ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Pegazus_Online skrivet 2 oktober 2011 kl. 21:03:01
-
jag har fått något som gnäller i bakvagnen rätt rejält när man vrider på maskinen, vet ej hur det ser ut innei bakvagnen om det är ett torriosionsstag som går mellan svingarmarna. kan man smörja där eller måste man lämna in maskinen och få något utbytt?! det sitter ju som gummikoppar eller hur jag skall beskriva (dom som har renegade vet vad jag menar) hoppas jag :-\
det har blivit så på dom senaste två körningarna där jag mest klättrat med maskinen och inte så mycket surhål. det märks mest när svingarna jobbar motvarann men låter riktigt illa när jag tar tag i lastsäkringen bak (alubågen) och drar maskinen till höger och vänster. tacksam för hjälp snarast. / Isak
-
Ta bort gummi hattarna o dra åt muttrarna där innanför så ska du se att det blir tyst
-
Är tydligen nån bult där inne med förlite locktight. gänga ur locktighta dra åt.
Om det inte är som på min då bickorna har spruckit.
-
Jag fettade in brickan och sen på med mutter och gummihatt sen höll den truten i resten av livet.
(det är en torsionsstav där ja)
-
På nyare renegade och outlander xxc sitter det en förstärkt bricka som garanterat inte kommer att gå av (ta i trä).
Annars gör som de andra skriver, sen kan jag rekomendera att få axeln avsvarvad så den blir lite smalare, så blir det lite mer "independent"....
-
Passar xxc brickan på en 2010 LTD?
-
om det är splines på så måste man vell sätta den tillbaka på rätt splines för att få rätt våg på armarna?! hur gör man då? måste jag ta dän stötdämpare och fjäder eller går det ändå? hur mycket kan jag svarva av så det inte blir för tunt?
tack för alla snabba svar :) ska ner imorrn och kolla påt
Jo, om brickan har gått sönder, går det att ta vilken bricka som helst då som passar eller är den härdad speciellt för denna maskin?
ja jusst! är det någe speciellt moment man skall dra muttern eller bara på känn?
-
Har för mig att jag beskrev i nån tråd, har telefon nu så jag kan inte söka effektivt, men det är moment
, har för mig jag svarvade ner den till 22mm... Men
-
Nersvarvning av axeln, från 31,5 till 28 gjorde ca 8grader när jag testade
Hur mycket rakare maskinen stod när jag hade en 100mm distans under ena hjulet
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=19840.0
-
"brickan" är inte en bricka på våra modeller, utan en kuts som har en fläns och en nerfräsning, har svårt att tro att den kan gå av, då vrider staget sig innan brickan ryker, ( inbillar jag mig )
-
Bilder och mer info
http://www.atvnerd.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?7683
-
tack tack för alla svar, skall kolla detta imorrn direkt efter jobbet ()p