ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Hydro skrivet 4 februari 2010 kl. 12:28:42
-
Jag skall byta i diffarna nu det närmsta i min -07:a och vet att vissa inom rally testar lite olika sorter för att på så vis tex kunna få en snabbare låsning.
Är detta något som testats i Canams prylar?
...eller denna konstruktion inte alls går att påverka med hjälp av oljan?
-
Jag skall byta i diffarna nu det närmsta i min -07:a och vet att vissa inom rally testar lite olika sorter för att på så vis tex kunna få en snabbare låsning.
Är detta något som testats i Canams prylar?
...eller denna konstruktion inte alls går att påverka med hjälp av oljan?
Ja har hört vissa som upplever att viscon blir snabbare med fräch olja... möjligen att man skulle testa 76 bakaxelolja för limited slip, den oljan kan väcka nytt liv i lite halvdassiga lamelldiffar på bilar har haft den i mina 4 omega 3000 ja hade en gång i tiden ;), så de vore intressant att höre om de funkar på en visco...
-
Man måste väl ta isär diffen för att komma åt och byta olja i "Visco-locken"
-
finns ju lamelltillsattser att slå i annars, vet att jag fick med någon sån till cheva pickup:n jag hade innan...
men en tjockare olja är ju lättare att bygga upp högre tryck med, vet dok inte om de går fortare.
-
"viscolocken" är ett slutet system som inte går att byta olja på, eftersom den styr så lär inte annan olja i diffen göra så mycket.
-
"viscolocken" är ett slutet system som inte går att byta olja på, eftersom den styr så lär inte annan olja i diffen göra så mycket.
ok, du kanske har bättre koll än mig på det :D http://quadsweden.se/v9/gallery_fotos.aspx?mid=6039&nGalleryID=9505&nbnkalsbbi
-
"viscolocken" är ett slutet system som inte går att byta olja på, eftersom den styr så lär inte annan olja i diffen göra så mycket.
ok, du kanske har bättre koll än mig på det :D http://quadsweden.se/v9/gallery_fotos.aspx?mid=6039&nGalleryID=9505&nbnkalsbbi
Klart jag har bättre koll än dig...
Vad är det för olja i viscon då ? var övertygad att den silikonbaserade vätskan som känner av skillnad i "viscositet" satt i ett slutet system. Men man lär sig alltid nya saker............
-
koll än mig på det :D http://quadsweden.se/v9/gallery_fotos.aspx?mid=6039&nGalleryID=9505&nbnkalsbbi
[/quote]
Klart jag har bättre koll än dig...
Vad är det för olja i viscon då ? var övertygad att den silikonbaserade vätskan som känner av skillnad i "viscositet" satt i ett slutet system. Men man lär sig alltid nya saker............
[/quote]
hi hi, jag vet att du kan mycket ;)
Själva viscon ligger i silikonbad i ena delen i diffklumpen men kraften överförs genom lammelpaketet som du såg hade brunnit på bilderna så dom kan säkert må bra av en bra olja...
-
Då är vi överens om att viscon inte blir snabbare för att man byter oljan som lamellerna ligger i.......
-
Jag kunde inte vänta på ert dividerande... :whip:
...så i fredags byttes oljan, men kan inte påstå att jag ännu noterat nån skillnad i funktionen.
-
Man måste väl ta isär diffen för att komma åt och byta olja i "Visco-locken"
NEJ NEJ de är bara att tappa ur den gammla genom olje plugen o i me ny på åvankant
-
Man måste väl ta isär diffen för att komma åt och byta olja i "Visco-locken"
NEJ NEJ de är bara att tappa ur den gammla genom olje plugen o i me ny på åvankant
Vart sitter den oljepluggen? Man kan väl inte tappa ur oljan genom påfyllnadspluggen? Den sitter ju högt upp. Då måste man ju lägga maskinen på sidan för att tappa ur oljan. :D
-
På min -07:a sitter det en liten insexa på höger sida som urtappning fram, och på vänster sida bak.
-
Man måste väl ta isär diffen för att komma åt och byta olja i "Visco-locken"
NEJ NEJ de är bara att tappa ur den gammla genom olje plugen o i me ny på åvankant
För att byta i diffen ja, men inte för att byta i "Visco-locken".