ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: bombardier400ho skrivet 19 juli 2008 kl. 15:59:12

Titel: Forhandlernettet i Norge ???
Skrivet av: bombardier400ho skrivet 19 juli 2008 kl. 15:59:12
Jeg hadde min outlander 800 på 6000km service på DEKKMANN i Bodø. Da dem skulle skifte olje på sykkelen, greide dem å rive
over gjengene på tappepluggen, så den lekker som en sil. Dette er 2mnd siden, å 3000km. Jeg poengterte dette, å det skulle
dem ordne. Dro på ferie for 3 uker siden, å da satte jeg sykkelen dær med beskjed om at dette var demmes siste sjanse på å
få dette reparert. Ringte på Torsdagen som var å etterlyste om sykkelen var ferdig ( Dette var dagen før det hadde gått
3 uker ) Personen som tok tlf der, visste ikke, så dette skulle bli sjekket opp i, å dem skulle ringe meg tilbake.
Etter 10-15min ringte personen tilbake, å sa at sykkelen ikke var ferdig enda. Jeg spurte da om hva dem hadde tenkt å gjøre,
 da jeg faktisk er avhengig av den til å komme meg på jobb osv. Dette hadde dem ikke noe svar på. Jeg foreslo da at jeg
kunne ta en taxi til å fra jobben på demmes regning. Da fikk jeg beskjed om å roe meg ned, å hun skulle sjekke videre.
etter 15 nye minutter ble jeg oppringt av han som er ansatt til å skru på atv der. Han fortalte meg da at jeg hadde en
ting å gjøre, å det var å oppføre meg i tlf når jeg ringte dem osv. Jeg sa da at jeg ikke hadde vært ufin, men hadde
kommet med forslag om at dem kunne betale taxi frem å tilbake til jobben til sykkelen var ferdig. Dette aksepterte han
ikke, å lurte på om det var jeg eller han som drev butikken. Jeg svarte som følger at det lurte jeg å virkelig på, men
jeg hadde en formening om at det ikke kunne være dem! ( Har vært plaget med dem siden dag 1! Å har hatt Bombardier nå i 3år. ) Da begynte han å rope å skrike i tlf, at han var fette lei av at jeg maste på dem om dette osv, å at jeg måtte være klar over at delen som manglet ikke fantes i Norge, men i Canada. Jeg sa at det var jo umulig at det skulle ta over 2mnd på å få en del over derifra med posten. Å at dette var noe jeg visste pga jeg handler selv masse på ebay, å at en pakke ifra usa med normal postgang tar maks 1,5 uke, å en ekspresspakke tar 4-7 dager. Dette var jo selvfølgelig dritsnakk ifra min side, å han hadde ett forslag, å det var som følger: "Jeg har ett forslag til deg, å det er at du kommer å henter den jævla sykkelen din, å reiser så langt inn til helvete som du kan komme, å finner deg en annen forhandler å forholde deg til, for nå er vi lei av at du driver å maser på oss om den jævla sykkelen din!! ( Dette er ordrett ifra personen som er ansatt for å ivareta kundene på dekkmann her i Bodø ) Jeg fikk jo selvfølgelig fyr i hodet mitt selv når jeg fikk slik behandling, å ba han reise så langt inn der selv, så la
jeg på tlf.

Neste dag ringte jeg forbrukerkontoret å lurte på hvilke rettigheter jeg har, å fikk da beskjed om at når ett verksted
hadde gjort en feil, så skulle dem ha "rimelig tid på seg til å reparere feilen" Da forbrukerkontoret fikk vite at dette
var noe dem gjorde for 2mnd siden, så hadde jo dette gått LANGT over tiden som dem syntes var rimelig. Å da hadde jeg krav
på: Enten en lånesykkel fra dem til min er ferdig ( Nå skal det jo sies at demmes lånesykkel er ødelagt den å, å hvem vet
når den kan bli ferdig ) Eller at jeg faktisk kan ta å gå å leie meg ett kjøretøy en eller annen plass på demmes regning.

 Er det noen andre som er plaget med forhandlerne rundt i resten av landet ? Så la meg gjerne få vite dette, for jeg har
vært inne på tanken på å kontakte atv-nordic, å få dem til å lage en reportasje på dette. Å det er ene å alene for det
virker som at importøren ikke bryr seg dem heller, å kommer noe slikt ut i det bladet der, så kan dem jo vinke farvel til
å selge noen flere sykkler her i landet.
Titel: Forhandlernettet i Norge ???
Skrivet av: notrecordable skrivet 19 juli 2008 kl. 17:12:27
Kan nevne AK Stjørdal!

Kontakt meg på PM hvis du vil vite mer.
Det er ikke det at de ikke gjør jobben sin, men det er manglende service og oppfølging.
Det værste, for min del er at daglig leder har baksnakka meg pga. jeg reklamerte på en aksling...