ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Cectek => Ämnet startat av: CathastrophiX skrivet 5 november 2008 kl. 22:06:30
-
http://www.cectek.de/kingcobra.html (http://www.cectek.de/kingcobra.html)
-
Släkt med Renegade!
-
http://195.35.83.106/~xc50855/e-handel/upload/pdf/kataloger/CectekSv.pdf
-
Väldigt lik en renegade. Dock jävligt kaxxig!
-
Väldigt lik en renegade. Dock jävligt kaxxig!
King Cobra = 450 kg ! ! !
Renegaden = 275 kg....
King Cobra = 500 cc
Renegade = 800 cc
Låter inte lika kaxig längre. :-\
-
Väldigt lik en renegade. Dock jävligt kaxxig!
King Cobra = 450 kg ! ! !
Renegaden = 275 kg....
King Cobra = 500 cc
Renegade = 800 cc
Låter inte lika kaxig längre. :-\
Torrvikten på King Cobra låg annars på 300kg, dragkapacitet va 450kg...
-
Man kan ju jämföra Renegade 500 med King Cobra 500, då blir det lite kaxigt igen ()p
-
Man kan ju jämföra Renegade 500 med King Cobra 500, då blir det lite kaxigt igen ()p
Javisst. Men nu har Can-Am slutat tillverka/sälja den eftersom 500cc är för sissys. Så där vann Cectek! ;D
-
Torrvikten på King Cobra låg annars på 300kg, dragkapacitet va 450kg...
Det hade du rätt i, min tyska är inte den bästa.
Sen hade cectek mer vrid än renegade 500.
-
Man kan ju jämföra Renegade 500 med King Cobra 500, då blir det lite kaxigt igen ()p
Javisst. Men nu har Can-Am slutat tillverka/sälja den eftersom 500cc är för sissys. Så där vann Cectek! ;D
Då förstår vi varann 8)
-
Torrvikten på King Cobra låg annars på 300kg, dragkapacitet va 450kg...
Det hade du rätt i, min tyska är inte den bästa.
Sen hade cectek mer vrid än renegade 500.
King cobra 44 Nm vid 4500 rpm
Renegade 500 42 nm vid 6000 rpm
Skaplig skillnad i varv! :o
-
King Cobran har ju hög/låg mot Renegadens steglösa CVT, torde väl va förklaringen till skillnaden i
varv/vrid. Tycker själv den ser riktigt frän ut och vill ha en sån nu. :knupple: :D
-
King Cobran har ju hög/låg mot Renegadens steglösa CVT, torde väl va förklaringen till skillnaden i
varv/vrid. Tycker själv den ser riktigt frän ut och vill ha en sån nu. :knupple: :D
Renegade 500:an har också hög/låg.
-
:banghead: Där ser man, ska fan inte uttala mig om sånt jag inte vet framöver. Men då är den ju
helt enkelt lite mer att åka med. ()p
-
Enligt uppgift från fabriken är effektförlusten till bakhjulen rejält mycket lägre än hos något annat märke. Väntar på att något ska komma med en bänkrapport...
-
Enligt uppgift från fabriken är effektförlusten till bakhjulen rejält mycket lägre än hos något annat märke. Väntar på att något ska komma med en bänkrapport...
85 % av effekt från utgående axel ska (enl. uppgift!!) distribueras till bakhjulen, vilket innebär en effektförlust på ynka 15 %!
-
Torrvikten på King Cobra låg annars på 300kg, dragkapacitet va 450kg...
Det hade du rätt i, min tyska är inte den bästa.
Sen hade cectek mer vrid än renegade 500.
King cobra 44 Nm vid 4500 rpm
Renegade 500 42 nm vid 6000 rpm
Skaplig skillnad i varv! :o
King cobra: 44x4500x6.28/60= 20.7kw =28hk
Renegade 500: 42x6000x6.28/60= 26.4kw =36hk
Detta är dock inte toppeffekten, utan effekten vid max nm.
King cobran verkar va långslagig som en gammal Albin råoljemotor.
-
skillnaden är ju att renegaden är 2 cylindrig..
och king cobran bara en cylindrig.
därav skillnaden på varv och vrid.
-
skillnaden är ju att renegaden är 2 cylindrig..
och king cobran bara en cylindrig.
därav skillnaden på varv och vrid.
Jo, det beror väl på det ja. :)
-
Enligt uppgift från fabriken är effektförlusten till bakhjulen rejält mycket lägre än hos något annat märke. Väntar på att något ska komma med en bänkrapport...
Cectek använder rak skurna drev i kraftöverföringen och det gör enorm skillnad. Vi har gjort några VÄLDIGT ovetenskapliga test i South Side, jag menar gat race från noll mellan Cectek och King Quad 700..... Jag vågar knappt skriva hur det föll ut. Måste ha mer kött på benen.
Jag kan säga att Cectek står sig väldigt bra......
Återkommer.
-
Mig veteligen har Can-Am rakskurna drev med.
-
Mig veteligen har Can-Am rakskurna drev med.
Växeldreven är rakskurna, endast vinkelväxlarna har snedskurna ;)
-
Nån som har prövat denna maskin ?
Den är väldigt snygg iaf, samt om det kommer att komma en turbo version med 62-63hk i så låter det inte fy skam ()p
-
Nån som har prövat denna maskin ?
Den är väldigt snygg iaf, samt om det kommer att komma en turbo version med 62-63hk i så låter det inte fy skam ()p
Här har du mina åsikter iaf -
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=18185.msg197018#new
-
Vad trevligt, är den nå "pigg" att köra då ?
Den är iaf grymt snygg och den passar verkligen mig. ()p
Som sagt så känns det som att man vill ha lite mera än 40hk som den ger så därför borde turbo versionen vara en dröm, hoppas att den kommer inom en snar framtid. :D
Helt så skulle man vilja ha runt 800cc i den precis som Can-Am Renegade. :djump:
Ska kolla på den så fort den finns för beskådning i Västerås. :headbang:
-
Öppnar tråden igen ()p
Är det någon fått mera kött på benen hur den går och hur kvallen är :hmmm:
-
I helgen så var vi ett gäng på 12 hjulingar som var ute och åkte och det var två hjulingar som gick sönder, en gammal suzuki som körde sönder oljepluggen och en spritt ny king cobra som gav upp i första vattenpölen... den vägrade att starta på en bra stund. när de hade stått och nött på starten ett bra tag så puttrade den igång men den la av till och från hela tiden. vi fick bogsera en bra bit, men det var bara att ringa ÅFen så mötte han upp oss på en skogsbilväg vi skulle korsa, han lastade av en gladiator som föraren fick låna istället. Bra service iaf :) Jag är hemskt skeptisk till kvalliten på de. men de ser riktigt frän ut!
-
töntigt att bygga den likt en renegade tycker jag!!!!! Wannabe!!!!
-
BRP Mania!! fick han någon ordning på king kobran? har samma problemet att den hostar dör i för mycket vatten körning?
-
Han hävde köpet på den och köpte en renegade istället :headbang:. Har inte hört hur ÅFen gjorde men han borde ha fått ordning på den nu. Du kan ju alltid ringa och höra om han listat ut felet. http://www.ttbutik.se/shop/index.php
telefon: 065140015
Hoppas att du får ordning på den.
Mvh Stefan