Jag monterade samma slipon på min 1000 som gått 15h får inte riktigt samma respons , har inte monterat variator kittet .På min gamla 800 slappte en spärr vid 20h och efter det vart den som den vore chippad !Och ja vet att med org hjulen var den rappare i starten än med 28" .ska montera variator kittet i veckan o se vad som händer !
Tack för ett riktigt informativ och bra inlägg!Jag kör bara 800an men som du säger märkte jag rätt stor skillnad på att montera slipon. Kort inpå monterade jag även EFI-controller men trots en halvdag av testa olika inställningar tycker jag det gjorde markant skillnad. Dock gjorde qsc-variatorkittet en hel del just på känslan "hit in your face" vid fullt pådrag. Innan kunde den tveka och va inte så aggressiv i responsen. (troligen pga remslir) Sitter ju catalyst(katalysator) org. på min också tror du det är samma sak på den att de är mappade för öppet system från fabrik?
tyckte min maskin blev råare och råare där vid 20h nånstans, se till att köra på 98okt och rengör cvtfiltret inför varje körning, gärna undertiden med, remmen som sitter från fabrik är just en fabriksrem även om den har samma partnr som reservdelsremmen, tydligen skiljer kvaliten enormt. jag skall lägga en reservdelsrem från brp på min nu och kan återkomma om jag känner nån skilllnad. körde med goda vänner igår som även dom åker out1000 så jag hadde möjlighet att jämföra...och ja de känns skillnad!
Med risk för att verka korkad.. men vart sitter cvt filtret och varför skall man göra rent det inför varje körning?
detta med att rengöra cvtfiltret inför varje körning gäller G2 outlander 1000 i första hand, de lägger igen meschfiltret på nolltid med barr och gräs osv vilket gör att remmen går varm, dumm konstruktion, hadde man bara vänt insuget uppåner som en snorkel typ hadde ju de mesta fallit av ist, detta filter hittar du om du lyfter på hmätarpodden, ta tag i bägge sidor om podden å lyft rakt upp.tror G1 senare versioner har uppdragen cvt till podden med men där virvlar de inte runt lika mkt skit är min uppfattning, jag har tom funderat på att snorkla min bara för att komma undan problemet, hittade inte nån bild för tillfället men ni med G2 åtgärda övrig strunta i ett=)
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️