ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: larsos skrivet 18 maj 2012 kl. 09:50:00

Titel: Can AM Outlander 400 -07, svaga punkter?
Skrivet av: larsos skrivet 18 maj 2012 kl. 09:50:00
Har precis blitt ägare till min första ATV. Vet inte om jag gjorde rätt men till slut blev det en Can Am Outlander 400 -07, dvs den sista med förgasare (?). Jag kanske har lågt ställda krav men jag tycker den går som ett troll och jag är gammalmodig, en förgasare förstår jag hur den fungerar.

Hursomhelst, den har gått ca 200 timmar, olja är bytt regelbundet och styrleder är bytt efter besiktning. Om jag skulle lämna in den för service vilka slitdelar bör jag se till att byta först? Finns det några kända svaga punkter som kan orsaka kostsamma haverier på den här modellen?

Tack på förhand
Titel: SV: Can AM Outlander 400 -07, svaga punkter?
Skrivet av: jaas skrivet 18 maj 2012 kl. 10:09:27
Det är bara å åk ()p Har kört 1100mil med våran och det utan några problem egentligen.
Titel: SV: Can AM Outlander 400 -07, svaga punkter?
Skrivet av: larsos skrivet 18 maj 2012 kl. 14:21:10
Det låter betryggande. Så det där med byte av olja i diff, kontroll av ventiler etc som verkstaden vill ha 2500-3000 för kan vänta? Kan nämna att den gått dryga 300 mil...
Titel: SV: Can AM Outlander 400 -07, svaga punkter?
Skrivet av: Stable skrivet 18 maj 2012 kl. 14:40:41
Jag tycker du gjorde helt rätt. Du har köpt en kanonmaskin. ()p

Jag har haft en likadan som jag körde nästan 1200 mil med, och det enda haveriet jag hade var en trasig bromsljuskontakt.
Titel: SV: Can AM Outlander 400 -07, svaga punkter?
Skrivet av: Hipshot skrivet 19 maj 2012 kl. 12:45:56
Grattis!  En riktigt bra maskin - jag är väldigt nöjd med min 400:a -07!!!   På min har jag inte hittat några modell-specifika problem (inga problem alls fö!!)!!!

Kör så re ryker!!    8)
Titel: SV: Can AM Outlander 400 -07, svaga punkter?
Skrivet av: Robbo skrivet 19 maj 2012 kl. 20:05:23
Det låter betryggande. Så det där med byte av olja i diff, kontroll av ventiler etc som verkstaden vill ha 2500-3000 för kan vänta? Kan nämna att den gått dryga 300 mil...

För att en maskin ska gå många timmar/mil så kan man ju inte bortse från vanliga servicen???
Den måste ju utföras av nån annars håller inget nån längre tid!