ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: only_diesel skrivet 25 november 2011 kl. 08:04:05
-
Tänkte jag skulle byta renegaden-11 mot nått med mer skärmar!.. Funderar på Can-Am Outlander 800R XXc eller Can-Am 800 OutlanderR Mud race. Är riktigt sugen på den sistnämnda men är orolig att den blir klumpig?
Är det nån som har åsikter eller har erfarenhet av dem så får ni gärna skriva det.. :djump:
-
Jag har ingen MR, men jag har en lång. Det finns både bra och dåligt med en buss...
Bra saker:
Stabilare på landsväg.
Mycket mer förlåtande vid körning i extrema lutningar uppför eller nedför.
Mjukare gång över ojämnheter.
Med extrasäte blir det mycket komfortabelt för den man skjutsar.
Dåligt:
Otymplig i skogen pga bl.a. sämre svängradie.
Inte lika rolig (sportig).
Det här är bara mina åsikter, men jag hoppas det hjälper något. :)
-
Tänkte jag skulle byta renegaden-11 mot nått med mer skärmar!.. Funderar på Can-Am Outlander 800R XXc eller Can-Am 800 OutlanderR Mud race. Är riktigt sugen på den sistnämnda men är orolig att den blir klumpig?
Är det nån som har åsikter eller har erfarenhet av dem så får ni gärna skriva det.. :djump:
Jag har haft min MR nu ett tag och är riktigt nöjd med den, visst ibland kan den kännas lite osmidig bland träd då den är lite lång att vända med. Har även använt den till att hämta älgar,vildsvin samt ved och då har det hängt en kärra efter. Kan även säga att den går att smygköra riktigt bra med. Och nu har jag monterat på ett QSC CLUTCH KIT CAN AM 800 med justerbara vikter (köpt på LiTo Offroad) på den ()p. Och då blev den ännu bättre att smyga med + att det blev ett jä..la brutalt drag i den när man gasar fullt. När jag finåker har jag 28" mudlight på.
-
är ju maskiner som är ganska olika varandra. xmr är ju väldigt stor och brutal och väldigt "stum" i sin fjädring. xxc är typ en renegade med outlander utseende. beror ju lite på hur du tänkt köra men kör du allround åkning i skog och berg skulle jag sattsa på xxc.
-
Allt hänger på vad du själv gillar. Gillade du Renegaden så tror jag att du blir besviken på en MR.
Jag själv har precis sålt min MR till förmån för en Renegade.
Jag anser att MR är påtok för tung och klumpig, luftfjädringen alldeles för hård i lägsta läget och saknade indviduella inställningar för fram resp bak dämpare. Nu finns bara möjligheten att fram och bak är lika hård.
Det är en stabil och stor hoj, men konstigt vore annars nör den nästan väger ett halvt ton tankad.
Mitt val hade varit en xxc som är en renegade med skärmar och mycket bättre fjädring.
-
Tack för svaren ()p det lutar nog åt en xxc men fundera veckan ut
-
Tack för svaren ()p det lutar nog åt en xxc men fundera veckan ut
Köp en xxc, montera snorkel och kylaruppflytten som finns som orginal tillbehör så har du det bästa av två världar.
Jag gjorde det och klev upp lite i storlek på däck.
Det går verkligen att fynda nu när den nya modellen kommit, det har ju faktiskt inte gjort xxc eller xmr sämre, de är ju fortfarande riktigt bra maskiner, i den absoluta toppen.
-
Köp en xxc, montera snorkel och kylaruppflytten som finns som orginal tillbehör så har du det bästa av två världar.
Jag gjorde det och klev upp lite i storlek på däck.
Det går verkligen att fynda nu när den nya modellen kommit, det har ju faktiskt inte gjort xxc eller xmr sämre, de är ju fortfarande riktigt bra maskiner, i den absoluta toppen.
Vad har du för däck på din? använder du spacer?
Mvh Patrik
-
Bighorn 27" inga spacers, vill ha en smidig , smal maskin.
-
Bighorn 27" inga spacers, vill ha en smidig , smal maskin.
Ok tack! Tänkte mest på om dom går fritt för styrlederna..
-
Det gör de.
Jag har kört med helt tomma däck och har ca en halv cm tillgodo.
-
Jag kör med ITP Mayhem 26x9-12 och dom tar i :-\
-
5mm schims borde räcka för att det ska gå fritt.
Jag körde samma dimension som du på min gamla Renegade och där fick jag schimsa ut framhjulen 5mm.
-
Får bli så :)