har beställt den på NAVIS i luleå, jävligt bra killar där, trevliga som fan och grymma när det gäller service och garanti, en kompis har en 700 cat och det har aldrig varit några problem med garanti å sånt!! den ska landa andra halvan av januari så man är ju som ivrig att få den så man får ut å pröva, för helt ärligt har jag inte prövat en ac 1000 någon gång så jag hoppas det blir bra.. annars står ju min outlander 800 kvar i bodan som för övrigt är till salu
Kul Du måste skriva en liten recension sen, perfekt att du kan jämföra mot Can-Am 800
haha ja nog fan ska den konsument testas de kan ni skriva upp!!! för can am är helt underbara och tål stryk, iaf den jag har.. så det ska testas ordentligt de är säkert!! ska följa upp med info så fort den har landat
Hoppas att det är en bra maskin, man blir lite sugen när man kan få en väg reggad AC 1000 ifrån fordonshandel.se för strax över 100 000 istället för att köpa något begagnat
hoppas de jag med :-D men är inte det en utan servo isf??
Jo det är det nog, men då är det bara mindre elektronik som kan krångla
skönt att höra att fler tänker som jag!
nu är den i stockholm , får den nästa vecka :-D
var in å snokade på NAVIS idag om den hade kommit men inte det så jag skjuter nog upp julafton tills jag får den även mr " blixten " har köpt en ny arctic mud pro 700 så det blir mest bara srctic i byn nu verkar det som å god jul på er alla så blir det uppdate nästa vecka när maskinen / maskinerna kommit :-D
IDAG HOPPAS JAG
Maskinen så bra att du inte har tid att skriva här ?
har nu beställt en ny 1000 gt med servo, hoppas den håller måttet bara
en liten bild också :-)
däremot hade dom ju kunnat höjs tillslagsvarvet en 500 varv, hade då inte skadat
Alla kanske inte tycker det är roligt att smygköra.En del människor, tro det eller ej, tycker att det är roligt med bra ax.Oftast därför man köper en effektstinn maskin.
jo det köper jag, men jag skulle vilja se den som ger full gas rätt upp för ett stenröse eller på kuperad terräng där man riskerar att slå runt lätt.finessen med en arctic 1000cc jämfört med en can-am är att den BÅDE kan smygköra och har bra accleration.
har du dålig motorik i tummen??
jag har rullgas.och det är väl inte i handen tillslagsvarvet sitter heller.jag sänkte mitt tillslag och förut kunde jag köra i 4km/h som saktast, nu kan jag köra i 2.och det är stor skillnad om man kör på ojämn terräng, eller backar ett släp.helst hade jag velat ha en converter så man kunde backa släp i 0.1km/h.. men ska man bara köra full patte rätt ut i leran, ja varför inte 1500rpm i tillslag så det rycker till rejält..
varför tror du jag köpte en 1000 å inte en tändkula som du har oscar p?? jo för att jag vill kunna köra fort, ta mig fort som fan upp i fart, å ska jag över ett stort djupt dike så kör jag på bakhjulet över diket, eller ner i det iaf.. det ska helt enkelt smälla till om jag nyper fullt, det ska INTE bara sucka när jag gasar... men du verkar ju ha din hjuling för att åka 2 km/h i skogen å det är ju ditt val men inte mitt!! sååå därför ville jag ha upp tillslaget några hundra varv så den inte tvekar en milli sekund när jag nyper fullt!!!! å det får ändå smyga om man inte har spassmer eller någon annan defekt i händerna
Akta dig för djupt vatten bara för luftintaget är dumt min tog in så byggde om till mud pro snorkel Annas är det en ass grym maskin den bara orkar och orkar Mvh Robban
Det är bara skitsnack att man inte kan krypköra med en can am.
Jag håller fullständigt med Oskar P. Ni andra vet inte vad riktigt krypkörning innebär, ni verkar inte ha den blekaste aning. Titta riktigt noga på filmen @ 5:38. Det som händer är att maskinen bär iväg för häftigt och föraren vågar inte fullfölja så han stryper gasen, det upp repar sig flera ggr. Så beter sig inte en maskin som SMYGER då har föraren full kontroll hela tiden. Inte heller behöver man stå på maskin som en skitnödig snöskoter åkare, det signalerar bara att man inte litar på sin maskin.Ser bara en enda förare, han med gula Can Am'en som har nå skitfula gula ringar på fälgarna som kan köra någorlunda med kontroll.
jo jag ska köpa en mudpro hydda och bygga när det börjar tina mot våren men det är bra mycke bättre snorkel från variatorn nu än på min gamla 08 ac 500, där satt den under plasten vid bakhjulet, på 1000 sitter den under dynan, så det blir betydligt lättare att bygga om än när man ska fiska fram den vid bakhjulet, och den till luftburken och andra variator snorkeln går original under plasten där hyddan sitter på mud pro så det är som gjort för att bygga om å tur är ju det för det är fullt framför motorn med servo å allt, tur man inte behöver göra nått själv där på 3 år
Tack det är jag 07:an som kör vid den angivna tiden är omöjlig att krypa med.Det framgår inte hur brant det är på filmen, dessutom så är det små sten som helatiden rullar undan, och en ganska djup ravin en meter bakom maskinen.Skoter ställningen är den bästa om maskinen går upp på bakhjulen eller välter.Vi är säkert inte så rutinerade och duktiga på krypkörning som du, men vi har iallfall klarat oss igenom ett gäng trialTävlingar för Atv.Men du har rätt, vi har ingen aning....
Hur känns AC 1000 mot en Can-Am 800 då ?
Fortfarande nöjd med din best ?
mmm.. jag vet, jag såg det på en 700 diesel som stod hos min åf, men dom hävdade att det inte skulle passa på min. tröökigt tyckte jag, så jag gjorde egna!
i vissa farter låter variatorn mer än motorn!!!
Om det är till nån tröst så kan jag tala om att på Can-Am så låter variatorn mer än motorn i ALLA farter!
Tråkigt att inte AC verkar kunna få bukt med dessa problem som knappast kan räknas som barnsjukdomar nu längre.En kompis köpte en Thundercat ny -09 och redan då råkade han ut för alla saker du räknade upp. Tror han bytte ut tre st batterier plus en laddregulator. Två gånger gick packboxen till vevaxeln så han fick in olja i variatorkåpan. Alla fyra hjulen glappade värre än på en 5000kr-kines-hjuling, samt en hel del annat småtask.Till slut tröttnade han och sålde.Tråkigt då det är en härlig maskin att köra.
jo men så har inte can-am nån knackande diesel heller, så den variatorn behöver inte låta ens hälften av vad min gör för att överrösta motorn!men låter can-am också som ett malande rasslande lagerljud eller mer som ett vinande?min låter malande i låga farter och vinande/skrikande i högre farter.
ja bussningarna är ett fullständigt fiasko! jag ska bara jaga tag i plastämne så ska jag svarva fram egna!
Hur går det med din ACat? fortfarande problem eller nöjd?
kristoffersson har så roligt att vara ute å åka med hjulingen så han har inte ens tid att skriva lite om maskinen här
480kg shit d va inte lite ...... AC 1000 väger väll in på ca 350kg?
grattis :-D
Då var jag med "kisse" ägare (1000gt)
Tjenare.Hur känns maskinen ? är du nöjd med "besten"
Japp riktigt nöjd
Åker på zilla 28" funkar fint, har inte kört 1 m på org sulorna får se om ja ska sätta på 29,5" Outlawsen har ett set ligger
hehe hade ju kvar från förra hjulingen o inte säljer jag mina favvosar hehe
Zilla o Outlaws ? beror på terrängen i allt "löst" är ju Outlawsen svårslagna men typ enduro-åka funkar zillorna perfa,dessutom e dom mjuka o åka på som allround däck gillar jag Zilla bäst
Jo nu har ja ej hunnit köra sådär jättemycket men tror dom ska va lösta
kolla att ni har fått dom uppdaterade fjäder kopparna fram(nere).. annars måste ni åka runt med lite verktyg å två stycken avgasklammer strl 35mm
Det ser du inte, men det har kommit starkare fjäder koppar, och in och fråga för orginal håller inte så bra
Gäller det bara 1000 eller också 700 och 550?
Kan ni inte lägga upp bilder på era AC 1000 här
Kan ni inte lägga upp bilder på era AC 1000 här Lite sugen på AC 1000 är man allt, har en ÅF som jag litar på som säljer AC som inte gör saken lättare Nu har ju även AC 3 års garanti på maskinen, det är ju inte dåligt det heller Men det är klart, dom är ju inte gratis , nästan 150 000 för en vägreggad men iförsig så kostar alla dom stora drakarna lika mycket ungefär
vad tänkte du på i jämförelse?
Ok ja kan bara jämföra med min Renegade 07:a som jag hade innan. Tycker det är betydligt bättre drag i AC:n variatorn e "mjuk",krypkörning=helt fantastiskt, dock känns det att den är tyngre när man ska över diken mm (typ flyga över......) klättra går som en dröm (en riktig klättermaskin) svängradien är dock ingen höjdare ..... fjädringen va lite hård i början men börjar gå till sig nu men som sagt märks att den e lite "större".... Är riktigt nöjd
Nä tror inte det hinns med
Håll till godo alla glada ATV Forum medlemmar https://dl.dropbox.com/u/107637574/Test%20Can-Am%20Outlander%201000%20cc%20%26%20Arctic%20Cat%201000%20GT.pdf
Mer än en potatis
min Rzr väger 440kg torr !!!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️