slirar remmen kan du ha oturen att göra spår i varatorerna, enda sättet att se om en rem är sliten är att mäta, leta upp en vekrstadshandbok till 400:an och kolla vad som står där.Remmen kan explodera när som hellst oavsett om den är ny eller gammal.När den sliter ner variator kollas det för en "midja" Det man får göra då är att man får putsa bort den OM den inte är för djup då är det kört och då får man skaffa en ny helt enkelt.Om en maskin käkat ovanligt mycket remmar får man kolla så variatorerna är linjerade, kan behöva skimsas om tex.Man kan även få problem om man kör variatorkitt som inte är anpassat för däcken/maskinen, då är det remmen som får ta stryket.
Har nu kört 5 mil med maskinen.Jag provade ge full gas och uppe i 90km/h så kände jag att den slutade accelerera och det högg som till lite så fortsatte den..Så har jag då orsakat spår i skivorna?
Det är inte varvstoppet du varit och nosat på då?Spår i skivorna får du nog i "början" inte där remmen ligger i maxfart.
Vilket varvtal går varvstoppet i?
Oj, har glömt bort denna tråden.Har haft upp den och dragit med fingret på variatorskivan så kände jag att det var små spår på vissa ställen
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️