Den är stum bak alltså den driver lika på båda hjulen hela tiden.Är väl lika på Yamaha 450 och när man trycker in knappen för diffen så är det bara fram den diffar.
En fyrhjuling är ju rätt lätt så det hasar nog mest när man gör en vändning på asfalt. Skulle tro att det mesta slitaget blir när man åker fortare och däcken blir varma och man, då slits det nog lite mer i kurvor också så. Sen är det ju olika mellan däcktyper hur tåliga dom är, originaldäcken är ju rätt snälla och ska funka allround. Och dom slits väl rätt fort, lika en del mjukare däck som är mest till för lera.Men tex bighorn är väl kända för att vara rätt slitstarka.Men kör där ni vill och lyckas ni slita ut däcken är det ju bara ett bra betyg på att ni använt maskinen och fått valuta för pengarna.Rätt däcktryck är väl också viktigt, runt 0.3 är nog lagomt i många fall.
Kan ju tala om att vid asfaltskörning kommer framdäcken att ta slut långt före bakdäcken.Våran 400 gick 350-400 mil asfalt sedan var framdäcken helt slut, bakdäcken hade fortfarande 1/3 av mönstret kvar.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️