ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Cectek => Ämnet startat av: Rickard Marklund skrivet 12 september 2008 kl. 21:31:09
-
I denna tråd vill jag att det mesta som rör CECTEK 500 EFI Quaddrift avhandlas.
Kommer att klistra tråden så att den lever länge.
(Detta är ett upplägg som jag kommer att ha på alla fabrikat, PM:a eller e-posta mig gärna om ni vill ha "Officiella" trådar för andra fabrikat/modeller i deras respektive tavlor)
/Rickard
-
http://www.atvmag.se/
klicka på tester så hittar ni ett test av cectek quaddrift/glad :djump:
"I'd buy that for a dollar" ;)
mvh
joe
-
Varför hittar man inga mer tester, finns den under annat namn i asien ??? En sån här maskin borde ju väcka mer intresse ??
Undrar hur denna kan jämföra sig med can am 500cc... hade man haft råd hade man köpt båda två :)
-
jag var ute och provkörde denna maskin i går
jag blev positivt överaskad då jag hadde lite avig inställning till maskinen innan
riktigt gott klipp i motor och drivlina (det är inte många variator drivna maskiner man kan bromsa upp på torrasfalt)
grym väghållning som en gokart nästan hadde den uppe i 122km/h utan minsta ostabilitet
väldigt direkt styrning
sedan imponerade frambromsarna riktigt mycket på mig det var riktigt bra bett i dom
det som skulle göra maskinen ännu bättre enligt mig iaf
bättre bakbroms
den skulle inte må dåligt av att sänkas lite till bak
-
Någon i Östergötland som har den hemma ?
-
Någon i Östergötland som har den hemma ?
speedshopen i lpg hadde den hemma för demo denna veckan
-
Finns vid tunnelgaraget i Örebro också....
-
jag var å provåkte quaddriften hos pmo i lyckeby idag,måste säga att jag blev besviken på draget :-\ just denna kändes väldigt lam,tyckte heller inte om styrningen som var "nervig" åf:en lovade att maila när han får hem turboversionen ()p
-
jag var å provåkte quaddriften hos pmo i lyckeby idag,måste säga att jag blev besviken på draget :-\ just denna kändes väldigt lam,tyckte heller inte om styrningen som var "nervig" åf:en lovade att maila när han får hem turboversionen ()p
Den du åkte kanske var strypt ?
-
Tjosan Nu har man köpt sig en Cectek Quadrift 500 EFI årsmodell 11 :) På min maskin sitter strypning på tumgasen, det ger bara halvgas då men dom tar bort strypningen efter min första service på 30 mil. Vilken jäkla maskin till att gå provkörde en ostrypt som killarna på affären ägde. Som en gokart man sitter som en klisterlapp på asfalten, bra vridmoment och topphastighet på ca 120 km/h. Får hem hojen på Fredag sedan blir det köra ska filma och fota lite och lägga ut det på Youtube. :D
-
Spännande ()p Glöm inte att länka :)
-
Hej!
Otroligt svårt att få feedback här vad det gäller frågor kring Quaddriften vad det avser strypning, bensinförbrukning mm. Så frågan är nu, är det någon (t ex moderator Rickard) som vet något kring användarmanual eller likande? Funderar på att införskaffa en.
-
Så där ja, nu har jag också införskaffat mig en ny pendlingsmaskin.
Den ligger ju fantastiskt bra på vägen från 70 km/h och uppåt, så himla skön. :)
Bifogar en bild på maskinen. :)
-
Grattis. Vad är förbrukningen vid 90km/h
-
Grattis! jag har alltid gillat utseendet på den! Hoppas du blir nöjd! ()p
Är den helt ny, eller begagnad? Vad fick du betala?
-
Ser ut som en audi på något sätt
-
Grattis. Vad är förbrukningen vid 90km/h
Jag vet inte ännu men eftersom jag pendlar en hel del i runt 70-90 ska jag hålla ett öga på det och återkomma. :)
-
Grattis! jag har alltid gillat utseendet på den! Hoppas du blir nöjd! ()p
Är den helt ny, eller begagnad? Vad fick du betala?
Jag gillar också utseendet på den, nästan som en liten microbil och nöjd är jag verkligen! Den är ett demoex och rullat mindre än 60 mil när jag köpte den (är från 2010). Priset vill jag inte gå ut med här men det var en RIKTIGT RIKTIGT bra affär, så mycket kan jag säga. :) Och med extrapaket på köpet med värme i handtag och tumgas är det riktigt nice nu på vintern. :)
-
Är det enbart 2WD eller är det även 4WD på den tänkte sen det är väl en gladiator som är sänkt :dntknow:
-
Är det enbart 2WD eller är det även 4WD på den tänkte sen det är väl en gladiator som är sänkt :dntknow:
Bara 2WD men med diff om man nu skulle vilja koppla in det.
-
Ok då vet en bara nyfiken och grattis till en fin maskin ()p
-
Kul att se att du är nöjd! ()p
-
Dagens inköp! [ Invalid Attachment ]
-
Dagens inköp! [ Attachment ]
STCC edition.. nice.... ()p
-
Lite fel tråd men hittade inte riktigt ,
Jag har precis köpt en Cectek Kingcobra vilken jag tror har samma motor som Quaddriften ?
Det jag funderar på är hur ni upplever era , jag har inte kört min i mer än 5 mil ännu och jag såg i manualen att man ska köra lugnt den första tiden vilket jag försöker göra .
men hur snabbt ska den gå egentligen ? , jag lyckas inte få min att göra mer än 70 km/h vilket jag tycker är lite lite , eller ?
Finns här någon med mer erfarenhet än mig som kan hjälpa
-
Har du den senare modellen kan du ställa varvstoppet via samma knappar som du ställer klockan !
-
Lite fel tråd men hittade inte riktigt ,
Jag har precis köpt en Cectek Kingcobra vilken jag tror har samma motor som Quaddriften ?
Det jag funderar på är hur ni upplever era , jag har inte kört min i mer än 5 mil ännu och jag såg i manualen att man ska köra lugnt den första tiden vilket jag försöker göra .
men hur snabbt ska den gå egentligen ? , jag lyckas inte få min att göra mer än 70 km/h vilket jag tycker är lite lite , eller ?
Finns här någon med mer erfarenhet än mig som kan hjälpa
Länken kanske kan hjälpa dig lite
https://youtu.be/WP3WikhADpk
-
Hej!
Cectek Gladiator 2010. Har stått i tre år i Grekland. Bytt olja, drivrem, kylarvätska och kontrollerat transmission, broms och vxl oljor. Går helt perfekt. Men den varnar för hög temperatur. Misstänker fel på givare men var finns den?
-
Kolla så fläkten slår till.. givaren sitter på kylarens nedre sida på tumgassidan.. Har själv bytt den på min.