ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Luthander skrivet 10 april 2011 kl. 17:15:49

Titel: Override knapp
Skrivet av: Luthander skrivet 10 april 2011 kl. 17:15:49
Kan det vara skadligt att tvinna kablarna till overriden?
Så att man slipper trycka in den varje gång man ska backa?
Titel: SV: Override knapp
Skrivet av: Stable skrivet 10 april 2011 kl. 18:14:13
Vet inte hur overrideknappen ser ut på din, men på min förra maskin, en Outlander 400 -07, var det busenkelt att spärra knappen i intryckt läge.
Minns inte exakt hur det såg ut, men rakt under knappen fanns ett litet hål. Om man tryckte in knappen och skruvade i en liten skruv där så stannar knappen inne.
Tror det var här på forumet jag fick tipset och en bra beskrivning med bilder. Prova att söka...

EDIT: 400:an var terrängreg. med override-knappen vid tummen. Detta kanske inte funkar om du har knappen framför, vid pekfingret.
Titel: SV: Override knapp
Skrivet av: Luthander skrivet 10 april 2011 kl. 19:22:01
Vet inte hur overrideknappen ser ut på din, men på min förra maskin, en Outlander 400 -07, var det busenkelt att spärra knappen i intryckt läge.
Minns inte exakt hur det såg ut, men rakt under knappen fanns ett litet hål. Om man tryckte in knappen och skruvade i en liten skruv där så stannar knappen inne.
Tror det var här på forumet jag fick tipset och en bra beskrivning med bilder. Prova att söka...

EDIT: 400:an var terrängreg. med override-knappen vid tummen. Detta kanske inte funkar om du har knappen framför, vid pekfingret.

perfect

var nere nu och skruva i en skruv.. 
funka fint  :D
Titel: SV: Override knapp
Skrivet av: westw skrivet 11 april 2011 kl. 10:28:24
Vet inte hur overrideknappen ser ut på din, men på min förra maskin, en Outlander 400 -07, var det busenkelt att spärra knappen i intryckt läge.
Minns inte exakt hur det såg ut, men rakt under knappen fanns ett litet hål. Om man tryckte in knappen och skruvade i en liten skruv där så stannar knappen inne.
Tror det var här på forumet jag fick tipset och en bra beskrivning med bilder. Prova att söka...

EDIT: 400:an var terrängreg. med override-knappen vid tummen. Detta kanske inte funkar om du har knappen framför, vid pekfingret.

perfect

var nere nu och skruva i en skruv.. 
funka fint  :D

Fint ska göra samma sak med min. Värsta som finns med den där.
Titel: SV: Override knapp
Skrivet av: AtvHudik skrivet 11 april 2011 kl. 14:58:53
Jag kan hålla med om att det är lite störigt och man måste trycka in knappen vid behov att backa fort. Men jag tar inte bort denna funktionen efter jag stod upp på hjulingen och ramlade frammåt så låret gasade fullt. När hojen började backa blev trycket på gasen bara värre. Hade då inte denna funktion funnits hade det gått riktigt åt helvete.
Tänk er för bara. 
Titel: SV: Override knapp
Skrivet av: ZuumoO skrivet 12 april 2011 kl. 15:11:26
Jag råkade ut för en grej nu i vintras. DPS och override är ju samma knapp på Renegade 2010. Vet inte hur det ser ut på Outlandern.

Jag ändrade läge på servot medans jag körde. Sen en kvart senare skulle jag backa ur en parkeringsruta. Gasade fullt i tron om att varvtalsregulatorn skulle få jobba lite..... men knappjäveln hade frusit fast efter jag fibblade med servoläget en stund innan. Så jag blev ju smått överraskad när det blev full effekt.

Det är ju iofs en annan femma när man vet att man har override hela tiden. Då kör man inte gasen i botten =)
Men fortfarande så känns det som att det är gjort för en kommande olycka. som tex AtvHudik råkade ut för, kunde ha gått illa.....

Titel: SV: Override knapp
Skrivet av: T Bergman skrivet 13 april 2011 kl. 14:14:58
Det är en vanesak, efternågra vändor utan overridknapp så går det fint :) Jag plockade isär handtaget och tog bort fjäder´n sen stannade knappen inne ()p
Titel: SV: Override knapp
Skrivet av: AtvHudik skrivet 13 april 2011 kl. 17:44:16
Det är en vanesak, efternågra vändor utan overridknapp så går det fint :) Jag plockade isär handtaget och tog bort fjäder´n sen stannade knappen inne ()p

Ja fast det kan aldrig bli en vanesak när olyckan är framme. Jag skulle också vilja ha bort den men har den kvar just för att olyckan kan vara framme.
Titel: SV: Override knapp
Skrivet av: Nafets skrivet 29 april 2011 kl. 07:07:35
Hej.

Går det inte att programera om varvtals stoppet till ett högre varvtal ?

Skulle vilja ha ca 1000 varv till så blev det helt ok. och man en slipper skenande cyckel
mot om man tar bort spärren.

Mvh---Nafets--- 8)