ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: 1234 skrivet 22 januari 2009 kl. 17:59:17
-
fick se att min damask, vänster fram yttre var kletig av fett, såg inget hål.
behöver jag byta den?
om så, hur gör jag lättast för att byta den?
vad kostar den?
hittade inget bra svar i dom gamla trådarna
-
Jag skulle bytt !!
En damask kostar väll en hundring eller 2 , Om lagrena pajjar så e de betydligt dyrare !!
Går å göra själv dock e jag fel person att ge dig råd om skruvningen så de släpper jag till någon som
e lite duktigare på den biten
-
ok antog det, någon annan som har koll, hur får jag på damasken, lossar jag den innre eller den yttre drivknuten
-
ok antog det, någon annan som har koll, hur får jag på damasken, lossar jag den innre eller den yttre drivknuten
Nu vet jag inte hur det ser ut på din maskin men det mest logiska är ju att du lossar den yttre drivknuten precis som på en bil..OBS tänk på att det kan sitta en låsring i drivknuten som måste bort först kan vara svåra att se ibland men finns även dom som man bara knackar RAKT ut viktigt att hålla axel och knut rak..hoppas detta var till någon hjälp iaf.
-
tror det jag med, min kingquad gick det inte att få loss den yttre iaf, skulle man byta den var man tvungen att byta både innre yttre och axel (drivknuten alltså)
-
Svågern gjorde det på sin förra 800! (baggis enligt han...) ()p
Det finns bilder på det i hans album på quadsweden.se. Om du är medlem där så kan du gå in där och se hur han gjorde!
Nilas heter han.
-
Hissa fram, lossa undre spindelled och undre stötdämpar bult, ta bort låssprint och centrum mutter på drivaxeln, lossa broms ok eller skiva, ja har bara släppt skivan dom två ggr ja bytt fram. sen är de bara att rycka ur drivaxeln och sätta upp den i skruvstycke, en stor hovtång funkar som verktyg till klammorna. För att få isär själva knuten så behövs bara några väl riktade slag med tex en kopparklubba, det är splines-förband med en fjädrande låsring som låsning... Gör som Mapleman skrev, kolla mitt galleri på QS, ladda hem outlander manualen, eller MYCKET ENKLARE: LÄMNA BORT JOBBET! :sunny:
-
ok, tackar, blir nog byte imorgon annars får det vänta till veckan
-
bytte damask idag enligt Nilas beskrivning. funka fint, nästa gång jag byter går det nog lättare skulle jag tro, nu när man gjort det en gång. tack för hjälpen iaf
-
bytte damask idag enligt Nilas beskrivning. funka fint, nästa gång jag byter går det nog lättare skulle jag tro, nu när man gjort det en gång. tack för hjälpen iaf
Va bra! ()p inga problem ;)
-
kan inte logga in på QS idag verkar inte gilla mitt password Och kan inte skicka mig nytt heller.
Suck Skulle vilja ha sett det där on damasken.
-
Fan va lustigt Ilpo, jag har också en trasig damask. :hmmm:
-
Vi skulle ha hjälåtg varann.
Jag har plockat lite. Men letar nu efter tips
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o8iZpjPG4xM#[/youtube]
-
Ahhh vilken suverän video. Den skulle jag ha haft när jag hade mina problem. Men nu fick jag hjälp med isär slagningen på jobbet av en bilmekaniker som kunde det.
-
Det ska visst finnas väldigt elastiska damasker, som man pressar på utan att ta isär
knuten.
Man sätter på en kona på axeln och pressar över den. Vet dock inte vilka som säljer dessa.
-
Det ska visst finnas väldigt elastiska damasker, som man pressar på utan att ta isär
knuten.
Man sätter på en kona på axeln och pressar över den. Vet dock inte vilka som säljer dessa.
det är strumpbyxor du tänker på Gurra... ;) finns på HM
-
Det ska visst finnas väldigt elastiska damasker, som man pressar på utan att ta isär
knuten.
Man sätter på en kona på axeln och pressar över den. Vet dock inte vilka som säljer dessa.
det är strumpbyxor du tänker på Gurra... ;) finns på HM
Ok, då har ju jag det hemma ju! :D