|
STENE
|
 |
« skrivet: 10 Februari 2009 kl. 02:02:57 » |
|
Har haft lite strul med min maskin och garaget är fullt med prylar så jag har inte plats att vara hemma och skruva. Så jag ringer och pratar med benny på TRECH.SE och vad händer?? Fick hyra en plats hos dem, River maskinen och berättar vad som är knas. typ en vecka senare så kommar alla delar jag behöver. Kolv, ringar, vevaxel, packbox, diverse packningar etc etc. Super duper tjofaderittan tack till Benny och mika på trech för att ni finns kvar nu när min andra hovleverantör fyrhjuling.se inte har någon lokal.
Kommer med all säkerhet även att beställa de lättare vikterna som benny tagit fram för att få en piggare maskin.
Felet på min maskin var att det kommit skit i lagret mellan vevaxeln och vevstaken. så den nöp.. Så ett tipps till er andra linhai fantaster där ute. Byt olja ganska ofta eftersom filtret/tesilen inte stoppar skräp som kan orsaka detta.
|
|
|
|
|
Loggat
|
============= Linhai Allroad 260 2x4
|
|
|
|
Lillhajen
|
 |
« Svara #1 skrivet: 10 Februari 2009 kl. 11:43:16 » |
|
Det värmer i hjärtat att Stene är på stort G 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Polaris 800x2 LE 08 Suzuki quadrunner 250 LTF 4WD 89 Can Am 800 06 Såld Linhai Allroad 260 04 Såld 
|
|
|
|
STENE
|
 |
« Svara #2 skrivet: 10 Februari 2009 kl. 15:41:17 » |
|
Jo det skall bli kul att bli lite aktiv igen. Hela hösten och vintern (som aldrig riktigt kom) har gått till jakt. så jag har inte aft så mycket tid att pilla med maskinen. Men nu tack vare TRECH så är jag snart på plats igen.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Mackan_450
|
 |
« Svara #3 skrivet: 10 Februari 2009 kl. 17:41:19 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
RENEGADE 800 KVICKSUND EDITION MUZZY Helsystem. CAN-AM hasplåtar. CAN-AM lastrack.CAN-AM Packväska.Skärmbreddare. 28"Mudlite. GAZ Dämpare Swept Back snorkel kitt
|
|
|
|
Hanen
|
 |
« Svara #4 skrivet: 10 Februari 2009 kl. 20:41:38 » |
|
Har haft lite strul med min maskin och garaget är fullt med prylar så jag har inte plats att vara hemma och skruva. Så jag ringer och pratar med benny på TRECH.SE och vad händer?? Fick hyra en plats hos dem, River maskinen och berättar vad som är knas. typ en vecka senare så kommar alla delar jag behöver. Kolv, ringar, vevaxel, packbox, diverse packningar etc etc. Super duper tjofaderittan tack till Benny och mika på trech för att ni finns kvar nu när min andra hovleverantör fyrhjuling.se inte har någon lokal.
Kommer med all säkerhet även att beställa de lättare vikterna som benny tagit fram för att få en piggare maskin.
Felet på min maskin var att det kommit skit i lagret mellan vevaxeln och vevstaken. så den nöp.. Så ett tipps till er andra linhai fantaster där ute. Byt olja ganska ofta eftersom filtret/tesilen inte stoppar skräp som kan orsaka detta.
Det va samma fel på min Linhai. Vet du om dom nya vikterna finns att köpa än?
|
|
|
|
|
Loggat
|
Linhai 257cc -04.
|
|
|
|
STENE
|
 |
« Svara #5 skrivet: 10 Februari 2009 kl. 21:48:11 » |
|
japp de nya vikterna finns. Såg en hel låda när jag var hos dem.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Hanen
|
 |
« Svara #6 skrivet: 10 Februari 2009 kl. 22:10:56 » |
|
Då kanske man ska ta en liten utflykt någon dag och hälsa på hos Benny och grabbarna. Undrar om det gör stor skillnad med dom nya vikterna jämfört med enbart fyra originalvikter?
|
|
|
|
|
Loggat
|
Linhai 257cc -04.
|
|
|
|
STENE
|
 |
« Svara #7 skrivet: 10 Februari 2009 kl. 22:30:04 » |
|
Det är mer likt att ta bort två vikter. Så man köper 4 vikter och behåller 4 orginal. vilket även gör att man kan labba mer för att få något som passar bra. Jag har bara provat att köra med 4 eller 8 vikter. Men tyckte att 4 blev för lite och varvet på maskinen för högt när man bara puttrar runt (som när man skall hämta barnen).
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Hanen
|
 |
« Svara #8 skrivet: 26 Februari 2009 kl. 10:55:31 » |
|
Hur går det med din hoj, prylarna på plats?
|
|
|
|
|
Loggat
|
Linhai 257cc -04.
|
|
|
|
STENE
|
 |
« Svara #9 skrivet: 3 Mars 2009 kl. 11:27:03 » |
|
japp allt är på plats. Dock så provar jag nu att köra med 6 vikter istället för 8. Om det funkar bra så kper jag nog vikter av trecharna sedan. Har inte hunnit köra så mycket. Bara släpat runt ungarna på snowracer.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Hanen
|
 |
« Svara #10 skrivet: 3 Mars 2009 kl. 12:01:42 » |
|
Är det märkbar skillnad mellan 4-6 vikter?
|
|
|
|
|
Loggat
|
Linhai 257cc -04.
|
|
|
|
STENE
|
 |
« Svara #11 skrivet: 5 Mars 2009 kl. 16:26:17 » |
|
6 vikter känns närmare 8 än 4. Jag körde ju med 4 ett tag med orkade inte med det höga varvtalet även när man bara ville puttra runt lite.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Hanen
|
 |
« Svara #12 skrivet: 5 Mars 2009 kl. 19:48:10 » |
|
Kanske är så att det bästa för en gammal Linhai är 4 originalvikter + 4 Trechvikter. Ska försöka få tummen ur och åka till Bålsta och handla, men det är ju en bit att åka från Rådmansö...
|
|
|
|
|
Loggat
|
Linhai 257cc -04.
|
|
|
|
Trech
|
 |
« Svara #13 skrivet: 5 Mars 2009 kl. 19:58:01 » |
|
Halloj! Det skulle givetvis vara skoj att träffa er från forumet  Men, jag kan ju skicka vikterna till dig, Hanen, om du har ont om tid/lång väg  Dom väger knappt något så frakten blir lite porto bara. Dra ett mail till mig på benny@trech.se om du vill ha det skickat, annars så ser jag till att ha kaffet klart när du hälsar på  Kul att maskinen håller STENE!! MVH / Benny
|
|
|
|
|
Loggat
|
Återförsäljare, driver företaget/butiken Trech AB
|
|
|
|
Hanen
|
 |
« Svara #14 skrivet: 6 Mars 2009 kl. 08:49:20 » |
|
Visst kan man skicka via post, men det är ju inte lika roligt. Jag dyker upp inom ett par veckor och tar en fika.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Linhai 257cc -04.
|
|
|
|
Trech
|
 |
« Svara #15 skrivet: 6 Mars 2009 kl. 09:51:54 » |
|
Härligt, det ser jag fram emot  Missa inte våra öppettider bara. Har gjort lite förändringar gällande vardagarna. Vi ses! /Benny
|
|
|
|
|
Loggat
|
Återförsäljare, driver företaget/butiken Trech AB
|
|
|
|
STENE
|
 |
« Svara #16 skrivet: 6 Mars 2009 kl. 10:59:17 » |
|
Visst kan man skicka via post, men det är ju inte lika roligt. Jag dyker upp inom ett par veckor och tar en fika.
Säg till när du skall dit. Var ju länge sedan man träffade dig din gammla grott björn
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Hanen
|
 |
« Svara #17 skrivet: 6 Mars 2009 kl. 11:24:27 » |
|
Säg till när du skall dit. Var ju länge sedan man träffade dig din gammla grott björn Självklart, jag lägger en blänkare här när det är dags. Grottbjörn...hmmm. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Linhai 257cc -04.
|
|
|
|
Hanen
|
 |
« Svara #18 skrivet: 8 Mars 2009 kl. 18:09:42 » |
|
Preliminärt tittar jag in på fredag (den trettonde  ) Eventuellt har jag med en polare som också har viktproblem, he he.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Linhai 257cc -04.
|
|
|
|
STENE
|
 |
« Svara #19 skrivet: 8 Mars 2009 kl. 20:12:11 » |
|
då får vi gå in en och en så vi inte välter butiken :-)
vilken tid?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|