ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Nicki skrivet 10 april 2008 kl. 15:53:25
-
Har en renegade 800 fick ett konstigt skrammel från motorn/driv , lämnade in den på Kode maskin idag sa dom att kardanen är sne,, fattar ni kardanen är sne ,,,, någon som varit med om detta
-
Det lät otroligt. Har du 200hk i din maskin? (http://www.mysmiley.net/imgs/smile/scared/scared0015.gif) (http://www.pagerank10.co.uk/mobile_phones/dialaphone/)
-
är den gul?
-
är den gul?
Har han sådant vrid så är den säkert svart !
-
där har vi återigen ett bevis på att dyra maskiner inte behöver vara bättre än billigare..
men tråkigt att höra att d pajjat borde gå på garanti eller+
-
där har vi återigen ett bevis på att dyra maskiner inte behöver vara bättre än billigare..
men tråkigt att höra att d pajjat borde gå på garanti eller+
Jodå, det är dom. Generellt, sen så finns det även måndagsexemplar
hos dessa maskiner. Detta måste vara ett tillverkningsfel.
-
där har vi återigen ett bevis på att dyra maskiner inte behöver vara bättre än billigare..
men tråkigt att höra att d pajjat borde gå på garanti eller+
Undantag som bekräftar regeln.
Precis som att det finns exemplar av billiga maskinen som inte går sönder.
En vis man sa en gång "det lönar sig alltid att köpa lite dyrare".
-
hej mam
ja kör kymco 300 me kardan har ej haft några problem me denna då de föra ja hade mycket problem de var en pgo 150 skit atv de borde ej få säljas då
så du måste ha haft en måndag fel på denna
kör hårt att de fixar till de på gratin då
lycka till me den
-
Hur fa... kan den ha blivit sne?????
det måste ju vara något annat fel från monteringen eller något.
Jag har kört 170 mil med min och inte direkt snälla mil mästadels i terräng men även på crossbana och en del i vanlig trafik.
och jag vet fler som kör ännu hårdare i terräng än vad jag gör med sina renegade men inte har jag hört något liknande förut.
Lycka till och hoppas att dom hittar orsaken och att du får ut det på garantin
M.V.H
McG
-
klart jag ska ha ut denna reparation på garant ,, helt otroligt ,, någonstan har det gått snätt men dom löser säkert det
-
klart det går på garantin..även märkesmaskiner kan krångla ibland.
-
Och vad man läst så är det väl så att just garantin "krånglar" ibland :wink:
-
där har vi återigen ett bevis på att dyra maskiner inte behöver vara bättre än billigare..
men tråkigt att höra att d pajjat borde gå på garanti eller+
Undantag som bekräftar regeln.
Precis som att det finns exemplar av billiga maskinen som inte går sönder.
En vis man sa en gång "det lönar sig alltid att köpa lite dyrare".
En ännu visare sa att man får två maskiner för priset av en om man köper kinatillverkat istället, och då har man alltid en som fungerar!
skämt åsido, allt handlar om hur mycket man själv tycker att en leksak är värd :D
-
Ägde själv Bombardier outlander 400 4x4 XT som drivknuten small av i 60knyckt..hade jag tagit motorvägen som det var tänkt..vill jag inte ens tänka på..men det hade nog slutat rikgtigt illa...så det är kanske inte så konstigt att din gick sönder när man får en måndags ex..så aldrig BRP för mej..inte ens till skänkes..vill jag ha livet i behåll
-
Jag hade en xuv 300 (side by side kina sk...)
Jag motor bromsade nerför en backe i 50 km/h utan last eller liknande påfrestning då gick kardan av , precis före knuten .
Det gjorde den 2 ggr på både fram och bak på samma kardan .
Jag motor bromsade båda gångerna i lägre hastigheter !
-
Jag har en Outlander 400 sen 1 år, innan det en kinamaskin i ett år, inte den billigaste inte den dyraste. Den verkade helt ärligt helt ok, men..
Så här är ställningen efter 1 år & 200 mil i bägge fallen.
Outlandern, trasig tuta.
Kines, sned & snedsvetsad kardan, obefintliga bromsar, insugnings röret gick av?! Insugnings röret gick av en gång till i marschfart = den gick lite magert & skar. All plast åldrades minst 5-7 år på ett år, smulades sönder när man tog i det. ALLA leder glapp trots att jag gick på med fettspruta var 10:e mil!! INGA reservdelar att få tag i, gjorde egna bromsklossar till den från en volvo 240. Svingen glappade typ 2-3cm i sidled. Sen gick den till skrot, allt var fel. Till och med sadeln var krokig. Vill bara påpeka att jag inte är elak mot mina saker utan tar hand om dom.
Ja, jag vet inte men det verkar som om man behöver ganska många kinesmaskiner för att motsvara 1 Can-am. Kines är riktigt skit. Det finns säkert bra också men jag vill inte testa fler...
Klart att det händer saker med märkesmaskiner också, BMW har problem med glappande bussningar i bakvagnen på sina 3-seriebilar, Passats framvagn samma sak, Mercedes rostproblem.
Gör det att man lika gärna kan köpa den lilla Indiska bilen som var den billigaste hittils?? Hävdar att även med deras brister så är det bättre vagnar...
Man får vad man betalar för men man kan aldrig köpa sig fri från saker som går sönder, det är hur ofta det händer & hur sakerna fungerar när de faktiskt funkar som gäller!
Tramsig diskussion för övrigt!
-
känns som detta ämne varit uppe förut...personligen håller jag mig till de "kände"märkena.funkar för mig...men man har ju olika tycke å smak..
-
Tråkigt att höra att axeln var av, men jag tror nog att det kommer lösa sig
smidigt, sen til övriga Kymco,Cf och chipchop åkare att jämnföra en kymco 300 med en 800 Renegade är som att tycka att en Trabant är jämnförbar med en Dodge Viper.
Over and out!
-
Dom här diskutionerna kan ju fortsätta hur långt som helst. Det är ju klart att det är skillnad på kvalité mellan en maskin för 50.000:- och en för 100.000:-. Så är det ju bara. Jag har ju själv ägt en Goes förut och visst hade jag en del tjaffs med den. Drivaxlar som hoppade ur och oljeläckage överallt stup i kvarten. Om jag jämför med min can-am som jag äger nu så känns det ju helt annat. Det räcker ju att man bara tittar på hur sakerna är ihopskruvade. Här sitter allt på plats och inget som skramlar loss, inga oljeläckage osv.
Allt känns gediget och det skall det väl vara på en maskin för över 100 papp.
Jag ångrar dock inte att jag köpte Goesen. Tyckte det var en bra instegsmaskin och jag fick ju ett ännu större intresse för fyrhjulingar.
-
Utan att veta vad som är orsaken,
så kan man ha otur ,om det skulle komma upp en stor gren imellan
chassi och bakkardan.
Detta kan hända oftare på en max/ltd ,då bakkardan går igjennom ett hål i chassiet.
-
Ägde själv Bombardier outlander 400 4x4 XT som drivknuten small av i 60knyckt..hade jag tagit motorvägen som det var tänkt..vill jag inte ens tänka på..men det hade nog slutat rikgtigt illa...så det är kanske inte så konstigt att din gick sönder när man får en måndags ex..så aldrig BRP för mej..inte ens till skänkes..vill jag ha livet i behåll
Men hade inte du kört över 5000 mil med den? Just den typen av maskin är ju inte tänkt att gå efter väg så det är nog inte så konstigt att grejorna går sönder, frågan är om det skulle hålla vad det än står för märke på maskinen.
-
Spelar ingen roll..maskin ska vara trafiksäker..inte en dödsfälla.
-
Spelar ingen roll..maskin ska vara trafiksäker..inte en dödsfälla.
Vad gav upp då, korset eller nållagren?
Hade du koll på slitaget, ev glapp innan?
-
den står ju nu på värksta 41 tim 113mil det ser ut som om kardan har vridit sig och blivit sne ,, det hävdas att allt annat är helt ,, jag ska snacka med värstan imorgon ,, skriver sedan om jag får mer info
-
Spelar ingen roll..maskin ska vara trafiksäker..inte en dödsfälla.
Vad gav upp då, korset eller nållagren?
Hade du koll på slitaget, ev glapp innan?
Maskinen hade varit på servis veckan innan så det var drivkorset som small av
-
Då har jag hämtat min renegade från verkstan
enligt BRP så kan helix cluchen slitas och glapp och även kardan kan bli sne om man leker med sin maskin, och har man då bytt till större däck så är chansen större till att detta skall hända ,,
BRP tog hela kostnaden denna gång men dom tad den inte nästa har dom bestämt ,,