Den går tystare och med skogsnyckeln (tar bort det nervösa) så är den säkert en grym trial maskin, jag tror att det kommer tillbehör som snorklar även till denna, tittar man på utformningen av den översta kåpan så är det fördjupningar i plasten där man kan anta att snorklarna kommer ut......Fjädringen känns bättre.(än på vanliga outlandern)Sadeln går ner lite mer på sidorn.Inget variator ljud att tala på, ingreppet var mjukt.Har man tänkt köra i lera och vatten så kanske Xmr är maskinen att föredra.Jag tycker inte skillnaden i accleration är så stor, men visst är den väldigt snabb.De största förbättringarna tycker jag är: går tystare och är inte så varm om benen, mycket bättre ljus, förvarings lådan bak, enklare tillgång till batteri, luftfilter. Körbarheten vid krypkörning..Tycker stötdämparna känns ok, men inte bättre än på min xxc.
Jag tycker videon som Hakerik länkade till är lite missvisande. Man hör ju när Outlandern går upp i varv och sen rycker maskinen till. Så körde han ju inte Kawan. Om det nu skulle va så att det inte går att smyga med tumgasen så måste det gå att justera bort genom att tex släppa lite på vajern.Sen kanske själva tillslaget på variatorn spelar roll också. men oavsett så ska man inte behöva varva upp motorn så som han gjorde i videon! Rätta mig gärna om jag tänker galet. Jag tycker sånt här är intressant.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️