ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Atv no1 skrivet 2 september 2008 kl. 20:11:28

Titel: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Atv no1 skrivet 2 september 2008 kl. 20:11:28
Någon som har terräng eller mc registerat en Renegade 800 själv (usa imp)?
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Lillhajen skrivet 2 september 2008 kl. 20:20:18
Du får inte med CoC dokument på en USA-import, ingen har lyckats i praktiken att regga på något av nämnda sätt......ännu  8)
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: AtvNerd skrivet 3 september 2008 kl. 22:12:51
Du får inte med CoC dokument på en USA-import, ingen har lyckats i praktiken att regga på något av nämnda sätt......ännu  8)

Hur funkar det med servicen?
Om jag kör för långt över planerad service intervall så går min in i "Limp home" mode. hur gör man då med service?
Pratade med en Åf han sa att han kan bli av med ÅF-licensen om han kopplar in sin dator i en Import maskin, kan det verkligen stämma?
En can-am är väl alltid en can-am oavsett vart den är köpt...tycker jag!!
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Nilas skrivet 3 september 2008 kl. 22:22:37
Dom är nog bara rädd att bli snuvad på en affär 8)
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Atv no1 skrivet 4 september 2008 kl. 15:11:02
Du får inte med CoC dokument på en USA-import, ingen har lyckats i praktiken att regga på något av nämnda sätt......ännu  8)

Hur funkar det med servicen?
Om jag kör för långt över planerad service intervall så går min in i "Limp home" mode. hur gör man då med service?
Pratade med en Åf han sa att han kan bli av med ÅF-licensen om han kopplar in sin dator i en Import maskin, kan det verkligen stämma?
En can-am är väl alltid en can-am oavsett vart den är köpt...tycker jag!!

Hej...service är nog inga problem,då skulle bilfirmor vägra göra service på
import bilar osv? Eller tänker jag fel...
Ja ja reggningen är ett störe problem tror jag iaf..
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Lillhajen skrivet 4 september 2008 kl. 15:16:26
Varför skulle man låta en ÅF serva en importmaskin ?, garantin gäller knappast hur som helst...

Låter som en ÅF-skröna att man går i "limp-mode" när man gått för långt över service......

Hur långt över körde du atvnerd ?
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: AtvNerd skrivet 4 september 2008 kl. 15:30:59
Varför skulle man låta en ÅF serva en importmaskin ?, garantin gäller knappast hur som helst...

Låter som en ÅF-skröna att man går i "limp-mode" när man gått för långt över service......

Hur långt över körde du atvnerd ?

20 timmar....fick upp ett medelande innan..Maintain soon...det kanske är en skröna, men åf sa till mig att om maskinen går nog länge utan service så går den in i skydds läget....

nån åf som vet?
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: AtvNerd skrivet 4 september 2008 kl. 15:34:12
Du får inte med CoC dokument på en USA-import, ingen har lyckats i praktiken att regga på något av nämnda sätt......ännu  8)

Hur funkar det med servicen?
Om jag kör för långt över planerad service intervall så går min in i "Limp home" mode. hur gör man då med service?
Pratade med en Åf han sa att han kan bli av med ÅF-licensen om han kopplar in sin dator i en Import maskin, kan det verkligen stämma?



En can-am är väl alltid en can-am oavsett vart den är köpt...tycker jag!!

Hej...service är nog inga problem,då skulle bilfirmor vägra göra service på
import bilar osv? Eller tänker jag fel...
Ja ja reggningen är ett störe problem tror jag iaf..

de vägrade att serva import bilar ett tag tror tillv. gick in och styrde upp det , men fyrhjulings marknaden är ju inte så utvecklad som bilmarknaden, skulle inte förvåna mig om de inte får ta i importer....kasst isåf.!
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Lillhajen skrivet 4 september 2008 kl. 15:35:31
Varför skulle man låta en ÅF serva en importmaskin ?, garantin gäller knappast hur som helst...

Låter som en ÅF-skröna att man går i "limp-mode" när man gått för långt över service......

Hur långt över körde du atvnerd ?

20 timmar....fick upp ett medelande innan..Maintain soon...det kanske är en skröna, men åf sa till mig att om maskinen går nog länge utan service så går den in i skydds läget....

nån åf som vet?

Jag har kört längre än så utan att nollställa, låter verkligen som en utav alla Can Am skrönor som finns  :D
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Pirken skrivet 4 september 2008 kl. 17:08:39
Polarns Outlander 800 är import från USA .. Och den fick han servad av min ÅF utan problem, koppla in datorn osv !
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Lillhajen skrivet 4 september 2008 kl. 17:15:37
Polarns Outlander 800 är import från USA .. Och den fick han servad av min ÅF utan problem, koppla in datorn osv !

Då har "mythbusters" knäckt ytterliggare en skröna..........   8)
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: AtvNerd skrivet 4 september 2008 kl. 18:56:24
Polarns Outlander 800 är import från USA .. Och den fick han servad av min ÅF utan problem, koppla in datorn osv !

Då har "mythbusters" knäckt ytterliggare en skröna..........   8)

Hoppas det, men för säkerhets skull så behöver vi väl inte namnge den otroligt service inriktade ÅF.. he he ;)
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Nilas skrivet 4 september 2008 kl. 20:48:16
Du får inte med CoC dokument på en USA-import, ingen har lyckats i praktiken att regga på något av nämnda sätt......ännu  8)

Hur funkar det med servicen?
Om jag kör för långt över planerad service intervall så går min in i "Limp home" mode. hur gör man då med service?
Pratade med en Åf han sa att han kan bli av med ÅF-licensen om han kopplar in sin dator i en Import maskin, kan det verkligen stämma?



En can-am är väl alltid en can-am oavsett vart den är köpt...tycker jag!!

Hej...service är nog inga problem,då skulle bilfirmor vägra göra service på
import bilar osv? Eller tänker jag fel...
Ja ja reggningen är ett störe problem tror jag iaf..

de vägrade att serva import bilar ett tag tror tillv. gick in och styrde upp det , men fyrhjulings marknaden är ju inte så utvecklad som bilmarknaden, skulle inte förvåna mig om de inte får ta i importer....kasst isåf.!
Snick snack! Vi servar alla bilar på märkesverksatden jag jobbar på, sen om dom är från tyskland, arabien etc. spelar ingen roll... dom är endå gjord i Torslanda alt. gent... //Frolland
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: AtvNerd skrivet 4 september 2008 kl. 22:06:18
Du får inte med CoC dokument på en USA-import, ingen har lyckats i praktiken att regga på något av nämnda sätt......ännu  8)

Hur funkar det med servicen?
Om jag kör för långt över planerad service intervall så går min in i "Limp home" mode. hur gör man då med service?
Pratade med en Åf han sa att han kan bli av med ÅF-licensen om han kopplar in sin dator i en Import maskin, kan det verkligen stämma?



En can-am är väl alltid en can-am oavsett vart den är köpt...tycker jag!!

Hej...service är nog inga problem,då skulle bilfirmor vägra göra service på
import bilar osv? Eller tänker jag fel...
Ja ja reggningen är ett störe problem tror jag iaf..

de vägrade att serva import bilar ett tag tror tillv. gick in och styrde upp det , men fyrhjulings marknaden är ju inte så utvecklad som bilmarknaden, skulle inte förvåna mig om de inte får ta i importer....kasst isåf.!
Snick snack! Vi servar alla bilar på märkesverksatden jag jobbar på, sen om dom är från tyskland, arabien etc. spelar ingen roll... dom är endå gjord i Torslanda alt. gent... //Frolland

Jag menar givetvis ibörjan, när det var nytt med import från t.ex tyskland, då var det handlare som vägrade att byta in och serva, detta styrdes då upp av biltillverkarna som gick ut och hotade med att ta bort deras märkesservice..skap...eller nåt om de inte servade och bytte in.

Task ska du ha! ;)
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Nilas skrivet 4 september 2008 kl. 22:26:01
än idag vill många större handlare inte byta in importbilar(pga osäker dokumentation + ofta fifflad mätarställning + ofta krock lagade + dyrare försäkringspremie hos vissa bolag), men service har va jag vet alldrig vart ett problem... varför skulle de det? pengarna är desamma som firman får in, vart bilen är såld ny spelaringenroll... sen är ju såklart andrahandsvärdet helt annat på importerade hjulingar... kolla flik garanti i instruktionsboken, punkt 5, Villkor för garantins giltighet: atv:n måste vara köpt i det land där köparen bor.
Detta samt att de inte verkar gå att registrera en importerad och att en riktig försäkring är svår att få är tillräckligt för mig att avstå en importerad...
sen att dom är snorbillig i usa och en "klar" gorilla edition kostar mindre i usa än en beg. outl.400 -04 i sverige tål att betänkas... en sån maskin skulle ju gå att ha till det den körning den är byggd för, med eller utan garanti och försäkring :)
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: AtvNerd skrivet 4 september 2008 kl. 22:32:55
du har rätt!

man sitter här och undrar varför det skiljer så otroligt mycket i pris på Svensk vs. Import maskin, (off topic jag vet)
men man blir ju lite deppad när man vet att sin 125000 kr maskin kan köpas för 50-60k.  :banghead: :cry:


Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Nilas skrivet 4 september 2008 kl. 22:37:36
du har rätt!

man sitter här och undrar varför det skiljer så otroligt mycket i pris på Svensk vs. Import maskin, (off topic jag vet)
men man blir ju lite deppad när man vet att sin 125000 kr maskin kan köpas för 50-60k.  :banghead: :cry:



Ska vi Emigrera till usa och bara leva fyrhjulingsliv och inte jobba mer än att köra hjuling, oftast va halvfull och få sponsorpengar?
 O0
Titel: SV: Terräng eller mc reg Renegade 800?
Skrivet av: Lillhajen skrivet 5 september 2008 kl. 09:27:17
du har rätt!

man sitter här och undrar varför det skiljer så otroligt mycket i pris på Svensk vs. Import maskin, (off topic jag vet)
men man blir ju lite deppad när man vet att sin 125000 kr maskin kan köpas för 50-60k.  :banghead: :cry:



Ska vi Emigrera till usa och bara leva fyrhjulingsliv och inte jobba mer än att köra hjuling, oftast va halvfull och få sponsorpengar?
 O0

Om du nöjer dig med allt utom sponsorpengar så är det ju bara att dra  O0 , men ansök om ett friår och "studera" utomlands ett tag.