ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: doc skrivet 5 april 2012 kl. 07:42:25
-
kommer ut i garaget igårkväll och möts utav det här??
Wierd (http://www.youtube.com/watch?v=DLyJ7YBaORo#ws)
den funkade hur bra som helst när jag parkerade den ett dygn tidigare.
om man trycker in "dödar"knappen så slocknar allt.
om man satte på varningsblinkersen så tändes displayen som den gör när man vrider på tändningen? (varningsblinkersen går alltså inte på)
och allt detta utan nyckeln i låset. :dntknow:
har inte prövat med nyckel än då jag inte hade med den igårkväll...
//Anders
-
Tvättade du den det sista du gjorde?? känns som fukt..
-
jupp, tvättade den kvällen innan.
efter tvätten stog den ca 1h innan jag körde 1,5mil hem och parkerade.
//Anders
-
Hade du tagit ur nyckeln ur tändningslåset innan du började tvätta?
Har läst om flera som får alla möjliga fenomen efter det kommit in vatten i tändningslåset.
-
nej, har alltid nyckeln i när jag tvättar!
(har läst samma sak ()p)
låset brukar dessutom få sig en dusch WD-40 emellanåt.
//Anders
-
Är också inne på Patriks spår. Du har inte möjlighet att ställa den i ett mindre utrymme med en kupéfläkt typ?
-
får kolla på det när jag kommer hem från jobbet idag.
kanske gå över den med tryckluft i alla reglage och tändningslås?
//Anders
-
kolla batteri kablar och även jord anslutning chassit
-
Hade typ samma sak. Jag tog isär kontakter å blåste tort/rent - sedan lite kontacktspray el wd40, sedan blåste jag lite försiktigt igen...SOM NY ()p
-
Hade typ samma sak. Jag tog isär kontakter å blåste tort/rent - sedan lite kontacktspray el wd40, sedan blåste jag lite försiktigt igen...SOM NY ()p
låter som en bra idé, jag börjar där så får vi se.
-
Detta hände mig i vintras. För min del så hade hade jag inte kört på 2 månader. och jag hade Ctek laddaren i. Så batteriladdaren stog på för fullt medans displayen och baklyktan stog å blinkade. Vet ej hur lång tid den blinkat men nånstans mellan 0-60 dagar. Detta dödade mitt batteri såklart.
Jag lokaliserade felet till tändningslåset. För när jag väl körde ner nyckeln i låset så va allt fruset, kunde inte vrida om nyckeln. Den fick sig en omgång med smörj och sen funkade allt som normalt igen.
-
Hmm, när du nämner det så...
Nyckeln var faktiskt lite trög att få ur då jag ställde den, kanske var på väg att frysa?
Detta får kontrolleras! ()p
-
kanske e hustomten som har ravefest :headbang: :headbang: :headbang:
-
kanske e hustomten som har ravefest :headbang: :headbang: :headbang:
Hahaha, så kan det ju vara! :lol:
Isåfall ska jag ge han en rejäl :knupple:
-
Hmm, när du nämner det så...
Nyckeln var faktiskt lite trög att få ur då jag ställde den, kanske var på väg att frysa?
Detta får kontrolleras! ()p
När jag bestämde mig för att köpa Can-Am sa polarna.. " glöm ej att du skall ha låsolja på köpet" ;D
-
Varmgarage mina vänner, varmgarage ;) :djump:
-
Det har jag och förmodligen dom flesta, det hjälper dock inte när man är en fena på högtrycken 8)
-
Blåste torrt tändningslåset, i med låsspray, ladda batteriet...
Å den starta! :headbang:
Tack för alla svar, nu är påsken räddad å påskharen får se upp ute i skogarna!
//Anders
-
Jag har alltid min Polaris i varmgarage och jag tvättar nästan aldrig med högtyckarn utan vanlig slang.
-
Beror ju lite på vilket tryck tvätten har, kör med 110 bar på min hjuling men sen har vi 220 bar på jobbet och då kan ju resultatet bli värre. ;)
-
Blåste torrt tändningslåset, i med låsspray, ladda batteriet...
Å den starta! :headbang:
Tack för alla svar, nu är påsken räddad å påskharen får se upp ute i skogarna!
//Anders
Gött ()p
-
Beror ju lite på vilket tryck tvätten har, kör med 110 bar på min hjuling men sen har vi 220 bar på jobbet och då kan ju resultatet bli värre. ;)
Har väl mycket med att göra om tvätten kan leverera ordenligt med vatten eller om det mest är en dimma ur mustycket
-
Gör ett litet trådlyft:) undrar om någon varit med om att kontakterna till ecu:n tagit in vatten? Nu är det min Renegades tur att ha raveparty så fort jag stänger av med bara nyckeln. Har blåst och sprayat lite överallt och det verkar iaf inte vara tändningslåset eller kontakten till det som felet sitter i. Varför ska man tycka det är så kul att bada?! Upptäckte att jag har "waterweelat" sönder fästet till nummerplåten också:)
-
Hittade felet. Det var tändningslåset, men inte där nyckeln sitter utan jag fick ta isär "plasthuset" som kontakten sitter i och rengöra. Där hade fukt letat sig in med korrision som följd. har inte hört talats om att det hänt förut.
-
Bra att du skrev var det var :) Kan vara nyttigt om man råkar ut för samma sak!
Du får ladda upp lite filmer på när du leker i vattnet :)