ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: doc skrivet 18 januari 2012 kl. 22:25:40
-
Vet inte om ni uppmärksammat detta redan, men det här kan vara ett problem som tål att kollas upp!
http://www.can-amforum.com/forums/can-am-outlander/32075-outlander-frontbrake-lines-broken-check.html (http://www.can-amforum.com/forums/can-am-outlander/32075-outlander-frontbrake-lines-broken-check.html)
Kollade på min och dom var spruckna på båda sidor precis som på bilderna! >:(
-
Tråkigt på en sådan kvalitets maskin :-\
-
nu börjar barnsjukdommarna att komma =( det e säkert inte den första vi får se skulle jag misstänka.
Synd på en sån fin maskin att man inte kan fixa slangar som tål lite mer än att svängas med
-
Man borde ju få rabatt på maskinen när man agerar testförare på en icke färdig produkt! :knupple:
Det är detta + läckande avgasrör (bara att dra åt) + högt transmissions ljud(?) + att det knakar å knäpper när man kör sakta och svänger nästan fullt som jag har märkt hittills.
Nu har inte jag kört varken CanAm eller CVT tidigare så jag vet ju inte vad som anses vara normalt (o)ljud från denna typ av maskin. :dntknow:
(lite trist när man drar iväg å allt som andra hör är ett vinande...)
Men för övrigt så är jag efter ca 11h på maskinen sjuuukt nöjd!! :headbang: :headbang:
-
Det jag har läst så finns det lite saker som folk klagar över.Ganska lång lista redan tycker jag för att vara en maskin som kommigt ut nyss och kostar så pass mycket. Det jag inte fattar är att det måste ju vara billigare att hålla en högre kvalite från början än att fixa massa garantinjobb i efterhand.
Som det här med plasten, det e ju inte första vändan heller, va det inte XT-P:n som kom 2010 som hade problem med plasten åsså?
Plasten värkar inte vara den bästa
Bågarna bak å fram värkar vara väldigt mjuka
En del problem med motorn har jag åsså sett
Vissa har haft problem med att sadeln ramlar av vid gaspådrag
Slangar till frambromsar viks sönder
Vattenpumpen läcker i en packning
-
Kollade på min och mycket riktigt så var dom också spruckna.
Men det är ju inte själva bromsslangen som spricker, utan bara en skyddsplast som sitter utanpå slangen just där den är fastklamrad i bärarmen. Någon typ av krympslang alltså.
Slangen i sig är en stålomspunnen historia och lär knappast spricka.
Ingenting att oja upp sig för är min åsikt...
-
Ser inte så farligt ut på pappret nej, men kollar man närmre på slangen där plasten spruckit så ser man att den utsätts för ganska så kraftig böjning vid fulla styrutslag tack vare den trasiga plasten som är kvar.
Kanske kan leda till metallutmattning? :dntknow:
Faktum är ju att dom i USA stött på läckage i samband med denna skada...
Jag kommer iaf ha koll på utvecklingen "over there" för säkerhetsskull.
-
mina var också spruckna är det någon som fått någon lösning på detta.
-
Jag väntar och ser hur det utvecklas på andra sidan pölen.
vill man redan nu få det åtgärdat bör det ju inte vara något problem då någonting ju faktiskt är trasigt, men risken är ju att det inte kommit någon bättre ersättningsdel ännu :dntknow:(därför jag väntar)
men jag kollar efter läckage efter varje körtillfälle...
-
jag ska höra med min service kille nu när maskinen ska in på 10tim men vi får hålla varandra uppdaterade här på forumet
-
Jag har fått vatten in i mina små varselljus och fått byta glödlampa 3 gånger på 13 tim det är dåligt tycker jag
-
Jag har också fått in vatten där men jag har inte behövt bytt dom än
-
nu har de gått en månad till, inga nya saker som kommigt fram?
-
Vet inte om det hör hit men en polare har köpt en 1000 förra helgen och den går bara 73 kilometer sen börjar den blöddra och den går knappt bättre än min 650. Är det nå typ av inkörningsläge på dom eller kan det vara så att nyckeln är fel kodad? kan tillägga att den går lika på bägge nycklarna.
-
Vet inte om det hör hit men en polare har köpt en 1000 förra helgen och den går bara 73 kilometer sen börjar den blöddra och den går knappt bättre än min 650. Är det nå typ av inkörningsläge på dom eller kan det vara så att nyckeln är fel kodad? kan tillägga att den går lika på bägge nycklarna.
vägreggad? strypning?
-
mina bromsslangar har oxå spruckit, efter 3 timmars körning! dock bara plasthöljet men man ska nog hålla ögonen öppna ???
-
nu har de gått en månad till, inga nya saker som kommigt fram?
Du får snart din, börjar du bli nervös?
-
vägreggad? strypning?
Nej den är terräng reg.
-
Du får snart din, börjar du bli nervös?
så inefittan kan jag lova :djump:
-
Nej den är terräng reg.
Har han fått en grå-nyckel?
-
Har han fått en grå-nyckel?
Japp och den går lika på båda.
-
Luthander fick dubbla skogsnycklar, kanske du med?
-
Luthander fick dubbla skogsnycklar, kanske du med?
Ok tack för det då är det som vi misstänker.
-
helt plötsligt verkar ju min kisse ha små problem.. tänkte köpa en ca 1000 först men säljarna här uppe i norr var så jävla obrydda om att sälja så det blev en 2012 ac 1000 ist
-
Min Renegade 1000 för ett jävla liv i form av klonk och bonk undertill vid minsta röresle på ojämnt underlag....fan så irriterande!!
Någon mer som har detta??
-
Ingenting jag har lagt märke till på min.
Menar du att det slår i hjulupphängningen, eller låter det som nånting sitter löst och skallrar?
Låter det i alla hastigheter?
-
Ingenting jag har lagt märke till på min.
Menar du att det slår i hjulupphängningen, eller låter det som nånting sitter löst och skallrar?
Låter det i alla hastigheter?
Alla hastigheter, det låter inte som att något sitter löst - mer som glapp..
-
har du kollat stötdämparinfärstingarna? vad jag förstår så kan ett glappt uppkomma i bussningen.
-
Ingenting jag har lagt märke till på min.
Menar du att det slår i hjulupphängningen, eller låter det som nånting sitter löst och skallrar?
Låter det i alla hastigheter?
Det är krängningshämmaren fram, har haft så på min, endera glappar den vid infästningen i à-armen eller så är den för tight vid kulan.
-
Oj fel citat men ni fattar nog ändå.. Mobil surf ni vet ;)
-
Det är krängningshämmaren fram, har haft så på min, endera glappar den vid infästningen i à-armen eller så är den för tight vid kulan.
1000cc har ingen kräningshämmare fram :)
-
Va!?
Har den inte ?
Ok då är det inte det då...
Var säker på att Renegade 1000xcc var typ en uppskrämd 800xxc , visst en ny ram men hämmare trodde jag den hade :(
-
Va!?
Har den inte ?
Ok då är det inte det då...
Var säker på att Renegade 1000xcc var typ en uppskrämd 800xxc , visst en ny ram men hämmare trodde jag den hade :(
såg ingen iallafall när jag va å testkörde en, sen om det e bra eller dåligt det kan jag inte utala mej om
-
Det är krängningshämmaren fram, har haft så på min, endera glappar den vid infästningen i à-armen eller så är den för tight vid kulan.
okaaay. ;)
-
Min Renegade 1000 för ett jävla liv i form av klonk och bonk undertill vid minsta röresle på ojämnt underlag....fan så irriterande!!
Någon mer som har detta??
jag har också det,
det krängninghämmaren som låter vad man ska göra åt det vet jag inte
-
jag har också det,
det krängninghämmaren som låter vad man ska göra åt det vet jag inte
snackar ni om den nya bak då alltså?
-
De ser väl liknande ut, bak på nya och fram på gamla
-
nä det kan jag inte påstå, det e ju en helt nybyggd bak.
http://youtu.be/MY3-zrcjXMA (http://youtu.be/MY3-zrcjXMA)
-
Japp samma länk till krängningshämmaren som sitter fram på gamla xxc modellerna.
-
snackar ni om den nya bak då alltså?
japp det är bak det låter och det är när krängarn får arbeta som det låter
-
e det glappt eller har dom bara snålat in på fett?
-
De går inte smörja, det är formpressat i plast...
Fick nya på garanti, min smällde det i.
-
Hämmare fram går att köpa som orginal tillbehör.
Tydligen ganska vanligt att man byter fjädrarna fram, nån som vet vad som inte är bra? För hårda?
-
Släpper man lite på spänningen på fjädrarna så blir den underbart mjuk och följsam i skogen.
Tyvärr så tappar man ju ca. 5-6 cm värdefull markfrigång istället.
Vill man ha max markfrigång så blir den lite väl stuttig för skogsåka.
-
Släpper man lite på spänningen på fjädrarna så blir den underbart mjuk och följsam i skogen.
Tyvärr så tappar man ju ca. 5-6 cm värdefull markfrigång istället.
Vill man ha max markfrigång så blir den lite väl stuttig för skogsåka.
Sant.. å snabbare på gusvägen ()p Dock så är markrigången mer värd!
-
Hej, nu har dom hittat en svag punkt på det nya G2 chassit där sprickor kan uppstå :banghead:
Detta gäller på både Renegade och Outlander!
länk till tråden på andra sidan pölen: http://www.can-amforum.com/forums/can-am-2012-models/35563-2012-gen2-frame-cracking-pictures-posted.html (http://www.can-amforum.com/forums/can-am-2012-models/35563-2012-gen2-frame-cracking-pictures-posted.html)
Can-Am har uppmärksammat detta.. Can-am made a response to a post on their FB page. They claimed they are invesitgating the issue and taking it very seriously...
Var nyss ute och tittade på min och mycket riktigt, där fanns tydlig början till spricka på båda sidor... >:(
Detta är bilder på min Renegade efter 56h gångtid:
(har aldrig hoppat med den, men ett å annat hjullyft har varit svårt att undvika ()p)
-
jag har läst om det här ett tag å jahg har kollat min åsså, jag har inga sprickor.........än... :) har iofs bara kört 30 timmar än ca
-
några nya fel?
plasten till handtagsvärmar knappsatsen sprack för mig idag, vet att det pratas om detta i Usa.. verkar välldigt spröd plast >:(
-
ja min e åsså sprucken, så jag har gjort om lite och satt allt med en strippa istället så det sitter fast bättre.
-
skall de vara ett sånt rejält klonk när man sträcker upp drivlinan? hur man än smyger så klonkar de i rejält, 99% att de kommer från variatorn.
har jämfört på 4st 1000 och alla låter mer eller mindre samma.
i en för övrigt helt grym maskin är det de ja stör mig mest på och att man känner den tydliga skilnaden på kall och varm rem, så variatorn känns underdimensionerad