det var kul att ni också kan få lite knuff i maskin :wink: :wink: :roll: :roll: :roll:
men alla fyrkrafsare och även dom med 20hk åker ifrån en raptor i skogen :wink: En liknande jämförelse
När en enda Canam tar min Raptor i både acceleration och topphastighet så ska jag knäböjja mig framför alla Canam åkare, det har då aldrig hänt och kommer då aldrig hända.Tycker att Canam 650 - 800 är sköna maskiner som tar sig an det mesta, men allt är den långt ifrån som både acc, lätthet och toppfart.Så jag tycker att Raptor är värst som vanligt även med era små extra krafter bakom bakhjulen :wink:
Citat från: "SoloNo1"När en enda Canam tar min Raptor i både acceleration och topphastighet så ska jag knäböjja mig framför alla Canam åkare, det har då aldrig hänt och kommer då aldrig hända.Tycker att Canam 650 - 800 är sköna maskiner som tar sig an det mesta, men allt är den långt ifrån som både acc, lätthet och toppfart.Så jag tycker att Raptor är värst som vanligt även med era små extra krafter bakom bakhjulen :wink:Ta med din maskin och kom till svågadalen i höst när vi Arr DRAGRACING på gräs med fyrhjulingar..då kan du säga ditt sen :wink:
Citat från: "DanneR33"men alla fyrkrafsare och även dom med 20hk åker ifrån en raptor i skogen :wink: En liknande jämförelse Citerade bara "värst som vanligt" låter som man drar alla andra hjulingar över en kam, det är klart att en Canam drar en bakhjulsdriven i skogen, men den har långt ifrån en chans på många andra punkter.
Citat från: "ingemar"Citat från: "SoloNo1"När en enda Canam tar min Raptor i både acceleration och topphastighet så ska jag knäböjja mig framför alla Canam åkare, det har då aldrig hänt och kommer då aldrig hända.Tycker att Canam 650 - 800 är sköna maskiner som tar sig an det mesta, men allt är den långt ifrån som både acc, lätthet och toppfart.Så jag tycker att Raptor är värst som vanligt även med era små extra krafter bakom bakhjulen :wink:Ta med din maskin och kom till svågadalen i höst när vi Arr DRAGRACING på gräs med fyrhjulingar..då kan du säga ditt sen :wink:Varför på gräs? Kanske för att 4x4 ska få fördel?ps. raptorn klarar sig bra i skogen också. varför skulle den inte det?
snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga, det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan. samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen........................................................... då blir vi värst som vanligt
då bör ni kanske ställa upp mellan Gas Gas och en Raptor 700 och det skulle vara intressant att se.. :wink:
Min pappa kan karate! :?
Citat från: "Arke"Min pappa kan karate! :?Har han nyss börjat?
snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga, det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Citat från: "pålamalm"snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga, det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:Och kör man med fyrhjulsdriften i, så blir det 30 hk 8O 8O 8O he he.Jag skulle gissa på ca 1-5 hk extra .....
Citat från: "Kjell"Citat från: "pålamalm"snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga, det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:Och kör man med fyrhjulsdriften i, så blir det 30 hk 8O 8O 8O he he.Jag skulle gissa på ca 1-5 hk extra ..... vänta bara tills du väger 330kg,,,,,,,,,dådu då axar inte du så fort du heller.
Mitt föregående inlägg var menat som en pik till er. Jag tycker tråden liknar en diskussion 6 åringar emellan. Men men, ni verkar vara lättstötta så jag ber så mycket om ursäkt.Varsågoda och fortsätt med er givande diskussion!
Citat från: "pålamalm"snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga, det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:..och denna kommer att säljas exklusivt av ett icke namngivet "Can Am Center ? eller av tillverkaren?//L
Citat från: "Lillhajen"Citat från: "pålamalm"snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga, det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:..och denna kommer att säljas exklusivt av ett icke namngivet "Can Am Center ? eller av tillverkaren?//LMenar du Denada offroad Aktiebolag, eller
typ inte,, men dom kommer att sälja kittet
Taget från Aurorawheelers:"Here at Diamond G Racing, I have been evaluating a new intake for the V-810 series rotax engine. This intake does not have the restriction between the throttle body and intake ports like the stock one has. It also provides a much more balanced flow to cylinder 1 (front) vs. cylinder 2. This intake is a drop in replacement to the stocker, using the same throttle body location and stock air box. If someone wants to upgrade in stages, they could use the intake, a high flow air filter, aftermarket exhaust, and an EFI controller for 10-15% more RWHP. If you use a Power Commander 3 for the EFI control, you can update it's fuel map, add the LCD interface, stage 2 cams, and head porting for another 15-20% RWHP. This is still using the stock bore and compression. While more expensive, we would like to produce the intake completely in re-inforced carbon fiber, for it's inherent advantages over the stock composite material. Even in carbon fiber, pricing should be well below anything currently available, probably in the lower $300 range."Låter som om det kan vara detta Denada kommer att ta in?
Citat från: "wolub"Taget från Aurorawheelers:"Here at Diamond G Racing, I have been evaluating a new intake for the V-810 series rotax engine. This intake does not have the restriction between the throttle body and intake ports like the stock one has. It also provides a much more balanced flow to cylinder 1 (front) vs. cylinder 2. This intake is a drop in replacement to the stocker, using the same throttle body location and stock air box. If someone wants to upgrade in stages, they could use the intake, a high flow air filter, aftermarket exhaust, and an EFI controller for 10-15% more RWHP. If you use a Power Commander 3 for the EFI control, you can update it's fuel map, add the LCD interface, stage 2 cams, and head porting for another 15-20% RWHP. This is still using the stock bore and compression. While more expensive, we would like to produce the intake completely in re-inforced carbon fiber, for it's inherent advantages over the stock composite material. Even in carbon fiber, pricing should be well below anything currently available, probably in the lower $300 range."Låter som om det kan vara detta Denada kommer att ta in?vad heter för texten,,,,är där nu & letar
ja läste lite om att dom försöker att få tag i lynx800 box, det ska visst passa
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️