Nej då. Använd 2st 40A
Jag har automatsäkring på 150a från bilstereobygge
Jag har också en vinsch (Bronco 3.5) som väntar på montage bak.Tycker Pontus montage av kontaktorn ser kanon ut. Får se om jag vågar sätta min Bronco kontaktor på samma ställe (troligen inte lika bra tätad som Warn).Passar på att posta några korta funderingar till er som har vinsch bak :- Var sätter man snyggast / bäst "rockern" på en outlander, på styret alt ngn annan stans ? Gära bild - Varför avsäkrar man inte matningen till vinschen (kontaktorn) ? Det känns ju helt fel att ha direktdragen + 12V, om kontaktorn skulle hänga sig ? Kan man exempelvis avsäkra med 30A för att ha lite "kortslutnings skydd" i alla fall ?mvh// Martin
Warn kittet är det med en säkring till matningen.sen kopplar du inte till batteriet utan till starten, så att tändningen stryper strömmen , då är det ju bara att slå av maskinen om det blir nåt fel.
Citat från: Pontus™ skrivet 6 maj 2011 kl. 11:10:51Warn kittet är det med en säkring till matningen.sen kopplar du inte till batteriet utan till starten, så att tändningen stryper strömmen , då är det ju bara att slå av maskinen om det blir nåt fel.Nu har jag ju inte köpt en fin Warn utan "nöjt mig" med en en Bronco bak, och där ingår fan med inge säkring till matningen Du menar alltså att jag lägger + matnignen på startmotorns matning ? Var exakt blir anslutningen då ?Mvh // Martin
den inre av de två, på den "den runda grejen" du har även för jordning där, jag kan ta bild på det när jag kommer hem.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️