ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: niclas skrivet 16 juni 2008 kl. 12:44:43

Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: niclas skrivet 16 juni 2008 kl. 12:44:43
Vilken modell ska man välja?
Jag ska använda den mest i skogen och köra fram timmer med. Hänger sig max modellen mycket lättare i skogen? Någon som har provkört båda?
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: gurra-g skrivet 16 juni 2008 kl. 13:23:06
Maxen borde va bättre att dra med, och ska du köra fram timmer bara så
kör du nog inte på så dåliga leder så den hänger sej i alla fall va?

Den är bättre när det lutar brant också, och vill tjejen med så är den ju perfekt att skjutsa på. Svängradien är sämre dock.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: niclas skrivet 16 juni 2008 kl. 14:18:23
ok. jag har en kranman griplastare med drivning. så det blir mycket körning mellan och över stubbar. 90% svår skogskörning. + att kultrycket blir ganska högt. Borde kanske sätta på plåtar under så fastnar den inte så lätt. :roll:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Spiricom skrivet 16 juni 2008 kl. 15:05:11
Citat från: "niclas"
ok. jag har en kranman griplastare med drivning. så det blir mycket körning mellan och över stubbar. 90% svår skogskörning. + att kultrycket blir ganska högt. Borde kanske sätta på plåtar under så fastnar den inte så lätt. :roll:


Att ha någon form av hasskydd under är ett måste om du skall åka i skogen. Rambalken under är väldigt känslig för stötar. Det finns ju både plåtar och hasplast att välja på.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: bagarn skrivet 16 juni 2008 kl. 19:06:31
jag tror inte att maxen hänger sig så mycket lättare än en vanlig. känns mest som om det bara är en massa prat. åker nästan bara med folk som har max eller X2 och inte hänger dom sig mer än nån annan i skogen.
jag hade valt en max omi nte priset spekar nån roll. Jag ångrar mig att jag inte tog en max när jag hade chans att byta.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: AtvNerd skrivet 16 juni 2008 kl. 22:34:34
skulle oxså valt maxen..är du säker på att du ska ha en 800 och arbeta med...lägg mellan skillnaden på nåt kul tillbehör och köp en 650 max. ..om det nu inte blir som med alla andra som köper "arbetsmaskin". 10 minuter arbete och 16 veckor lek!  :wink:  då är det 800 du ska ha... tycker Maxen är grym, skulle köpt en sån om inte plånkan blivit så smal på sistonde.
 :lol:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Palm skrivet 16 juni 2008 kl. 22:50:06
Ska du arbeta 90% i skogen så skulle inte ja satsa på 800. Den är alldeles för hög växlad för det. Du kommer att bränna remmen. Har hört att 650:n ska vara bättre för sånt. Men ska du ha en riktig drag häst så skulle ja satsa på en Polaris. Dom har en riktit låg lågväxel. Sen är fyrhjulsdriften bättre på dom oxå.
Läs näst sista ATV & Teräng Magasinet. Där har dom ju testat alla 2cylindriga värstingar!
Har själv en Polaris 800. Funkar så himla bra att dra med. Men när det kommer till att leka, så blir man ju slagen på fingrarna...

Lycka till!
/Palm
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: gurra-g skrivet 16 juni 2008 kl. 23:15:12
Citat från: "Palm"
Ska du arbeta 90% i skogen så skulle inte ja satsa på 800. Den är alldeles för hög växlad för det. Du kommer att bränna remmen. Har hört att 650:n ska vara bättre för sånt. Men ska du ha en riktig drag häst så skulle ja satsa på en Polaris. Dom har en riktit låg lågväxel. Sen är fyrhjulsdriften bättre på dom oxå.
Läs näst sista ATV & Teräng Magasinet. Där har dom ju testat alla 2cylindriga värstingar!
Har själv en Polaris 800. Funkar så himla bra att dra med. Men när det kommer till att leka, så blir man ju slagen på fingrarna...

Lycka till!
/Palm

Är du säker på att 800:an är högre växlad än 650:n? det skiljer
inte mycket i topphastighet i alla fall. Och skulle det va så så borde 800:an gå mycket fortare.

I vilket fall som helst så är inte variator så lämpligt när man ska dra timmer och arbeta hårt med en ATV, det är mycket bättre med växellåda då. Men inte så kul annars kanske.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: d4 skrivet 17 juni 2008 kl. 00:13:12
650 och 800 har lika utväxling.
800ans motor är råare i botten, och är inte den bästa arbetsmaskinen som finns.
Däremot så går det alldeles utmärkt att jobba med den, om man inte är så het på gasen.
800 av årsmodell -09 ska ha vara mer lätthanterlig enl. USA grabbarna.
400-650 är enl. mitt tycke mer lämplig till jobb i skogen.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: E.F.I Norway skrivet 17 juni 2008 kl. 00:27:10
Har en sportsman 800 X2.
Hegner seg ikke fast i skogen.
Den er bedre når det r bratt for den steiler ikke så lett som de korte atvèr gjør.

CAN-AM.... Hmmm.... Polaris sprtsman er mye bedre om det er i skog du skal bruke ATV.... bedre på lavgir med bedre kontroll på krypekjøring.

Dessuten så har sportsman motorbrems og muligheter for innkobling av 4 x 4 i nedoverbakke som standard på alle sine modeller etter 2008-

Man slipper å kjøre med bremsen når det er bratt og glatt.

Samlet ga de amerikanske atv magasinene 4 x 4 prisen til Polaris sportsman.... Can-am kom ikke blant de beste på listen der engang.


Jeg har sansen for Can- am men mener alikevel at man skal kjøpe den beste atv når man først skal bruke så mange penger.


Lykke til uansett hva du vil velge.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Spiricom skrivet 17 juni 2008 kl. 08:05:26
Citat från: "Dreaman"
Har en sportsman 800 X2.
Hegner seg ikke fast i skogen.
Den er bedre når det r bratt for den steiler ikke så lett som de korte atvèr gjør.

CAN-AM.... Hmmm.... Polaris sprtsman er mye bedre om det er i skog du skal bruke ATV.... bedre på lavgir med bedre kontroll på krypekjøring.

Dessuten så har sportsman motorbrems og muligheter for innkobling av 4 x 4 i nedoverbakke som standard på alle sine modeller etter 2008-

Man slipper å kjøre med bremsen når det er bratt og glatt.

Samlet ga de amerikanske atv magasinene 4 x 4 prisen til Polaris sportsman.... Can-am kom ikke blant de beste på listen der engang.


Jeg har sansen for Can- am men mener alikevel at man skal kjøpe den beste atv når man først skal bruke så mange penger.


Lykke til uansett hva du vil velge.


Nu vet jag inte om jag förstår dig helt rätt här, men motorbroms finns även på Can-Am. En riktigt bra sådan dessutom.
Visst kan can-amen vara lite huggig när man skall iväg, men det beror på att variatorn är konstruerad för att spara så mycket rem som möjligt. Polarisen har väl en del remslir i början. Detta är vad jag läst så jag kan inte säga att det är så.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: niclas skrivet 17 juni 2008 kl. 09:47:07
ok, då blir det en max modell. jag har en suzuki 700 KQ idag. men den känns lite slö så jag tänkte jag skulle byta. sen är det bra att kunna åka 2 på ett enkelt sätt!
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Palm skrivet 17 juni 2008 kl. 09:48:56
Citat från: "gurra-g"
Citat från: "Palm"
Ska du arbeta 90% i skogen så skulle inte ja satsa på 800. Den är alldeles för hög växlad för det. Du kommer att bränna remmen. Har hört att 650:n ska vara bättre för sånt. Men ska du ha en riktig drag häst så skulle ja satsa på en Polaris. Dom har en riktit låg lågväxel. Sen är fyrhjulsdriften bättre på dom oxå.
Läs näst sista ATV & Teräng Magasinet. Där har dom ju testat alla 2cylindriga värstingar!
Har själv en Polaris 800. Funkar så himla bra att dra med. Men när det kommer till att leka, så blir man ju slagen på fingrarna...

Lycka till!
/Palm

Är du säker på att 800:an är högre växlad än 650:n? det skiljer
inte mycket i topphastighet i alla fall. Och skulle det va så så borde 800:an gå mycket fortare.

I vilket fall som helst så är inte variator så lämpligt när man ska dra timmer och arbeta hårt med en ATV, det är mycket bättre med växellåda då. Men inte så kul annars kanske.


Nej, det är ja inte alls säker på, men ja vet att ja har hört det av många...
Kanske snarare är så att 800:an växlar på lite hårdare än 650:n?!

/Palm
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Ilpo skrivet 17 juni 2008 kl. 09:49:22
Can-am har en motorbroms som är riktigt effektiv.
I brant backe nerför går det bara så fort ner som motorn snurrar..
Och för att komma ner i snabbare än inladsisen smälte lär man gasa lite för att komma ner för en backe.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: gurra-g skrivet 17 juni 2008 kl. 10:00:42
800:an är väldigt stark, så det är nog därför som den
eventuellt skulle bränna rem i så fall.
Man märker inte att det går tungt helt enkelt,
och det är nog lika rem på den som 650:n.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: AtvNerd skrivet 17 juni 2008 kl. 11:13:26
JAG HAR TESTAT NYA KINGQUADEN 750, den är inte mycket slöare än canamen, när vi testade från stilla stående till max hastighet tog den  polaris 800 (760 ha ha) och bruteforcen de första metrarna sen kom bruteforcen ikapp men inte polarisen som blev sist i vårt test.

can am 800 - bruteforce 750- kingquad 750-polaris "800"

den borde väl vara ett bra arbets alternativ, -09 kommer med servo har jag hört av Åf.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: E.F.I Norway skrivet 17 juni 2008 kl. 11:28:57
Polaris : Først med, og alene om ekte allhjulsdrift for ATV
Først med, og alene om intelligent motorbrems system for ATV
Først med, og alene om differensialsperre i bakaksel

Når tohjulstrekken er koblet til, kan du med et
enkelt tastetrykk koble fra den bakre diffsperren for å
øke styreegenskapene og foreta krappere svinger. Snillere
mot underlaget og perfekt når du f.eks. kjører på gressplen.

AUTOMATISK BREMSESYSTEM I UTFORBAKKE (ADC) »To ulike systemer som jobber sammen. Når du kjører sakte utfor en bakke
med motorbrems på bakhjulene, kobles bremsene på forhjulene
automatisk inn slik at alle hjulene bremser like mye. Dette gir deg
optimal kontroll og sikrer trygg kjøring, selv utfor de bratteste bakker.
Systemet er nå standard på alle Sportsman-modellene med EFI.

Har kjørt flere atv uten TURF og de har dårligere kjøre egenskaper der veien er svingete, smal og ujevn.

ADC systemet er helt unikt. Har hatt ATV uten dette systemet og da må man hele tiden regulere på bremsen.....Polaris er genial da man kan velge  som følger :

1. 1-hjuls bakhjulstrekk
2. 2-hjuls bakhjulstrekk
3. 4 x4 AWD
4. 4 x4 ADC

Nye Sportsman 800 EFI X2 har nå også 70 Hk og går veldig bra.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Lillhajen skrivet 17 juni 2008 kl. 11:45:51
Ja, det verkar som Polaris helt enkelt är bäst.
Den har ju allt  :lol:

//L
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Palm skrivet 17 juni 2008 kl. 12:50:51
Citat från: "Dreaman"
Polaris : Først med, og alene om ekte allhjulsdrift for ATV
Først med, og alene om intelligent motorbrems system for ATV
Først med, og alene om differensialsperre i bakaksel

Når tohjulstrekken er koblet til, kan du med et
enkelt tastetrykk koble fra den bakre diffsperren for å
øke styreegenskapene og foreta krappere svinger. Snillere
mot underlaget og perfekt når du f.eks. kjører på gressplen.

AUTOMATISK BREMSESYSTEM I UTFORBAKKE (ADC) »To ulike systemer som jobber sammen. Når du kjører sakte utfor en bakke
med motorbrems på bakhjulene, kobles bremsene på forhjulene
automatisk inn slik at alle hjulene bremser like mye. Dette gir deg
optimal kontroll og sikrer trygg kjøring, selv utfor de bratteste bakker.
Systemet er nå standard på alle Sportsman-modellene med EFI.

Har kjørt flere atv uten TURF og de har dårligere kjøre egenskaper der veien er svingete, smal og ujevn.

ADC systemet er helt unikt. Har hatt ATV uten dette systemet og da må man hele tiden regulere på bremsen.....Polaris er genial da man kan velge  som følger :

1. 1-hjuls bakhjulstrekk
2. 2-hjuls bakhjulstrekk
3. 4 x4 AWD
4. 4 x4 ADC

Nye Sportsman 800 EFI X2 har nå også 70 Hk og går veldig bra.



Anledningen till att dom är först och ensamna om att ha "ADC" är ju att dom är dom ända som behöver det ;)
Alla andra har ju motorbroms på framhjulen så fort 4hjulsdriften är ilagd :)

/Palm
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: AtvNerd skrivet 17 juni 2008 kl. 13:25:03
riktig fyrhjulsdrift?

Turf läget känns ganska värdelöst ioch med att han ska dra timmer i skogen, inte vattna blommorna på tomten.

Köp en Suzuki eller en can-am !

can-am 840 (det är väl ok att lägga på lite kubik ! eller vad säger ni med polaris?) :wink:  :wink:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Zoobee skrivet 17 juni 2008 kl. 23:19:46
Jag är ruskigt nöjd med min Can am 800 Max xt o har dragit lite timmer utan problem, som du säger så har du ju en timmervagn med drifft på så då är det ännu mindre problem :!:

Jag tycker att du ska välja en Max :!:  :!:  :!:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Nilas skrivet 18 juni 2008 kl. 18:48:09
Vilket polaris "dravvel" :lol: can-am:en är 3hjulsdriven tills den börjar spinna då diffen låser och motorbroms är std i alla hastigheter... Polargrisen är 2hjulsdriven tills de börjar spinna då "spolen"som inte ens är en riktig diff, låser och diffar helt för att sedan bli tvåhjulsdriven igen -och motorbromsen funkar bara upp till 15km/h på polarisen så DREAMAN.... DREAM ON!!! :wink:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: E.F.I Norway skrivet 19 juni 2008 kl. 12:15:02
Fint med en skikkelig debatt. Handler jo om tekniske løsninger som andre enn can-am og polaris har.

Polaris haqr valgene 4 x 4 og 4 x 4 med firehjuls bremsing.
Man kjører ADC når det er virkelig bratt og vanskelig. Kan man kjøre nedover et fjell i 80 km/t så trenger man simpelthen ikke ADC.

Can-am har konstant 3-hjulstrekk..... noe som gjør at den sliter enorm med dekk, graver i underlaget ved krappe svinger samt har dårligere svingradius enn det en turf atv har.

Polaris har en override knapp på styret som legger inn 4 x 4 konstant ved rygging.

Polaris  vs can-am........... full og ekte 4 hjulstrekk kobler inn mye mer presist og raskere på en polaris.

Can -am har sine patenter som er bedre enn polais sine men ser man ut fra tester , den samlede amerikanske atv media bransje så er polaris best på 4 x 4 atv samt på atv for løype kjøring.
Can-am egner seg best på cross banen.

Hard facts, thats life.

I terrenget = Polaris. Uten tvil.

My dream, its alive and kicking can-am`s!
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: AtvNerd skrivet 19 juni 2008 kl. 15:01:03
sväng radien du snackar om gäller nog skillnaden mellan en polaris med eller utan turf läge,  om du ska svänga skarpt i terräng kan du väl inte på allvar mena  att du petar i turfläget? då har du väl bara drift på ett hjul..turf läget är för golfbilar .
kör du mycket på gräsmatta?
kan inte komma på nåt annat användningsområde, det där är bara för att få in lite nyheter på en gammal maskin .

om allt sköts automatiskt så borde de väl plocka bort knappen för ADC.
 
Polaris 800 (760 inte riktigt 800)
riktig fyrhjulsdrift (ibland annars 2wd)
motorbroms på alla hjul (tillval alt. knapp styrt)
"världens tuffaste ATV"   ( tyngsta atv )
 :wink:  :lol:  :lol:  :lol:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: notrecordable skrivet 19 juni 2008 kl. 20:16:06
Polaris:
(http://www.mobilemag.com/content/images/9262_large.jpg)

Can-am:
(http://www.shop4leatherman.co.uk/leatherman_k502x_knives.jpg
)

Kansje Polaris har mange kule funktioner, spørsmålet er om man har bruk for dem, og om de fungerer i praksis.

Can-Am har det du behøver, og det fungerer! :)
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Nilas skrivet 19 juni 2008 kl. 23:35:49
Dreman! om en tung maskin med svag motor och mycke plast samt möjlighet till att jobba extra på golfbanan var egenskaperna du sökte i en atv så får jag gratulera till ett lyckat val 8) annars hade du kunnat köpt en can-am med mindre motor och hänga på ett betongblock och ett par  säckar med tomma pet-flaskor så hade du en polaris =liten motor, mycket vikt och mycket plast :lol: :lol:  :lol:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: E.F.I Norway skrivet 20 juni 2008 kl. 10:10:17
Hei igjen.

Min Polaris er en quad..... poengterer det fordi at jeg trengte en atv som går bra på vei og er desidert det beste valget i terreng og i skogen.

Den lille 2008 "760 ccm" yter nå 70 Hk, litt mer en can-am men det gjør vel ikke noe ;-)
Dahlberg racing lever også turbo kit til denne motoren.

Toppfart er vel noe høyere på en can-am enn den er på Polaris.

Jeg vet endel om can am siden jeg vurderte polaris og can am opp mot hverandre hver gang jeg skulle kjøpe en ny atv.

Ser på can-am som et klart andrevalg så jeg er ikke negativ til can-am.

Har to kompiser som kjører can-am 650 max og de er fornøyde .
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Nilas skrivet 22 juni 2008 kl. 12:45:56
Jag är väldigt tekniskt intreserad och stod själv i början på -08 och vägde mellan polaris och can-am men jag gillar dom tekniska lösningarna bättre på can-am:en + att den väger mindre, är högre och går (enl. mig) mycket bättre :wink:  jag har några vänner som köpt polaris -08:or en x2 800 som fram diffen gått 2ggr sen fick han ny maskin som diffen också gick på direkt + en annan x2 800 som diffen gick på första körningen samt att han tycker den är slö för att vara en 800 + en 500 som framdiffen gick på ca 50H... + en kille till med en 800 kort som en bult lossnade så hjulet vek sig och ramen vart sne... SÅ JAG ÄR GANSKA NÖJD MED MIN CAN-AM 800 :lol: 150 mil 80H De enda som gått för mig är en kylare... de är ju inte heller bra men maskin passar mig utmärkt för min körning: skog lera träskmark mm. men skulle jag köpt maskin för att dra hem ved med skulle jag satsat på nått motorsvagare än en can-am 800.. kanske 500 el 650 men självklart can-am 8)
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: AtvNerd skrivet 22 juni 2008 kl. 21:52:29
Också var det igång igen...en Polaris ägare med storhets vansinne...70hk my ass!  

Då är den ju bättre utrustad än Thundercatten...Grattis!

Vart får ni allt ifrån?

Men det där med turbo verkar vara en bra ideé, då kanske den slipper få stryk av Arctic cat 1000 thundercat ,bruteforce 750, Can-am 650 och 800, och Suzuki KingQuad 750axi i dragrace och topspeed test.

 hälsa de andra i Narnia...
 :wink:  :lol:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Nilas skrivet 23 juni 2008 kl. 00:33:39
Dahlberg måste vara en norsk special... Ja känner däremot till dahlbäck racing... :roll:  :lol:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: gurra-g skrivet 23 juni 2008 kl. 11:53:43
Äsch, nu har det blivit lite kukmätartråd av detta tycker jag,
topic var ju "mellan outlander 800xt och 800 max xt".  :roll:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: niclas skrivet 23 juni 2008 kl. 14:05:23
Ja det hände något på vägen,,,, Det blir i allafall en Max xt.
Tack för de seriösa svaren!
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Nilas skrivet 23 juni 2008 kl. 15:38:06
Grattis Niclas! du kommer garanterat bli nöjd med den :wink:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: AtvNerd skrivet 23 juni 2008 kl. 16:34:22
Citera
Äsch, nu har det blivit lite kukmätartråd av detta tycker jag,
topic var ju "mellan outlander 800xt och 800 max xt".


helt rätt..Maxen är längst  köp den! :wink:  :wink:  :wink:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: BEERHUNTER skrivet 23 juni 2008 kl. 17:23:26
Då kan du skjutsa utan att få DEN i ryggen !
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Nilas skrivet 23 juni 2008 kl. 19:02:21
:lol:  :lol:  :lol:
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: niclas skrivet 24 juni 2008 kl. 14:43:21
Vilken av brp´s fjädring ska man välja om man vill ha maximal markfrigång?
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: gurra-g skrivet 24 juni 2008 kl. 14:52:58
Citat från: "niclas"
Vilken av brp´s fjädring ska man välja om man vill ha maximal markfrigång?

Dom modellerna med dubbla A-armar.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: Lillhajen skrivet 24 juni 2008 kl. 14:53:00
Citat från: "niclas"
Vilken av brp´s fjädring ska man välja om man vill ha maximal markfrigång?


Ingen  8O

//L
Titel: 800xt eller Max xt
Skrivet av: massen skrivet 24 juni 2008 kl. 16:38:11
Har nu haft min 800 max i drygt ett år och är supernöjd,maxen går mycket stabilare vid snabb körning än den vanliga och snabbare hur det nu är möjligt men 8 av 10 har upptäck det mvh LS.
Titel: Står och väljer mellan outlander 800xt och 800 max xt
Skrivet av: core_am skrivet 24 juni 2008 kl. 17:07:44
jag köpte den korta för ja skulle slippa ha nån dregglandes bakom öronen  :roll:  sen är det ju de djupa lerhålen man vill åt när man har en 4*4 inte farten 8)
jag har inte kört över 80 med min , men då har jag badat rejält istället i diverse surhål och bäckar, men vad sa man då när man skulle köpa den? ha den till skogs skötseln.. bullshit att de vart så, 10% skog, 90% lek  :lol: