MYT
inget som släpper om 10tim
men efter 10 timmar så går prestandan ner på maskinen har ja hört..vet dock ej om sant..:///mitto
Jag hade hört att den skulle gå BÄTTRE efter 10 h. Men jag har svårt att trpo att de programerar spärrar, däremot skulle det va ballt att namnet kommer upp på displayen vid start istället för försäljarställets namn. Kanske nån vet hur man ska gå tillväga?
...jag har inte sett något tekniskt som utvecklats sen 90 talet. det har bara gått åt andra hållet..
Citat från: Oskar P skrivet 19 mars 2011 kl. 22:20:32...jag har inte sett något tekniskt som utvecklats sen 90 talet. det har bara gått åt andra hållet..Vad har du för dator?
Skulle jag köpa en quad t.ex och den inte gick för fullt redan från start så skulle jag inte köpa den.En kompis köpte en Volvo S80 nyligen och han kan inte ens ställa en matkasse i baksätet utan att det går ett larm för att någon sitter bak utan bälte. Jag hade kört den in på volvo direkt och sagt att dom kan ta skiten tillbakaSamma när utvecklingen går baklänges. På min Volvo 240 från -75 byter jag glödlampa på ungefär 1 minut. Farsan och en duktig mekaniker på vår firma bytte nyligen på farsans V70 -2007. Tog runda slängar 1 TIMME att byta, och då skruvade dom ganska fort ändå. Plus att man var tvungen att ha massa olika verktyg, vadå säkerhet? Låt säga att oturen är framme och du kör ras på båda dina lampor ute på viddorna i norrland, du har altså inga ljus på bilen och står mitt i ingenstans. Vad hade du gjort på en gammal bil? satt i nya lampor. Vad är tänkt man ska göra med dom nyare grejerna? jo lämna skiten till en verkstad som tar 20.000 för att titta på bilen, och står du då där i ingenstans så fryser du ihjäl för du inte ser vart du kör och inte har nån teckning på din Hightech ickeminusgradigt tåliga iPhone 4.Blir så otroligt less på sån här verkstads nazist metoder. Snart kan man inte ens tanka själv utan måste lämna in den på verkstadNä fan utvecklingen går oftare backlänges än man trorHeil Volvo och alla som går i deras fotspår
tror inte du förstår poängen, på dom gamla bilarna är det ett clips du tar med fingret så trillar lampan ut.. På V70'n får du ha loss stötfångaren med massa skruvar mm. Annars kan ju du göra en guide till hur man gör så kommer alla sveriges verkstadsmekaniker hylla dig
hej hej tänkte höra om de kommer meddelande i skärmen när de är daxs för 50 timmar servicen med..?snart där ;(//mitto
Citat från: mittonen skrivet 24 mars 2011 kl. 01:43:01hej hej tänkte höra om de kommer meddelande i skärmen när de är daxs för 50 timmar servicen med..?snart där ;(//mittoMin började visa "maintenance required" strax efter 50h. meddelandet visas i displayen några sekunder när man vrider på tändningen.
Vad gällde frågan då???
egentligen vore det förbannat bra om maskinerna hade en sån här spärr, tänk vad många "bödlar" som kör botten med en splitter ny maskin som inte blivit inkörd, stackars dom som måste köpa den begagnad sen, om den ens överlever i bödelns ägo.hade det funnits en spärr att man inte kan gasa mer än halv gas under de första 10h så vet man ju att motorn inte blivit missbrukad under inkörningen.nu är det visserligen så att en motor blir bättre inkörd om man kan ge fullgas under en kort stund med jämna mellanrum på en helt ny motor, kolvringarna tillåts att slita in sig bättre i loppen och kompressionen blir då bättre under motorns livslängd, men det där är en speciell teknik, så känner man inte till hur man ska göra så är det bättre att generellt sett ta det lungt under inkörningen istället för att överbelasta motorn, för det finns andra delar än kolvringarna som inte mår bra av en för hård inkörning.kör man in "för mesigt" så är det bara kolvringarnas tätningsförmåga som blir lidande, kör man in "för hårt" så är det allt annat än kolvringarna som blir lidande..därför är "för mesigt" att rekommendera till gemene man istället för "för hårt"
varsågod: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Citat från: Oskar P skrivet 9 april 2011 kl. 22:18:41varsågod: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Hehe, då förstår jag varför jag aldrig haft några problem. Så kör jag in allt!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️