ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Stefan_J skrivet 24 januari 2010 kl. 16:53:55
-
Tänkte köpa mig en can am nu snart och min fråga är ska ja ha en max lr inte? Ser ut som de blir en 650 och ja undrar om de är jobbigare att ha en max än den korta. Tycker den kortare ser lite tuffare ut men de kan ju va kul för tjejen att åka med oxå kanske.
//Stefan
-
Ska du åka väg eller bara skog & lera , väg blir det max .
Skog & lera kort !
-
De kan nog bli båda delarna. Men ska ju inte ligga och pendla med den. Så mest skog blir de nog.
-
det spelar inen större roll om du tar en max eller en kort!
jag har haft båda modellerna gillar man att åka på bak hjulen ska man ha en kort!
max är bättre i brant klättring
-
Klart det spelar roll... skall tjejen med så åker hon ju fan så mycket bättre på MAX:en även om det funkar även på en kort.
Jag har passagerare ibland på Renegaden (samma som "kort") och det funkar, men det är knappast gott om plats, medan man på en MAX åker som en kung.
Renegaden är INTE registrerad för passagerare, hur är det med den korta Outlandern?
...något att kolla upp kanske om man skall ha en vägregistrerad maskin.
-
han frågad ju om det va jobbigare med maxen i skogen!!! och det tycker ja inte.
och den korta outlandern får man inte ha passagerare på
-
En "kort" Outlander är endast till för 1 person, finns en fin bild på sättet, precis som det gör på Renegaden. Du måste ha en MAX modell för att få ta en passagerare, iaf om det blir en Can-AM.
-
tycker inte att de är någon nackdel med maxen i skogen, känns mycket stadigare vid klättring, även när man ska igenom surhålen så känns de som den extra längden ger fördelar..
-
försök att låna hem och provkör alla tycker vi olika, jag har alltid förordat en kort maskin men det är att roligt att kunna ta med tjejen också,
det går ju bra nu med men på en max då sitter hon ju bättre än i en sklass,
-
En "kort" Outlander är endast till för 1 person, finns en fin bild på sättet, precis som det gör på Renegaden. Du måste ha en MAX modell för att få ta en passagerare, iaf om det blir en Can-AM.
Min Raptor har en liknande symbol, men är ändå reggad för två. :whip:
När vi varit i skogen och kört så har aldrig någon förlängd maskin haft mer problem än oss andra, och vid uppförslut så har de dessutom en fördel.
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IMvDD80AzYo[/youtube]
vid 7.15 ca är ett hål med en kawa i, jag (kommer efter) bara får känslan av att de e den längre hjulbasen som underlättar för min del..
-
Jag har en MAX LTD och tycker den fungerar kanon till allt! Skulle inte tveka om ni ska åka 2 ibland. Nu åker jag ensam och ska sälja min och byta till en ny och kortare men rekommenderar MAXén starkt.
-
Lutar mest åt en Max nu. Vill kunna åka 2 utan problem. Men ser ut som de kan bli en 800 xt-p istället :)
-
min renegade är registrerad för två oxå (import)
-
Vill ox ha för 2 :djump: :djump: Varför är inte dom som säljs i sverige reggade för 2 :banghead: :banghead:
-
Hämtar antagligen en 800 max XT-p på fredag om allt går som de ska. :D
-
Hämtar antagligen en 800 max XT-p på fredag om allt går som de ska. :D
Man får gratulera !
-
Hämtar antagligen en 800 max XT-p på fredag om allt går som de ska. :D
Grattis! Du kommer att bli kanonnöjd.
-
Hade en kort tidigare (CF500) o visst funkade det oxå, men trångt. 650 Max nu och ångrar inte köpet av lång maskin. Plogar, plockar svamp med gumman o kryssar hem ved mellan träden o tycker inte det är nå problem med dom xtra cm'rarna, tvärtom många gånger.
HaaDe/
-
Grattis :headbang: ;D