ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: groove023 skrivet 26 juni 2015 kl. 21:49:07

Titel: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: groove023 skrivet 26 juni 2015 kl. 21:49:07
Ny på forumet. Jag har efter ågra års längtan äntligen beslutat att köpa en ATV.
Då jag vill kunna ta med frun och barnen ut i det fria så har jag fastnat för en ny Outlander L MAX 500 DPS.

Mina kriterier för valet har varit:
- kunna åka två bekvämt.
- 95 % rekreation och 5 % enklare sysslor
- 95 % skogsvägar/grusvägar och 5 % "offroad"
- Jag har tvekat mellan terrängreggad och vägreggad men just nu landat i vägreggad.

Är det någon här som har erfarenhet av denna modell?
Finns det någon större baksida på att ha en vägreggad istället för terräng? blir effekten avsevärt mycket lägre?

Jonas

Titel: SV: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: skogsbonne skrivet 26 juni 2015 kl. 22:29:27
Har du vägregg kan du ju köra på alla vägar  ()p'

Ingen kör med strypningar på vägreggade maskin utan alla tar bort dom och kör med full effekt
Titel: SV: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: suss skrivet 27 juni 2015 kl. 13:21:43
Jag skulle aldrig ta bort strypningen.... Det får man ju inte  :nono:
Titel: SV: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: Beya skrivet 27 juni 2015 kl. 14:33:01
Ingen som kollar, tror knappast att polisen skulle provköra. Gasa inte för mö inne i byn bara  ()p

Och stassingar som Polisen är så känner dom nog inte skillnad på "vägreggseffekt" och 500cc effekt.
Titel: SV: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: groove023 skrivet 28 juni 2015 kl. 21:29:39
Vägreggad får det bli. ÅF skulle även hjälpa till att ta bort strypningen  ()p

Vad tror ni om valet av maskin? Någon som har erfarenhet av outlander max modellerna och specifikt 500 DPS?
Titel: SV: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: Pv544 skrivet 28 juni 2015 kl. 22:15:45
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=53203.0

Där är ju den vanliga korta modellen. Förutom det är ju det samma maskin.
Titel: SV: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: zyxclaes skrivet 29 juni 2015 kl. 08:07:17
Jag är helnöjd med min Outlander Max 500 DPS 2013 - vägreggad. Har dock ingen erfarenhet av "L"-modellen som numera verkar vara den som gäller när det gäller tvåsitsigt och 500cc.
Titel: SV: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: groove023 skrivet 29 juni 2015 kl. 13:50:53
Låter som mitt val inte är helt fel.

Nästa lilla huvudvärk.... Jag har blivit erbjuden en 2014 års modell av L max 500 till nästan samma pris som en 2015 (ca 3 000  dyrare för 2014).

Det som jag lyckats läsa mig till är att 2014 är lite "bättre", bland annat hjulupphängningen ska vara enklare på 2015 års modell  mot 2014 men enkelt behöver inte uteslutande vara sämre. Kan jag spara 3000 kronor är jag glad men vill inte vara dumsnål.

Vad skulle ni rösta på? En 2014 eller 2015?
Titel: SV: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: Hoppe skrivet 21 juli 2015 kl. 09:41:16
Hej allihopa,

Jag hämtade min L 500 Max för en dryg vecka sen. Supernöjd hittills efter 10,5 timmar och 25 mil. Dags för första servicen nu. Valde terrängreggad då all körning kommer att ske på enskilda vägar. Utrustade den med vinsch fram och bak, handtags- och tumvärmare, hasplast, kapell, skärmbreddare, plogfäste, 45-liters boxen och den där nya korgen där hunden kan sitta.

Mvh

Hans Olof
Titel: SV: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: LARRYLUKE skrivet 31 juli 2015 kl. 21:26:25
Vad ligger en outlander 500 vägreg på? Hittar en på blocket för 94.5 tusen. Det är bara en ÅF då. Vet inte om jag söker fel eller vad det är.
Titel: SV: Outlander L MAX 500 DPS
Skrivet av: Hoppe skrivet 2 oktober 2015 kl. 13:58:50
Hej igen,

Tänkte byta till bättre glödlampor i framlyktorna och när plockade lös de som sitter där var det en konstig sort jag inte sett tidigare. Som jag fattar det är det H4-sockel med 35/35W styrka. Törs man sätt dit starkare lampor typ vanlig H4:a 60/55W eller bränner man reflektorn då?

Mvh
Hans Olof