ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: ZuumoO skrivet 2 juni 2010 kl. 01:38:36
-
Kör en Xxc. finns ju en del att pilla på.
Undrar om ni fibblat med att justera returen på era dämpare. och om ni eventuellt höjt eller sänkt den mot när den levererades?
även fram vs bak. returjustering. höjning/sänkning? ja typ allt som har med dämparna att göra
Berätta hur ni ställt in och hur ni upplever ändringarna. berätta gärna i vilken terräng ni kör i. osv osv osv.. stort som smått så är jag intresserad hur folk ställt in.
/Z
-
Jag vågar fan inte pilla på mina men det skulle nog få dem att bli optimala för sin egen körning.
Intressant fråga
-
här kan ni kolla lite...... 8)
http://www.atvrideronline.com/tech/0708_atvp_suspension_setup/index.html
-
Intressant läsning. Men där framgår det inte om hur just ni har ställt in =)
I länken så uppfattar jag det som att han ställt in efter "race" och det är bana enligt mig. Och det är ju lite skillnad på en liten ettrig 450 som är gjord för bana och våra maskiner där man kan studsa runt i skogen och köra hyffsat fort på asfalt. självklart så förstår jag ju att en sån här grejj är ju individuell när det kommer till maskin och förare.
Länken gav lite matnyttigt och jag ska prova en del saker.
-
Har vart å skruvat lite. Tog lite bilder innan så jag vet på ett ungefär hur det satt om man skulle skruva bort sig.
Har ännu inte hittat nått som passat mitt tycke. har testat lite mjukar och lite hårdare. har bara testat att höja och sänka 3-4 cm gentemot "orginal" så som dom stog när jag fick den.
returen har jag inte fibblat på så mycket.
Jag kanske måste justera upp och ner lite mera för att få kännbar effekt?
Det är fortfarande "work in progress".
Återkommer med mer info.
-
vill hellre se lite bilder på denna underbara maskin :)
-
vad vill du se för sorts bilder?
Jag har tyvärr inga actionbilder då jag är själv å kör samt att jag tagit det hyffsat lugnt då det är inkörningsperiod.
men jag tog några bilder idag. dom får väl duga åt dig så länge =)
(http://i6.photobucket.com/albums/y250/ZuumoO/DSD_2785.jpg)
(http://i6.photobucket.com/albums/y250/ZuumoO/DSD_2774.jpg)
(http://i6.photobucket.com/albums/y250/ZuumoO/DSD_2777.jpg)
(http://i6.photobucket.com/albums/y250/ZuumoO/DSD_2769.jpg)
-
riktigt tjusig maskin. bra köp ()p
-
Kom igen nu gubbar! Ut å skruva på hojjarna =)
Sedan kan ni väl hojjta härinne om hur ni gjort och vad slutresultatet blev.
Jag kan meddela att jag skruvade tillbaka så som den va när jag fick den. Jag har kört mycket asfalt och det verkar funka bäst för mig.
Men det lär väl bli annorlunda när man ska in i skogen å studsa å ha sig.
Än har jag inte gett upp hoppet och att justera in den . still a work in progress =)
-
Hur har det gått? Min renegade sjunker som ihop ca3-4 cm och det gillar jag inte i skogen, går ju ställa fjädrarna hårdare men inte mycke varv kvar, tips? Inte rört nått på däparna sen jag hämtade den..
-
jag har höjt min fram hårdare dämpning på allt fram, bak har jag orginal höjd på fjäder mindre lågfarts dämpning och mer retur dämpning, tycker att den kunde va hård bak förut när jag körde sakta i skogen men det har blivit betydligt bättre och så gillade jag inte att den va lite lägre fram,
-
Fram är min max höjd, sen gjorde jag den lite mjukare bak, dock lite för mycket hjulen tar i fotstegen i bland.
Dock så är det nog skit svårt att få den bra om man inte kan.
Men som sagt skam den som ger sig =)
-
Ska se om jag inte har manual kvar på hur dom var inställda från fabrik. Om inte så ligger det bilder på Qs
-
Standar mått