Bara för att man har råd att betala så betyder det inte att man automatiskt skall göra det. Även om detta skulle kosta 20 kronor så skulle jag inte betala av ren princip. Om de som servar maskinen gör allting rätt och smörjer knutkorset så skall det inte gå i sönder. Och om det går i sönder så måste det alltså bero på undermålig service!?!Som sagt....BRP skall inte ha en krona för detta byte. Även om jag va miljonär så skulle jag inte betala för denna reparation.
Har min maskin inlämnad för vad jag trodde var två garantiarbeten, byte av fram diff och bakreknutkorset.Beställde även en syntetlina till vinschen, fick besked att maskin fanns för hämtning, så jag ringde för att få ett pris på linan och bytet av bakrebromsbelägg (utöver garantijobbet).4680:- det visar sig att BRP tycker att knutkors tillhör kategorin slitdelar och ska bytas regelbundet.!? vafaan! slitdelar i min värld är: filter, damasker, däck m.mvart går gränsen?tycker att jag lagt ut tillräckligt med stålar genom att jag köpt marknadens dyraste maskin 125 000:- och fullservat den (merdärtill) hos ÅF.Borde det inte ingå att ÅF inspekterar och smörjer knutkorset vid service tillfällena?om det nu är därför det gått sönder.Hur ställer t.ex ni på TRECH till ett byte av knutkors på en maskin med 6 månaders garanti kvar?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️