Sen kan den vara lite trög växlad mellan Fram och bak. svår och få ur och passera Neutral läget. Men detta händer bara ibland.Har du lite lutning på maskinen, tex om du står i en backe, så är det trögt att växla. Ett tips är att använda fotbromsen vid dessa tillfällen, för att ta bort "trycket". Testa så får du se.... funkar kanon.
Drivknuten kan det vara ide´ att kolla upp, smäller den blir det svårt att ta sig hem ...
Kan iaf hjälpa till med gula knappen. Trycker du in den har du inget varvstopp på backen utan kan backa full fart.Sj serva jag min rätt ofta. Lätt och en skit peng i det stora hela. Körde biltemas oljefilter.Hade gått ca 750tim då den såldes.Polarna kallade den den trötta åsnan. Men det brukar bli den som bärgar ut andra maskiner ur skogen.Snäll lättkörd mkt tålig maskin.
du vill inte köpa plog till caten=)??
Citat från: beyonder skrivet 17 augusti 2011 kl. 20:49:01Drivknuten kan det vara ide´ att kolla upp, smäller den blir det svårt att ta sig hem ... nejdå, jag körde hela avestaleden med knäckt yttre knut! bromsarna tar bra när dom är nya, beläggen sliter jag ner på 250mil, så det blir frekventa beläggbyten om man kör mycket, och har det gått stål mot stål så kletar skivorna så dom också får bytas.. köp metalliska "racingbelägg" jag satte i såna och den har gått över 300mil med dom nu.
Metalliska "racingbelägg" vart köper du dom Oskar P ?Hjullager och bussningar har jag aldrig bytt på mina maskiner..
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️