ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: beeeenny skrivet 13 juni 2012 kl. 20:20:01

Titel: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: beeeenny skrivet 13 juni 2012 kl. 20:20:01
Tjena har köpt en ds250 till tjejen och undrar om nån vet helt hundra vart de sitter strypningar och om de blivit mycket skillnad ? dumt att kapa isär ljuddämparn om de inte ger nå mer effekt än ljud :)

mvh benny
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: Brutaniel skrivet 13 juni 2012 kl. 20:31:01
Kika i insuget. På outlander/renegade sitter strypningen på gasspjället iaf.
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: beeeenny skrivet 13 juni 2012 kl. 20:45:14
hehe därför ja vill veta hundra var dom sitter så jag slipper kolla ;)
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: Hydro skrivet 13 juni 2012 kl. 20:50:25
Strypningar finns på vägreggade maskiner, men sällan på maskiner runt 200 kubik eftersom de oftast inte har mer än 20 häst ändå.

Så första frågan är om den är vägreggad.
 
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: beeeenny skrivet 13 juni 2012 kl. 20:59:56
Japp vägreggad
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: Brutaniel skrivet 13 juni 2012 kl. 21:05:24
Läste på nätet att ds250 har 17 hk, så någon strypning borde inte finnas, men vill ni få mer fart på den så finns nog en del att hämta med variatorkalibrering
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: vespa skrivet 13 juni 2012 kl. 23:15:55
Det du har är en SYM Quadlander med gul spejsad plast och ett Can Am märke. Finns inte mycket till strypningar men visst kan du få den lite piggare med annat avgassystem och lite ombestyckning men frågan är om det är värt oljudet och pengarna. Drevning en kugg fram höjer maxhastighet lite men framför allt tar det ner varvtalet. någon här satte på dial jet och verkade väl nöjd med det men återigen är frågan om det är värt jobbet och pengarna. Vill man köra i 120 knyck ska man helt enkelt inte köpa en 250 med variator. Jag är som sagt nöjd med min som den är men jag pendlar i och för sig mest och vill jag åka fort väljer jag annat fordon än en fyrhjuling, gärna ett med normala vägegenskaper  ;)
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: beeeenny skrivet 15 juni 2012 kl. 20:57:17
120...är glad om jag kan åka i 80..bottar man ur den går den i ca 65km/h just nu
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: vespa skrivet 15 juni 2012 kl. 22:46:32
120...är glad om jag kan åka i 80..bottar man ur den går den i ca 65km/h just nu

Oj, då kan det nog vara läge för en service för min med samma motor gör en bit över 90 en glad dag men då varvar det så plomberna lossnar. 80-85 är trevligt och mer normalt. Motorn brukar ju gilla att få luft genom luftfiltret, ett tändstift som är friskt och en rätt inställd förgasare. Rätt ventilinställning är aldrig fel heller.
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: beeeenny skrivet 16 juni 2012 kl. 17:14:32
vet du va de ska va för ventilspel ?
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: vespa skrivet 16 juni 2012 kl. 20:14:37
Hej

Här finns en del du kan ha nytta av, ventilspel kolla kap. 2.1

eller 2.4, där finns fina bilder också  :)

http://www.quadmania.cz/upload/files/manualy/570_UA25A%20Service%20manual.pdf (http://www.quadmania.cz/upload/files/manualy/570_UA25A%20Service%20manual.pdf)
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: beeeenny skrivet 16 juni 2012 kl. 21:17:04
tack ..kollade spelet nyss det var 0.1 och 0,2-25 på avgas..har ställt dom rätt men har inte sättit ihop maskin bara startat den..men borde väl inte göra nå med hastigheten går väl bara sämre med mindre spel :P
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: Brutaniel skrivet 16 juni 2012 kl. 21:30:21
Har du för mycket spel kan du ju få kortare "port-tider" på ventilerna vilket resulterar i mindre effekt
Titel: SV: Stypring(ar) Ds 250
Skrivet av: beeeenny skrivet 16 juni 2012 kl. 21:32:08
jaha där ser man hoppas det var så :P