ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: monologik skrivet 3 maj 2007 kl. 19:50:13
-
tjenis allesammans! det är så att jag går i tankarna på en renegade 800. ringde denada och kollade hur den skulle gå...
dom svarade att den gick som ett skållat troll, så nu till frågan,
har själv kört en herrans massa med en ganska trimmad banshee.
dubbla 34mm gasare, procirquit pipor, carbon reeds mm. men är nu sugen på ett legalt alternativ...
kommer jag att tycka att renegaden går som ett skållat, eller borde jag vara "svårimponerad"
jag vet ju att karaktären på dessa är helt olika ( 2t vs 4t) men hur går renegaden jämförelsevis? e det någe "tryck" i den?
tacksam för svar...
mvh magnus
-
Läs artikel på http://www.atv-quadx.se ATV-QUADXtremes egen shootout! Visst är det drag i Renegade 800 inget snack om den saken. Frågan är finns det någon ATV 4x4 hybrid som är värre? Hela artikeln publiceras 30 maj ihop med Maratontestet av Renegade 800.
Mvh
Ted
-
Som du redan sagt så kan du ju inte jämföra 2Takt & 4Takt som dessutom är 2-hjulsdrift VS 4-hjulsdrift!
Tror du kommer bli riktigt nöjd och blir du inte det ska du nog inte köra ATV utan just Quad men vad finns det egentligen som är värre än Banshee?
Mitt råd: KÖP den och låt mig låna den en vecka så ska jag ge dig ett bättre utlåtande 8)
-
Om jag varit dig så skulle jag satsat på en Raptor 700 med turbo-kit, det blir en 100hk + som garanterat rör på sig.
-
tack för tipsen!
skulle jag åka raptor olagligt behåller jag nog bansheen, 80+ bhp.
men annars vore det ett kul alternativ.... diggar mångsidigheten i renegaden... 62 hk laglig.... helt ok borde det ju vara eller?
-
tjenis allesammans! det är så att jag går i tankarna på en renegade 800. ringde denada och kollade hur den skulle gå...
dom svarade att den gick som ett skållat troll, så nu till frågan,
har själv kört en herrans massa med en ganska trimmad banshee.
dubbla 34mm gasare, procirquit pipor, carbon reeds mm. men är nu sugen på ett legalt alternativ...
kommer jag att tycka att renegaden går som ett skållat, eller borde jag vara "svårimponerad"
jag vet ju att karaktären på dessa är helt olika ( 2t vs 4t) men hur går renegaden jämförelsevis? e det någe "tryck" i den?
tacksam för svar...
mvh magnus
Jag såg nån video här från forumet där de körde ikapp med Renegade, en 800 och något till. I acc:et där var det inte sådär jättestor skillnad mellan Renegade och "vanliga" Can-am.
Sen blir jag lite fundersam när du pratar om att köra lagligt. 62 hk är knappast lagligt på en fyrhjuling.
Enligt vägverket är det 20 hk som gäller och är maskinen inte strypt till det så kör du olagligt.
Sen är det klart att en Renegade utan strypningar är hur mäktigt som helst, jag tycker visst du ska köpa en, men inbilla dig bara inte att du kör lagligt :wink:
-
tack för tipsen!
skulle jag åka raptor olagligt behåller jag nog bansheen, 80+ bhp.
men annars vore det ett kul alternativ.... diggar mångsidigheten i renegaden... 62 hk laglig.... helt ok borde det ju vara eller?
62hk = INTE lagligt, ostrypt ajjabajja :D :D :D
-
denada påstår ju att deras maskin på 62 hk är vägreggad och laglig, varför påstår dom det? snackade med dom idag ju och undrade över detta, men nej nej sa dom den här var på 62 hk och laglig i svergige :roll:
-
renegaden är inte sportig och kvick utan lite seg och klumpig
som en cheva pickup .bra vrid men inget monster som det
påstås lika monstrig som hummer h2
när samma motor sitter i en snöskoter så marknads
förs den som ekonomisk hade motorn suttit i en
hd hadde den varit för tjejer
-
denada påstår ju att deras maskin på 62 hk är vägreggad och laglig, varför påstår dom det? snackade med dom idag ju och undrade över detta, men nej nej sa dom den här var på 62 hk och laglig i svergige :roll:
detta låter mycket märkligt. för enligt lagen får de bara ha 20 hk. Men denada har ju varit med ett tag så de borde ju veta. kanske de vet något som inte vi vet eller så kan de inte lagen.
-
Jag såg nån video här från forumet där de körde ikapp med Renegade, en 800 och något till. I acc:et där var det inte sådär jättestor skillnad mellan Renegade och "vanliga" Can-am.
Ingen jättestor skillnad! Det var jag som körde ikapp med Renegaden. Jag har en Outlander 800.
Kolla filmen här >>> http://www.atvstockholm.com/movies/070317_ATV_Arlanda_Renegade.wmv
-
Vänta nu lite, var det inte så att Renegaden var alldeles ny då? Isådanafal så finns det någon elektronisk spärr som stryper maskinen i ca 6 timmar, den hade nog inte släppt just då.
-
varför skulle renegaden vara så mycket snabbare än outtyn? samma motor endast lite vikt som skiljer. med en normaltjock gubbe på blir den procentuella skillnaden inte så dramatisk.
62hk är inte lagligt, den skall för att vara gatlegal ha 20hk som alla andra fyrhjulingar. Som min raptor ungefär :roll:
-
Men vad är skillnaden mellan renegade och 800:an? Samma motor, Är det även samma ram? iså fall är det ju mest vikten det handlat nag hur fort den far iväg. och då borde inte en 800 komma så långt efter. eller tänker jag fel? :?:
-
Skillnaden är ju säkert inte hiskelig, men den är ändå lättare 25kg= ca3hk extra, sen vill man ju att en "quad" ska ha låg ofjädrad vikt=lättare hjul, vilket borde göra sitt till i accet. Summan av kardemumman, går inte Renegaden fortare än Outyn, så är det något fel.
-
Skillnaden är ju säkert inte hiskelig, men den är ändå lättare 25kg= ca3hk extra, sen vill man ju att en "quad" ska ha låg ofjädrad vikt=lättare hjul, vilket borde göra sitt till i accet. Summan av kardemumman, går inte Renegaden fortare än Outyn, så är det något fel.
Sen kanske draget är tillräckligt bra även i 800:an så att man inte behöver känna sig besviken på en Renegade bara för att den inte är så värst mycket snabbare. Det finns ju andra skillnader som att Renegaden är sportigare och coolare medan 800:an mer är ett slagskepp som är en arbetshäst i skogen. Det är väl bra att det finns lite olika typer och modeller.
Köp dig en Renegade och känn dig sportig och cool :D
-
Har haft min renegade snart en månad nu.....
Axet är precis som ni säger inte så myckt värre än Outlandern, MEN, fjädringen och dämparna skiljer sig radikalt åt....
Det går MAO att köra mycket fortare med renagaden då väghållningen är helt annan.
-
Provkörde en Renegade idag... Visst va d duktigt med drag i den, men också SÅÅ stor och osmidig jämfört med min...
D e iallafall min åsiklt.
Va ska man då drömma om?? Outlaw??
-
Provkörde en Renegade idag... Visst va d duktigt med drag i den, men också SÅÅ stor och osmidig jämfört med min...
D e iallafall min åsiklt.
Va ska man då drömma om?? Outlaw??
Outlaw är nog inte helt fel, fast själv drömmer jag för närvarande om en ny KFX 700. Stor, mycket drag men långt från osmidig.
-
Provkörde en Renegade idag... Visst va d duktigt med drag i den, men också SÅÅ stor och osmidig jämfört med min...
D e iallafall min åsiklt.
Va ska man då drömma om?? Outlaw??
Outlaw är nog inte helt fel, fast själv drömmer jag för närvarande om en ny KFX 700. Stor, mycket drag men långt från osmidig.
:D Du är inte så sugen va? Man kan nästan känna hur du längtar efter en ny maskin efter ditt ras, har sett det i några trådar nu :wink:
-
Jag håller nästan på att tappa förståndet! 8O 8O 8O Helg efter helg med perfekt åkväder rullar förbi och här sitter man och läser om alla andra som är ute och åker..... :roll: :roll: :roll:
Det är nästan så man funderar på att beställa en till på en gång och ha i malpåse så man slipper vänta när nästa väl har rasat :lol: :lol: :lol:
-
köp en Eatv o ha kfx som bus maskin
-
För att återgå till Renegaden... Jag tycker det är en grymt snygg maskin. Kaxig! Tyvärr så trodde väl folk att det skulle vara en "monstermaskin". Hur skulle det kunna vara det med samma motor/ram o.s.v. Den ska ha grym fjädring sägs det, och det kan väl man inte påstå om Outlander 800.
Ballfaktor 100 tycker jag om Renegaden iaf!
-
Jag har inte haft min Renegade mer än två dagar men det som skiljer den från outlandern mer än fjädring och komfort är vikterna och fjädern i CTV'n.
den har en annan ut växling och funkar på ett annat vis...
Det billigaste och enklaste trim kittet till outlandern är renegadens original vikter...
-
Vill ni ha drag så får ni nog gå på 2-hjuling... De är svåra att slå, speciallet om man väger in priset.