renegaden har väll torsofjäder som funkar som krängningshämmare bak. detta gör ju att den känns bättre o sladda med på grus. och så är den väll lägre oxå?
Flytten av bromsarna tycker jag är lite besynnerlig, mer ofjädrad vikt?? Aldrig bra med vikt där.Men det finns säkert ett bra skäl.Skulle dock vilja flytta upp mina, lättare att komma åt med bromsskivelås då.
Citat från: larsostman skrivet 15 april 2009 kl. 08:49:58Flytten av bromsarna tycker jag är lite besynnerlig, mer ofjädrad vikt?? Aldrig bra med vikt där.Men det finns säkert ett bra skäl.Skulle dock vilja flytta upp mina, lättare att komma åt med bromsskivelås då.Lyssna på en Outlander när man bromsar med blöta bromsskivor. Knutarna glappar ju lite, och det får skivorna att skramla.Det är nog inte så nyttigt för knutarna heller.Men skivorna blir bra skyddade på Outlandern. Jag slet av en bromsslang förnåt år sen på min Renegade, fick upp en gren in i fälgen.
Visst har Renegaden noll packningsmöjlighet.... i grundutförande....nästan noll iaf.Men det finns flera olika typer utav lasträcken man kan hänga på om man nu vill det, även med boxar!I typ samma storlekar som till Outlandern...Och det finns faktiskt till och med fronträcken!BRP:s lilla box kan man dock skita i... den rymmer inget, men är desto dyrare.Skall man ha med passagerare så funkar dock en Outlander bäst.
hur stor skillnad är det körmässigt på dom?är outlandern lika pigg o rolig som renegaden?eller känns den extr vikten mycket?visst har renegeden anna framfjädring också?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️