu.Vågade inte sätta på kedjorna i fram då dessa såg ut att vara samma storlek som bak Någon som vet om det skall vara så? Är ju rädd att broms slangar ska bli skadade.Tjenare!Låter fint med greppet i uppförsbacken, min verkar dock slira mer i fram än på bakhjulen så jag kommer köpa kedjor runt om.Har du olika dimension på däcken fram och bak ska det väl vara olika storlek på kedjorna med?Så är iaf jag skolad, men jag kan ha fel.Jag har 25x8x12" i fram och 25x11x12" i bak på min hjuling och kommer definitivt inte sätta på kedjor av samma dimension fram som bak.Var på närmaste Biltema igår men de hade slut på kedjor . De skulle dock få in senare i kommande vecka så en bra anledning att fara tillbaka dit :-)//Max
Jag har kedjor på alla fyra provade att bara ha bak först.Det funkar kanon det vart bra mycket bättre att ha på alla fyra.Har biltema fram funkar bra dom slits inte mer än dom jag har bak Jag kör aldrig på asfaltsvägar dock