ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: jördis skrivet 29 januari 2010 kl. 20:04:39

Titel: regga importerad can-am
Skrivet av: jördis skrivet 29 januari 2010 kl. 20:04:39
har skaffat en importerad outlander 800-06,kan man regga den? hur går man tillväga isåfll :dntknow:
Titel: SV: regga importerad can-am
Skrivet av: Pson™ skrivet 29 januari 2010 kl. 22:13:11
Prata med BRP... Har för mig att du måste ha ett intyg av importören i landet du ska regga maskinen i..
Titel: SV: regga importerad can-am
Skrivet av: Lowest skrivet 29 januari 2010 kl. 22:17:10
Det beror på vad du ska regga den som. Regga som vägreggad går inte.
Titel: SV: regga importerad can-am
Skrivet av: NeoBoll skrivet 29 januari 2010 kl. 22:31:50
Men går det att få en importerad fyrhjuling från tex usa, terrängreggad?? Vad behövs isåfall?
Titel: SV: regga importerad can-am
Skrivet av: Joacim skrivet 30 januari 2010 kl. 01:27:01
Har den varit vägreggad i det andra landet så borde det inte vara några problem, Har den inte det så kanske man har en J***a tur och får mec COC intyg som förra ägaren i andra landet kommit över!
Annars kanske det går att få den inreggad i sverige som obyggt fordon, Visst det måste vara märkbara förändringar, Men man kanske kan trixa till något skumt med bes-mannen och säga att det finns många förändringar som inte syns :) 
Titel: SV: regga importerad can-am
Skrivet av: Tellykidd skrivet 31 januari 2010 kl. 02:56:41
Som jag har förstått så är alla BRP´s moderna maskiner "förberedda" för väg elr terrängreggning. Min skulle va vägreggad men åf påstod att han fått "fel" maskin (den va terrängreggad). Han begärde bara ett dokument från BRP och jag va tvungen att reg besiktiga maskinen o visa dokumentet. Dem sa att om man köper en terrängreg elr en vägreg BRP så kan du alltid under ett års tid efter köpet begära detta dokument o ändra reg typ. Detta betyder ju även att om du köper en terrängreggad så kan du genom din ÅF begära detta dokument från din åf och ändra registreringstyp till vägreg, (detta förutsatt att maskinen är förberedd för vägreg) Jag anser i och med detta att alla åf som tar mellan 5- 10 tusen extra för en vägreg Can Am BLÅSER sina kunder. För mig kostade omregistreringen 800 spänn.
Titel: SV: regga importerad can-am
Skrivet av: Lowest skrivet 31 januari 2010 kl. 11:05:48
Som jag har förstått så är alla BRP´s moderna maskiner "förberedda" för väg elr terrängreggning. Min skulle va vägreggad men åf påstod att han fått "fel" maskin (den va terrängreggad). Han begärde bara ett dokument från BRP och jag va tvungen att reg besiktiga maskinen o visa dokumentet. Dem sa att om man köper en terrängreg elr en vägreg BRP så kan du alltid under ett års tid efter köpet begära detta dokument o ändra reg typ. Detta betyder ju även att om du köper en terrängreggad så kan du genom din ÅF begära detta dokument från din åf och ändra registreringstyp till vägreg, (detta förutsatt att maskinen är förberedd för vägreg) Jag anser i och med detta att alla åf som tar mellan 5- 10 tusen extra för en vägreg Can Am BLÅSER sina kunder. För mig kostade omregistreringen 800 spänn.

En 800 har 62hk som terrängreggad och en mc-regad får max ha 20hk hur ska du lösa det ? Det sitter inga blinkers och inget blinkersrelä mm så det är nog inte bara att besikta den till mc-reggadsom du säger
(detta förutsatt att maskinen är förberedd för vägreg) jag har alldrig sett en terrängreggad med blinkers och strypt effekt.
Titel: SV: regga importerad can-am
Skrivet av: Svezon™ skrivet 31 januari 2010 kl. 18:15:02
Jag känner en tysk som flyttade till Sverige och skulle regga in sin Grizzly 660 -06:a som han hade med sig. Och han fick inte den godkänd i Sverige. Och nu när han sålt den till sin svärfar i Tyskland så får han inte tillbaka orginalpapperen av Transsportstyrelsen. För alla dokument man skickar till dom betraktar dom som sina så dom lämnas inte tillbaka!!  :banghead: Vilka idioter. Så nu sitter hans svärfar i Tyskland med en maskin som han inte får orginaldokumenten på, för det är emot Transsportstyrelsen policy att lämna tillbaka papper som dom fått skickade till sig. Den var vägreggad i tyskland.
Kan vara bra att veta.
Titel: SV: regga importerad can-am
Skrivet av: örnulf skrivet 6 februari 2010 kl. 11:54:10
du har ingen can am svikare O0 O0
Titel: SV: regga importerad can-am
Skrivet av: stefanland skrivet 6 februari 2010 kl. 14:10:07
Jag känner en tysk som flyttade till Sverige och skulle regga in sin Grizzly 660 -06:a som han hade med sig. Och han fick inte den godkänd i Sverige. Och nu när han sålt den till sin svärfar i Tyskland så får han inte tillbaka orginalpapperen av Transsportstyrelsen. För alla dokument man skickar till dom betraktar dom som sina så dom lämnas inte tillbaka!!  :banghead: Vilka idioter. Så nu sitter hans svärfar i Tyskland med en maskin som han inte får orginaldokumenten på, för det är emot Transsportstyrelsen policy att lämna tillbaka papper som dom fått skickade till sig. Den var vägreggad i tyskland.
Kan vara bra att veta.
Bara att hänvisa till offentlighetspricipen och kräva ut dokumenten - en offentlig handling!
Titel: SV: regga importerad can-am
Skrivet av: Svezon™ skrivet 6 februari 2010 kl. 17:24:23
Jag känner en tysk som flyttade till Sverige och skulle regga in sin Grizzly 660 -06:a som han hade med sig. Och han fick inte den godkänd i Sverige. Och nu när han sålt den till sin svärfar i Tyskland så får han inte tillbaka orginalpapperen av Transsportstyrelsen. För alla dokument man skickar till dom betraktar dom som sina så dom lämnas inte tillbaka!!  :banghead: Vilka idioter. Så nu sitter hans svärfar i Tyskland med en maskin som han inte får orginaldokumenten på, för det är emot Transsportstyrelsen policy att lämna tillbaka papper som dom fått skickade till sig. Den var vägreggad i tyskland.
Kan vara bra att veta.
Bara att hänvisa till offentlighetspricipen och kräva ut dokumenten - en offentlig handling!

Okay Tackar. Ska tala om det för han, så att han får pröva den vägen.