Jag hade nog hellre tagit en Suzuki. Det är med Quad/ATV över den och kanske bättre kvalitet. Gasen kan du väl strypa så långt ner det går, tills den inte drar iväg alls, men jag hade oroat mej mer över att beläggen/lamellerna på drivningen skulle slitas ut i förtid, eftersom maskinen aldrig frå varva ut helt, med andra ord så expanderar (gyroeffekten) klackarna inte riktigt ordentligt i huset och greppar aldrig fullt ut, med andra ord så kan man jämföra det med att köra en bil på tomgång med kopplingspedalen nertryckt till hälften, det slirar alltså hela tiden. Det är möjligt att jag är helt ute och reser, så någon som kan kan kanske rätta mej.
Lite det jag menade med att kunna strypa mycket.
Ska titta lite närmare på Loncin maskinerna som Outlander snackade om.
Priset ligger helt rätt (om kvaliteten är bra vill säga)
Vore så himla coolt att ta kunna vara ute och köra lite offroad med grabben

Kul är det!
Visst kvalitén är inte som en E-Ton eller en racequad som riktiga Cobran som Jocke nämner men den funkar fint, går bra och är väldigt tyst.
Prisskillnaden är ju 10-15 papp till för en E-ton (Helt otroligt) och som första quad så tycker jag det räcker gott.
Blir mina barn små "ess" och vill klubbköra och tävla, ja då får väl libran tömmas på lite mer pengar men det är en bit dit.
Det som jag gillar mest är just framfjädring med dubbla a-armar och att de motormässigt kan växa med den, gör väl kanske femtio blås med skruven borta och det kan räcka ett tag.
Det jag gillar sämst är att svetsar inte är så snygga och loppor finns under lacken på ramen, men va f-n man får inte allt för 5000:- om en jäkligt mycket
Maskinen är ju en Loncin, en av Kinas största tillverkare och reservdelar finns både här och där i Sverige.
Just denna maskin säljs normalt med 50cc och en prislapp mellan 6900-9900:- så jag tycker en femma med 70cc var det värt.
Då kan man ju köpa två och ha en som reservdelsmaskin

:wink: