Någon som vet nått om denna hjuling ?Bra pris iaf (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Länk till Arctic-Cat: http://arcticcat.com/atv/model/view/XC450ILänk till Tommys Motor :http://www.tommysmotor.se/produkt/450-XCI-4x4-
Den där med 700:a motorn samt framdiff skulle vara en favorit direkt ännu hellre 1000 snurran i (lite önsketänkande dårå)
Ska bli kul att följa hur maskinen sköter sig framöver, ser ut som en trevlig allroundmaskin. Och snart är det ju vinter, då är det ju också roligt att åka (leka).Gasa på!
Onekligen bra pris / prestanda på maskinen... skulle vara kul att testa.Ska man "bara" åka runt och leta blåbär & svamp klarar man sig lätt med den motorn... tror den klarar en hel del mer också.
Ja, om isarna lägger sig på sjöarna i vinter och det kommer lite snö kan man nog ha en hel del skoj! ...Har du vägarna förbi västkusten så får du komma förbi och testa!
Funderar på en sådan, Men funderar också på om det inte känns slö när den är så pass tung som den ändå är. Vad säger den nyblivne ägaren!?
Hur går det med xcn? Är väldigt sugen på att köpa en själv nu, och tänkte höra lite vad du tycker om kvalité och så? Räcker motorn till? Tycker dem verkar prisvärda:)
Jamen dåså har man slagit till på en xc med vinsch å plog:) hoppas ja får den till helgen:)
Jag vet inte riktigt hur det kmr se ut, återförsäljaren skulle beställa nån platta till winchen och kapa å modda eller vad han surra i;) vet du om det sitter nå strypningar eller nått på maskinen? För vägreggade maskiner brukar ju tyvärr ha lite strypningar:(
Har vart å prov kört en artic cat 450i på Börjessons i Alingsås, blev faktiskt rätt imponerad.Är den nån som har plogat med denna maskin? Hur funkar det? Har tänkt på en goes eller cf men fastnade för denna pga lite mer sportigare å tuffare yttre samt bra pris.Har tänkt å ha maskinen till å från jobbet samt lite allmänt bus å trädgårds arbete. Alternativet är en smc mbx 720 åxå. Som kommer i maj.
Det är nog rätt stor skillnad i motor jämfört med smc. Vad har du för väg till jobbet och hur långt? Det är ju mest vid buskörning som man har glädje av större motor. Tror att denna arctic/kymco klår smc i kvalitet och tillförlitlighet. Vill du ha fräckt utseende och större motor finns ju can-am renegade annars.
TattooNiklas.Hur känns AC XC450I i jämförelse mot Kawwa KFX 700 som du har haft förut ?
Hej! Har precis köpt en AC XC450I och har lite funderingar kring tillbehör. Det är ju begränsat med tillbehör än så länge, vet ngn hör om kymcos 450i tillbehör passar? Främst tänker jag på hasplåt och ev ett bagagerack. Tacksam för svar
Jag hade redan koll på de artikelnumren och min lokala Kymco ÅF kan inte få fram hasplåten. Jag har även testat att maila Kymco utan att få svar. Kommer du nånvart så får du gärna höra av dig!
Nice...Det får jag se till & sätta på vid min 100 service sedan, hur många extra "häst" ca ger det att ta bort tumgas spärren?Den ska ju trots allt kunna leverera runt 33hp i ostrypt utförande & strypt är den ju på ca 20, men man kanske måste ha tillgång till en broms bänk eller liknande för att kunna få ett hum om detta. (jag kan nog få tillgång till en sådan bara jag får min maskin snart .. (väntar ... ) .. bara reg skylten som inte kommit än, vill inte plocka ut den från ÅF innan jag kan försäkra den)
Någon som vet någon packbox (bak) som passar till 450XC om man har bakrack monterat?Finns det någon universal box som passar tro?Tacksam för all info ..
Jag hade velat ha ett fäste som höjde upp vinschen "bakom" bumpern, då hade den inte varit ivägen och bumpern hade kunnat användas till det den är till för... Har sett några klipp på youtube med kymcos maskin som har vinschen på detta sätt. Men det verkar vara egenbyggda fästen för jag hittar inga tillbehör som får upp/in bakom bumpern. Har faktiskt tänkt att kolla med en svetsare om han skulle kunna göra ett som fungerar som jag vill... Hojtar till här om det skulle lösa sig, för då kanske fler vill köpa av honom= bättre pris för fler;)
Har du installerat clutch kit ännu och hur går den på vägen med dom nya däcken, går den fortfarande lika stabilt? Ser riktigt bra ut med dom sulorna
Har beställd mig en . Kommer att hämta den imorgon.
Grattis :-)Väntar ännu på min, hoppas att den kommer nästa vecka.
Någon som kan skriva tips om vad man kan göra med maskinen för att få ut mer kraft osv?Tumgasspärren vet jag redan.
Jag har inte kollat än men det känns som det är en spärr vid hastigheten också ~90 km/h, det _finns mer kraft att ge men den vägrar gå snabbare. Det måste sitta någon spärr i elektroniken alt variatorn känns det som.Vi kanske har någon "meckare" här som kollat?
Får gärna posta all info du ramlar över om det :-)
Min går Max 75
Hämtade min för någon timme sen, den toppar 95 med tumgas spärren borttagen :-)
Var sitter den ? Kan du lägga ut bild.
Var återförsäljaren som tog bort den åt mig innan jag fick den, så jag är lite osäker, men skall kolla lite och se :-)
Så här se min ut.
11mil har gått min. Var bor du? Ska vi köra kanske nån dag? Jag känner en till kille som har beställt en likadant.
15 mil nu :-)Jag bor på Gotland tyvärr :-/
lite får långt
Hej,Ny på forumet och även atv världen.Har varit och provkört maskinen och blir nog en närmsta veckan.Hur tror ni 450in är som nybörjarmaskin?Mvh
I Borås med omnejd finns en hel del människor som är ute ganska regelbundet, jag försöker hänga med men tiden är ibland svår att hitta. Om någon är intresserad av att följa med ut och åka runt Borås så hojta till här så kan jag be en kille lägga med er i en facebookgrupp där ni ser vart och när det är dag att åka...
Delvis. De 5 fjädrarna i slungkopplingen(?) är bytta men verkstaden saknade verktyg för att kunna spänna den stora fjädern så jag får återkomma när det är gjort. Det har blivit lite skillnad i gasrespons och rapphet hittills, förväntar mig att det ska bli ännu bättre när allt är klart.På asfalt så har den blivit betydligt spårkänsligare (antagligen p.g.a. 12:orna fram) och det uppstår skakningar i styret över 50 km/h. Dessa nackdelar uppvägs dock av att man tar sig fram betydligt bättre än tidigare i terrängen.
Hur har det gått med ditt "clutch kit" har det gjort mycket skillnad ?Tror du att det gör sådan skillnad att maskinen skulle "stegra" med orginal hjulen ?
Någon som kan tipsa om vart man kan hitta dekal kit till Ac XC 450i ?
Släpper dem som sitter?
Körde sönder styrled på vänster sida ny kostar ca 1500 kr.
Berätta hur du fixade den också
He he he. Jaaa, det sitter styrled från merca nu kostar 139kr.
Hej,Någon som testat denna?http://www.speedwerxstore.com/index.php?l=product_detail&p=2714Hur blev isåfall ljudet? & gjorde den någon märkbar effekt skillnad?Sitter det någon strypning i orginal dämparen?
Ja, är mäkta sugen på att testa effekt dämparen, om inte annat för ett djupare ljud iaf. Det måste ju sitta mer strypning än tumgas stoppen tycker jag, motorn skall ju ligga på ca 36hp & vägreggade när de tas in får ju inte ge mer än 20hp. Plockade precis bort bakdämparen men såg ingen stryp bricka där iaf, nu han jag inte demontera & kolla främre avgas systemet om det satt någon stryp bricka där. Får kolla detta nästa gång.
93 tycker jag låter snabbt för en 450 CVTMin 700 gör 105 på mätaren innan variatorn säger stopp.Så är nog remmen som kommer längst ut eller varvstoppet helt Oavsett så tror jag inte det är nyttigt o köra så fort mer än korta intervaller.Släng på större hjul så får du 10km/t till
Jag vill att den gör 100 då blir jag nöjd
Hur länge då
Jag känner att den vill gå snabbare men nåt stoppar . Min går Max 93 o sen börjar haka . Hur fort går din? Jag tror det är nåt i Cdi boxen .
Exakt 93 här med, då nyper nått. Troligtvis CDI boxen. Hittade detta:http://www.magnumtuning.com/en/detail/revolution-pro-atv-speed-rev-limiter-cdi-box/arctic-cat/xc-450iSå det finns nått att "chippa" den med. Dock verkar det som man skall flytta över orginal kristallen, verkar lite "mekkigt" tycker jag, vill gärna ha så man kan få den "orginal" enkelt sedan när det blir dags för besiktning om några år etc..Men & andra sidan säger vissa att om remmen är fullt ute blir det oxå samma sak.Detta är min första hjuling så jag har inte så mkt erfarenhet på dessa.110 vore guld att få upp den i, väghållningen är ju super i 90km/h med denna maskin & finns ju mkt kvar på gasen att ge även när man ligger & cruisar i 90km/h. Som det är nu är det lite jobbigt att köra om husvagnar etc efter väg som ligger i 80 .. eller om man skall kortare sträckor på 110väg .. då känner man sig lite som en broms kloss
Kan inte tänka mig att det är bra att varva mer än vad varvstoppet slår till, det kan väl ändå inte vara bra?
Ryktes vägen säger att samma maskin har 1500rpm mer i staterna (dock overfierat, läste det någonstans med kom ej ihåg var) så motorn borde nog klara detta.Det intressanta vore att få fram exakt vad som skiljer en amerikansk 450XCI mot en svensk.(dvs vilka ev strypningar som görs). Det kan ju hända vi sitter med en annan programvara i CDI boxen tex, med div begränsningar för att klara de svenska kraven med antal HP etc.
Jag har iallafall inte diffspärr fram på min och jag skulle bli mycket förvånad om de nya har blivit utrustad med det.
Det slarvas ofta med "diffspärr" här...Bak finns ingen differential, därför kan den ej heller spärras.Så är det säkerligen på denna maskin, precis som det är på över 90% av alla fyrhjulingar.På fyrhjulsdrivna maskiner finns det differential fram.Och på många av dessa går den att spärra helt (vanligast) eller att bromsa på diverse olika sätt.Saknas det kan man med hjälp av bromsgreppet till frambromsarna få viss diffbroms, om man övar lite.Det lilla fåtalet som har diff bak är bla nån modell av Cetek och Polaris.Polaris kallar sin funktion med enhjulsdrift för "turf", just med tanke på gräsmattor.
Någon som vet vad servicekostnaderna är på de olika servicarna och miltal?
Ingen som hittat hasplåt under och till a-armar än till dessa maskiner, eller vet ngn som tillverkar dessa för en rimlig peng? (I alu)
Det verkar va svårt när det gäller hasplåt till den - varit i kontakt med några ingen som har det. Men blev erbjuden att fixa på ett ställe då sa dem ca pris landar på 5500 kr lite dyrt tycker jag. Så jag själv kommer att fixa den under vinter ,mallar har man av plast som sitter på nu.
Beställde alu A-arms av Atvhuset förra veckan, tydligen från kymco maskinen. Tyvärr lång leveranstid men så fort dom är hemma lägger jag upp kort
Pris???
Är inte dom däcken tunga för den( lilla ) maskinen?
Vikten på däcken spelar mindre roll, det som påverkar mer är omkretsen. 23" sitter original och vi kör på 27". Men EPI kopplingskitet kommer på måndag så då det blir monterat blir det nog bättre ös
Vad kostar kopplingskitet?
Jag skulle då säga att vikt spelar rätt stor roll.
Den första service gick på 1250 .(olja + filter ) Snart dags för den andra.Kompis betalt för den andra service 2500 kr. Vet inte riktigt va dem har bytt-kommer att ta reda på och återkommer.
Satan va feta hjul!Måste ta sig fram.riktigt bra.Liten smidig maskin med monsterhjul
ITP däck? Riktigt go maskin du har!
Den ser faktiskt riktigt bra ut med stora däck!Hur bra drag är det i den motorn?, och med så stora däck?
Hur mår remmen?Eller kör du clutch kit?
Exakt samma däck som vi har på en av Polarisarna här hemma
Hej på er! Här får ni lite bilder på allt kul man har med maskinen Blev trött på xenon helljuset och köpte mig en 80w ledramp, lyser helt galet [Div. bilder]Är bara 5mil kvar tills 150mila servicen nu så tänkte boka tid på atv huset och då samtidigt be dom installera clutchkitet.Tyvärr kunde dom ej få hem alu hasplåtar från kymcos maskin så får se hur man ska lösa detta, har ni tips på nån duktig alusvetsare i södra Sverige?Mvh Jimmy
Jag har också satt på större däck: 27x12x12 runt om och även installerat clutch kit från EPI.Jag körde kanske 5-10 mil med däcken innan jag installerade clutch kitet och min rem såg ut som ny vid 150-mila servicen. Med kittet installerat blir det inte alls samma värmeutveckling från kopplingen som tidigare, så jag tror det är en bra idé att uppgradera kopplingen om man sätter på stora däck.Det ska bli spännande att höra hur Techno_Bass upplever skillnaden.
Tror du jag behöver clutch kit för att sätt på 25" ??Vad kostade det att få det installerat?
Nu är man snart xc450 ägare! beställd idag! Är det lätt att ta bort tummspärren och spärren i spjället?
Det ser riktigt bra ut med den där LED-rampen!Hur har du satt fast den och vilken köpte du?Tacksam för info!
Grattis Det är jätte lätt ,kolla i min tråd ute i forumet
Grattis! Du kommer säkert bli nöjd!Var köpte du den? Kan inte din återförsäljare ta bort strypningarna åt dig?
Finns det nå regler för däck på atv på landsväg?
1 mm har jag för mig att ja läste här för nån dag sedan, inga krav på speciella vinterdäck.
Jag hittade hasplåtar och nerfbars på kymcos hemsida i USA och det borde ju en återförsäljare i Sverige kunna få hem. Vet dock inga priser på det och skulle jag få reda på det så kan jag ju meddela dig. Lägger med 2 bilder på hasplåtar och nerfbars med art.nr från kymco:)
Om du inte har allt för långt till ÅF är det ju bara lämna in den och kanske få startmotorn bytt.Det känns inte som att det beror på vattnet om du bara kört till baljerna.
Låt det torka, spraya sedan på 5-56.Det kanske går att förhandla med din åf? Han kan ju bara skicka en ny startmotor om du vet att det är den det är fel på.
Inte i, vid kontakterna
Skönt att det löst sig Finns det inte smörjor du kan klena på som kommer skydda emot vatten och inte försvinner?Jag använde sådant till cykeln för ett tag sedan, vet inte namn..
Eller, varför inte fett? http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/Ovriga-smorjmedel/Silikonfett-36592/
Ah, kör på spray Nejdå, bra att du sa det Förresten, jag har typ 2 kilo sådant på kinesen, hm..
Någon som har något trevligt tips på handskydd så passar på denna lilla maskin? Och är det någon som köpt hasplåtar till kymco 450 och satt på? Någon som även vet någon bra packväska som passar back på xc450?
Jag har kämpat dit handskydd på min, och det var inte allt för enkelt. Köpte Powermadd med fäste för ATV, och det passade inte. Det går i te att flytta på försett för handbromsarna då dessa sitter med en sprint in i styrstången. (Går ju att flytta om man väljer att slipa bort sprinten)Så jag valde att köpa det fästet som är till för om man har trångt på styret. Det var ändå trångt att då till bromsslangarna inte går att vrida i sitt fäste pga ett litet styr-bläck. Dom sitter på plats, men det var lite stökigt att få till och jag tycker att vinkeln inte är helt optimal. Så, vad är alternativet?Finns det nåt original som är anpassat för modellen så skulle jag rekommendera det i första hand.Polisport har schyssta handskydd. Deras FreeFlow har ett föste som är 14mm brett. Mät noga och se om du får plats med det. Funkar det så är det ett bra alternativ. Men kolla noga hur fästet set ut, för det inte gott om plats mellan handtaget och bromsfästet. Annars så har Polisport en modell som heter Qwest. Den fäster man i handbromsens fäste, vilket borde passa bra på denna modell. Hoppas jag skapade mer klarhet än förvirring.
Min tomgång känns väldigt låg, brukar den vara det från ÅF? Jag som är amatör, är det krångligt att ställa upp den?
Jag läste på en amerikansk sida att man återkallat ett stort antal XC 450i pga undermåliga styrstag i USA, dessa byttes ut i samband med service. Har detta skett även i Sverige?
Kan du det? Det är väl EFI:n som styr det utifrån temp och sånt?Edit: Servicemanualen påstår att tomgång inte går att justera på denna modell.
Nej, men biltema har en för typ 30 spänn. Ligger vid cykeltillbehör har jag för mig.Rätt liten men det är ju inga monstermaskiner storleksmässigt, så då är det säkert mindre dämpare... Kanske:)Knepigt att den inte följde med!
Handlaren påstod att sånt inte följde med som standard. Har lite svårt att tro på det...
Är det nåt speciellt man ska tänka på när man kör med 4WD inkopplat på denna maskin?Kan man ha i 4WD-driften jämt eller ska den användas bara när den behövs?Kan 4WD-driften kopplas i medan man kör?
Vad är vitsen med 4wd när du åker i stan?
Vad är vitsen med 4wd när du åker i stan? Undvika överstyrning? Men ja man kan åka med 4x4 i hela tiden. Dock begränsad hastighet med diff-lock. 4x4 ökat oftast slitage då ingen maskin har exakt omkrets på hjulen. och då ökar slitage på axlar och däck radikalt om man kör md 4x4 på asfalt.Alla utan polaris mig veterligen måste stå still när man lägger i 4x4
Dock begränsad hastighet med diff-lock.
Vad menar du förresten med begränsad hastighet? Max 30 km/h?
Du behöver inte bry dig om detta, eftersom du inte har diff-spärr på framhjulen.På XC450:n går det för övrigt utmärkt att lägga in fyrhjulsdriften i farten. Dock är det nog bra att undvika det under hög belastning.
Var ute nu och pillade lite ,det verkar som att det har skvätt upp vatten på startknappen och därav skapat lite glapp i kontakten.Jag sprutade på lite 5-56 på kontakten och väntade lite så fick jag igång den igen men jag fick dra i knappen lite uppåt så gick den igång som en klocka ,dåligt bara att den inte tål vatten hoppas det inte blir så när man tvättar av den eller så få man ha lite spray med sig och spruta på litte på kontakter och kopplingar efter varje våtkörning och tvätt kanske är värt att göra det så håller grejer längre och erjar inte
Har någon monterat rullgas på sin XC? Edit: Ok, inga svar. Antar att Google och Ebay är mina vänner just nu. Men vad heter rullgas på engelska? "Roll gas" låter som nåt man kan råka ut för om man ligger bakom nån som ätit ärtsoppa.
Dual gasser tycker jag verkar nice, tror det fanns en till salu här på forumet för ett tag sedan.
Igår lämnade vi iväg våra pärlor. För nu ska det ÄNTLIGEN installeras EPI clutchkit ! Blir även 150mila servicen på min maskin samtidigt.Givetvis putsade vi till dom lite extra innan iväg lämnadet.Var knappt härligt glida genom stan med solen lysandes och alla blickar på oss ^^
Då kommer ATVhuset ha glöden inne när det är dags för min 150-milaservice, vilket är nu på onsdag den 19 mars
Vad är det för liten väska på pakethållaren på den bakre katten?
Är det någon som har haft problem med ojämn gång när man backar?Min har börja gå ojämnt när jag backar och det går inte gasa på. Han går liksom upp och ner låter det som. Sen luktar han massor med bensin när man backat. Tycker det känns som han får för mycket bensin.
Jag och min polare har precis samma "fel". För att man inte ska kunna backa lika fort som man kan köra framåt(möjligt på en cvt) begränsas varvet på motorn då man lägger i backen.Detta sköts elektroniskt, gissar på att tändningen stängs av och därav får man oförbränd soppa i avgassystemet.Men varför det plötsligt inte går att använda backen som förut måste bero på nått. Vi installerade clutchkit på våra maskiner nyligen men remmen var som ny och han kunde ej se något slitet. Killen på maskingruppen skulle kolla med arctic cat om tips.Det jobbiga med detta är ju att man knappt har nån back i skogen där det går tungt. Frågan är ju om det går att lura systemet genom att ej skicka signal till styrdonet att backen är ilagd? skulle lösa alla problem
Brukar finnas en knapp på styret märkt "override " som avaktiverar varvtalsbegränsningen på backen
Hur är prestandan på en sån här maskin?Jag kör mxu 500 idag, är dom tröttare än den eller kanske piggare/busigare?Martin A
Hur är prestandan på en sån här maskin?Jag kör mxu 500 idag, är dom tröttare än den eller kanske piggare/busigare?
Har nu kontaktat atvhuset och maskingruppen om våra back problem. Vi är ju nu 4st med exakt samma problem, så får vi se vem av dom som snabbast får svar på hur det ska fixas
Hur mycket gas med backen i, talar vi egentligen? Till vilket användningområde?Jag brukar använda max nån millimeter på tumgasen på backen när jag backar ut från tex en p-plats, eller vänder på annat sätt.
Vi lämnade våra maskiner på maskingruppen. . Vad fick du för pris på din 150mila service?Jag betalade 3600 kr för 150-milaservicen på ATV-huset. Det var byten av tändstift, drivrem och lite smått, enligt handboken.
Snackar också om bara någon millimeter på gasen. Går alldeles utmärkt backa rakt bak på plan mark men så fort jag svänger fullt eller är ute skogen så kommer jag inte bakåt. Varvstoppet går som sagt i alldeles för tidigt och därav spelar det ingen roll om man gasar lite eller mkt, man står ändå och bara hostar
Måste remmen bytas efter 150 mil??
Jag känner inte igen detta problem mer än det naturliga varvstoppet när man backar. Går inte fort bakåt men jag upplever inga skillnader mellan rak backning eller sväng. Jag har lekt en hel del i skogen i all möjlig terräng men inte haft några problem med backning. Däremot är jag lite smått trött på att behöva rucka på maskinen varje gång jag ska växla
Min gamla raptor 660 hade som standardproblem att det inte gick att bruka backen. Låter exakt som erat problem!Då fick man helt enkelt brygga bort funktionen för att kunna backa när det behövs. Skogsmaskiner brukar ju ha en overrideknapp för att man inte ska backa för fort i onödan osvosv.
Känner heller inte igen problemet med backningen trots fulla styrutslag. Det enda jag irriterar mig på att ingreppet är lite abrupt, men är man mjuk och försiktig på tumgasen och kniper om med knäna går det bra.Ruckningen känner jag igen dock! Händer mestadels när man går fram H > R eller tvärtom. Ibland från N > H. Tycker jag märkt att det sker oftare efter en kraftig bromsning.Tycker dock inte att det är problem på katten, råkade ut för samma sak på min förra kineskvadd, fast hundra gånger värre - var tvungen att stänga av motorn först, skifta läge och sen dra igång härket igen.Min katt har gått lite drygt 67 mil nu fö, om det spelar roll, och har kört mestadels på gata (99 % typ) och ibland med 4WD påslaget pga snöröjningsbrist.
Ahh då använder du den som en quad ungefär, på ställena vi kör så kommer man inte långt utan 4WD och lågväxel
Men det är precis det som är så härligt med denna maskinen, den är inte bäst på nått men en väldigt trevlig allround!
Fick svar idag Ska försöka hinna fixa detta i veckan
Gnissel i drivlinan. Min Cat gnisslar när jag kör lånsamt och svänger.det finns lite, lite gnissel när jag bara rullar den sakta och rakt också, men mest när man svänger. Den har bara rullat 50 mil och detta kom ganska omgående när den var ny. Är det någon annan som känner igen detta?
Var köpte du dina däck och vad kostade de? Techno_BassTacksam för svar!
Är det någon som prövat något effektsystem eller annan cdi box??Skulle vilja ha ut mer acc från min nämligen ( utan att sänka farten).
Tycker du först ska investera i epi clutchkitet för bara där har du lite prestanda att hämta utan att tappa toppfarten då den spärren är elektroniskt spärrad
Skaffat fälgar till originaldäcken! [Bild]Otrolig support från Patrik på gooffroad som gav tips att köpa dessa och dessutom med mer utstick på bakfälgarna.Vilket ös det blev i maskinen med såhär små hjul + clutchkit
Snygga!Är det tillräckligt med drag för att kunna få upp den på bakhjulen?
Efter 2 veckors väntan dök äntligen aluminium skydden upp! Men tror ni inte det var felpackat(rätt lådor men fel innehåll, så fick två höger bak skydd Som tur är ett nytt skydd påväg och hoppas det går fortare denna gång från USA :p
Se fränt ut ! Var har du hittat dem och vad kostar? Din AC är så fint . Ett fråga till ang vinsch montering : blir inte maskinen för varmt pga vinsch sitter framför kylare? Man kanske behöver flytta kylare upp .
Tackar så mkt! Köpte dom av en mkt trevlig kille på ebay, dom såldes enbart till kymco maxxer. Men eftersom det är likadana maskiner typ så var man ganska säker dessa passade och meddelade han det så annonsen är ändrad nu.Kan skicka länk i pm om du vill.Angående kylet så upplever jag inte att fläkten går mer nu än förut. Mestadels av min körning är inte snabb nog för fartvinden att kyla heller och hittills har det funkat kanon Det jag därimot är sugen på är att flytta bakre kylröret till lådan då denna är då lågt monterad samt långt bak.Min polare råkade dränka sin bakända så det tryckte in vatten och han tappade drivning helt.Kan lova det var spännande för oss då vi både var vilse och mitt i ett sumpträsk :p
Tackar för svar ,då monterar jag vinsch på samma sätt . Skicka gärna länken till pm . Hasplåtar behöver man verkligen när man åker mycket skog .
Pm skickat. Oja det behövs, är väldigt lätt hänt att ta sönder en drivknutsdamask. En pinne på rätt ställe har lyckats med detta på min, onödig kostnad
Kan skicka länk i pm om du vill.
Var köper du reservdelar ?
Jag tar gärna länken också, tack. :-)
Halloj!Är helt ny här och skulle behöva lite råd:Har idag varit och provkört en AC 450I och är "ganska" sugen Jag har tänkt använda den till nöje men även till att ploga snö med och dra en kärra för att forsla trädgårdsavfall och säckar med pellets till pannan i huset. Är det någon här som använt sin AC till plogning och annat som kan uttala sig om den funkar bra till det eller om det är en ren nöjesmaskin?
Får din kompis bara ha en maskin?Jag vet flera som BÅDE har mc och ATV........
Haha jag tror det mest handlar om pengar inte inte hans "chef"
Kul när folk vidgar sina vyer lite, man måste in köra samma maskiner allihop!...men sen när killen med 690:n blivit varm i kläderna kan du få svårt att hänga med oavsett underlag... de är riktigt håriga de där.750:n däremot kan du nog fortfarande lämna i dammet... på små krokvägar.
Hört talas om Can-Am?...om inte... googla. (Outlandern ligger inte många millimeter efter Renegaden i prestanda, särskilt inte om man jämför med en 450)Men visst, även Polaris Scrambler kan ge tvåhjulingarna en match, främst då där det knixar.Men visst, skall man marscha i 160 så har ju flertalet fyrhjulingar det tungt.Men förresten, vad då spärrad till 93?Ta väck det.Men generellt är inte lite mer långsamma maskiner någon börda, man kör ju oftast bara rätt korta rundor och då är det inte många väntesekundrar man lägger innan de är ifatt i korsningar osv.Mest bara tråkigt när det skall bli prestige och vissa inte vill köra med längre.Vi hade en som tjurade ihop totalt när vi bytte från Raptor 350 till 700... och han hade sin 350 kvar och vägrade köra ihop med oss sen.Rätt barnsligt egentligen...
Polaren har en Outlander 650. Han kör ifrån mig rakt fram, men i svängarna är den hemsk. Känns som att sitta ovanpå en låda som vickar så fort man gasar/bromsar eller svänger. Både han och jag har vält med den vid buskörning för att tyngdpunkten är så hög på den. Älskar körbarheten i min, och enda alternativen skulle vara Renegade eller Scrambler (men dom är lite väl dyra).
Ok, jag omformulerar frågan. Fungerar arctic cat 450 xc, bättre eller sämre än outlandern i skogen? :-)
Men Can-Am har mycket effekt i sina maskiner och massvis med extrautrustning, vilket inte är samma utbud för Katten. Ska du köra långsamt och klättra med hojen så är Outlandern klart bättre. Men ska du busa på grusvägar, skogsstigar och köra på asfalt så skulle jag säga att katten ör bättre alla dar i veckan.
Funkar arctic kissarna bra i skogen? Jag gillar att fräsa runt på skogsstigar o endel klättrande över diverse hinder o backar..
Hej alla och god fortsättning !!Jag var ute och lekte lite idag och råkade komma åt 2wd/4wd switchen så den hoppade in i 2wd, skulle lägga i 4wd igen men då funkade den inte längre får ingen indikation på displayen heller att den lägger i fyrhjulsdriften,inget som låter heller Är det någon som har någon ide vad man kan börja felsöka någonstans???Tack för allllllla tips
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️