Avlägsna strypningen då? Den maskinen går ju som ostrypt i Tyskland.
Jag fick min quadrift för ca 3veckor sen. Kört ca 70mil.Men jag är inte riktigt nöjd men den än. Växelväljaren är dålig konstruerat,svårt att få i växlarna. Kommer blir jobbigt i vintern när man är kall om fingrarna. Och när man har startat motorn så måste man vänta tills varven gått ner, annars så låter det illa när man växlar.Men annars är den rolig att köra, speciellt när det är mörkt, den har bra ljus. Skulle vara ännu roligare om den inte var strypt.
Ja försöker ja växla med lite var låter det inte bra
frågan är om man can am 500 är bättre dock, jag gillar iden med att motorn kommer från bilindustrin.Vad är det för sjuka servicetider på atv ?? Ja menar det är ju oftast mc motor, ska man serva sin hoj efter 10 timmar hade man blivit galen !
Jag lägger ut lite svar på frågor:--kan du starta den med ettan i? det ska ju inte behövas på en fin maskin men för tillfället så..--Ja det går att starta med växel i, men då åker den iväg pga av motorvarven. Fungerar på samma sätt som automatlådan i bilen.--har du haft någon quad innan så du kan jämföra väghållningen?--Jag hade Kymco KXR 250 som jag körde ca 1700mil med.Om man jämför Kymcon med Cectek, så är Cectek mycket stabilare att köra på asfalt men lite mer orolig att köra på grusvägar. Det beror på däcken.På grund av lågprofil däcken 195/45-15 fram så svänger den direkt, till och med lite för snabbt.Så man måste vara med hela tiden i svängen.--frågan är bara hur accet är från 0-50 om man jämför bilar, man vill ju va först vid rödljuset--Accet till 50 är inte så farlig, även om min är strypt. Tycker att den är ganska stark på låga varv.Men från 50 och uppåt, Ta med fika.--Hur är det att köra i 90-100 med denna då --Jag fick upp Cectek till 96Km/h enl mätaren, men då hade jag medvind och nedförsbacke.Jag tyckte att den gick helt perfekt, lugnt och stabilt. Synd att den inte går så fort hela tiden.--När jag var i karlskrona o testade gladiatorn så sa han att serviceintervallerna skulle vara längre emellan, hur länge vet ja dock inte. Men du "cectek" som har en kanske kan svara på det ??--Det finns inga serviceböcker eller instruktionsböcker till Cectek än. Men 1:a service är på 30mil,Nästa skall vara enligt försäljaren på 300mil.
den finns ju i offroad utförande
Citat från: mackan_450 skrivet 15 oktober 2008 kl. 20:10:18den finns ju i offroad utförande Kommer inom kort YTTERLIGARE en offroad variant av Cecteken, med betoning på OFF- road...
Välldigt mycket can-am inspererad
...och så HÄR ser ändaklykan ut...
Citat från: mackan_450 skrivet 16 oktober 2008 kl. 15:29:45Välldigt mycket can-am inspererad men snygg!
42 hk är ju ok för en 500:a
Citat från: Lillhajen skrivet 16 oktober 2008 kl. 19:21:2842 hk är ju ok för en 500:aFrågan är varför tillverkarna ens bry sig när det är olagligt med mer än 20 hästar, är det i hela EU det gäller ?
Citat från: el p. skrivet 16 oktober 2008 kl. 14:36:38...och så HÄR ser ändaklykan ut...Snygg är den, undrar om det är samma chassi o motor som de andra. Vet dock inte vilken ja gillar mest gladiator eller denna, gladiatorn kanske då blir bättre allround. /
Är det skillnad på Gladiatorn och "Renegade-cectek" ? eller bara plasten....
vad väger en sådan
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️