ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: dvln666 skrivet 16 augusti 2007 kl. 10:01:30

Titel: Allmän fråga
Skrivet av: dvln666 skrivet 16 augusti 2007 kl. 10:01:30
Hur funkar en bomardier/Can-am när man lastar tunga vedsläp eller liknade, för alla Bomb/Can-am verkar ju ha induviduell hjulupphängning
är det inte lätt att man lastar ner den då, är inte stel bakaxel att föredra om man skall dra tunga grejer?
Titel: Allmän fråga
Skrivet av: KAWA skrivet 16 augusti 2007 kl. 12:32:11
Jag tkr stel axel är och föredra när man ska dra tungt . det funkar med delad också , men är så mkt enklare med stel !


MVH // P
Titel: Allmän fråga
Skrivet av: anderssson skrivet 16 augusti 2007 kl. 18:04:57
ska du köra mkt tungt skulle jag lägga pengarnas på en stelaxel istället.
Titel: Allmän fråga
Skrivet av: Ritchie skrivet 16 augusti 2007 kl. 20:38:51
TIPPS!!Det är bara att lasta rätt på kärran så att inte kultrycket blir för mycket , det gäller alla dragfordon
Titel: Allmän fråga
Skrivet av: dvln666 skrivet 17 augusti 2007 kl. 08:49:17
Men är det så att can-am/bomb har delad bakaxel på alla sina?
Titel: Allmän fråga
Skrivet av: op skrivet 17 augusti 2007 kl. 10:39:49
Citat från: "dvln666"
Men är det så att can-am/bomb har delad bakaxel på alla sina?


Hvis du er ute etter en liten ATV, så kan vel kanskje Can-Am Rally være aktuell. Den har stiv aksel.

Ut over det så har vel alle de nye delt, og ikke uten grunn! Det er mye bedre å kjøre offroad med delt aksel, med høyere bakkeklaring og lettere håndtering av ATVen.

Skal du kjøpe ATV med stiv bakaksel så vil jeg anbefale deg å se på Kymco MXU 500. Det ser ut til å være en driftsikker ATV.


/op
Titel: Allmän fråga
Skrivet av: Geir skrivet 17 augusti 2007 kl. 18:05:07
Hvordan can-am fungerer til arbeid med delt aksel. Jeg så en test på discovery mellom can-am 800 og en med stiv aksel og ca lik motor størrelse. Den kjørte i forskjellige terreng og trekk med henger. Det var can-am som gikk av som vinner i 4 av 5 konkuranser, can-am tapet i dan delen som dem skulle beholde mest mulig vann i en beholder gjennom et terreng.
Men ser en som nevner kymco 500. Ja det er en bra maskin på mange måter, fin til arbeid og ok å kjøre på veg. Jeg har vært eier av ca 10 atv med skilt og kymco 500 har vært en av den beste. Polaris 500 er også en fin maskin, men kymco 500 er raskere og holder farten mye bedre i motbakker, selv med 2 på.
Men det er å blir den maskinen du selv liker best, og smaken ar som baken, den er delt i to.
Tror de kjente merkene er trygge å kjøpe.
lykke til :D