ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: mittonen skrivet 15 oktober 2011 kl. 21:07:18
-
kom idag till hjulingen o märkte att baklampan lös.:/ display o positions ljus o baklampan lös.den har stått i en "bod" kan de vara fukt som gjort detta fenomen??
//mitto
-
Det här är inget märkespisseri men du har betalt väldigt mycket pengar för din fyrhjuling. Lämna in den och KRÄV att allt ska fixas nu på garantin.
-
de blir de..ska ringa åf på måndag morgon
-
Fukt i tändningslåset, använder du låsspray ?
-
Allvarligt talat. nu kan jag låta negativ men herr Mittonen har ju inte köpt nån Badboy utan har köpt bland det bästa som ska finnas som fyrhjuling vilket i och för sig inte säger mycket, jag misstänker att han betalat ca. 130000:- och om han inte kan ha den i ett kallgarage utan att låset ballar ur så skulle jag nog tyvärr vilja kalla honom lurad. Kör i och för sig själv en jeep och har bland annat en IPhone så jag vet hur lätt det kan vara att falla för den nordamerikanska frestelsen fast men vet att man betalar för något annat än just kvalitetet.
-
nån som vaknat på fel sida idag ? :)
-
nån som vaknat på fel sida idag ? :)
Tyvärr hela veckan. ber om ursäkt ( sjuka barn, inte ert fel )
-
inte hunnit gjort de nu med lås sprayen. men skummt iaf.lite fukt tycker ja inte ska va ett problem :/
-
Lite ot...
Ska blinkers och tutan fungera med avslagen tändning på Can-Am?
På kompisens Outlander Xxc gjorde det nämligen det. När han frågade sin åf om det, så fick han till svar att det skulle vara så.
Så funkar det i alla fall inte på min...
-
Det blev samma på min 650 och det var fukt i tändningslåset som gjorde det men efter att ha torkat i solen så fungerade det igen. Du kan slå av allt med knappen på vänster sida tills det har torkat. Har lärt mig att inte tvätta maskinen utan att ha nyckeln i då den fungerar som paraply. ()p
-
Det blev samma på min 650 och det var fukt i tändningslåset som gjorde det men efter att ha torkat i solen så fungerade det igen. Du kan slå av allt med knappen på vänster sida tills det har torkat. Har lärt mig att inte tvätta maskinen utan att ha nyckeln i då den fungerar som paraply. ()p
lite tråkigt o lämna nyckel i när man lämnar den för att de är fuktigt ute :)
vet dock inte hur länge den har ståt på heller när ja skulle starta den så gick den knappt runt men igång gick den iaf.
-
Det är väl inget konstigt att tändningslåset blir känsligt?
DESS måste ju koda av nyckeln, det är ju lite mer avancerat lås än "dass låsen" som sitter på andra märken.. ;)
-
Ha ha ha "dass låsen" har dom andra ett metallvred med ett kikfönster ovanför där man ser om nån låst och en wc skylt ovanför? Ett sånt skulle ja vilja ha på min då dom tål både luftfuktighet och skitlukt mm ;D
-
kom till hjulingen igår o prova o starta den den starta direkt. men varningsblinkers börja direkt o prova stänga av det men de gick inte.stängde av maskinen men blinkerserna slutade inte.prova med "stopknappen" de funkade inte.starta maskinen o stängde av den direkt då slocknade det.nu har den stått i en bod med endast luftfuktigheten som är i luften.måste väl va ett elfel eller nått??
//mitto
ps maskinen ska upp till återförsäljare snart.
-
Servon som kukar ur, lysen som inte slocknar och nu varningsblinkers som beter sig så där. Antingen ser du till att din åf hittar elfelet eller så får du ringa till Hemsökta hus och begära en exorcist till din hemsökta hjuling, för nåt är det ju som spökar! :o
-
ja jag hade ju hjulingen parkerad hos polaren där huset är mkt konstigt..han såg nog hjulingen o sket i huset... nja nått är de. föra gången servon gick så kolla han felkoder o det va en massa konstiga. men får ringa dom imorgon o hoppas på att brp har sagt nått bra..
//mitto
-
fick liknande problem med min igår trots att jag inte kört i vatten eller lera eller spolat den på några dagar men när jag stängde av med nyckeln så börjar den att slå på och av tändningen efter en stund, allt blinkar uton bakljuset. skit irriterande, blev arg efter ett par ggr och slog näven på tändningslåset och då slutade den att göra sådär. Nu har jag sprayat tändningslåset och vridit nyckeln fram och tillbaka ett tag. Får se om detta hjälper. Håller tummarna. Är nog inte billigt att byta tändningslås.
-
fick liknande problem med min igår trots att jag inte kört i vatten eller lera eller spolat den på några dagar men när jag stängde av med nyckeln så börjar den att slå på och av tändningen efter en stund, allt blinkar uton bakljuset. skit irriterande, blev arg efter ett par ggr och slog näven på tändningslåset och då slutade den att göra sådär. Nu har jag sprayat tändningslåset och vridit nyckeln fram och tillbaka ett tag. Får se om detta hjälper. Håller tummarna. Är nog inte billigt att byta tändningslås.
måste ju vara nått med fukt o vibbrationer eller dylikt
-
provade att smörja låset och sen vred jag nyckeln ett par ggr och nu har det inte kommit tillbaka än så länge. Håller tummarna
-
haft fullt upp men hade isär stopreglaget o de idag. väldigt glapp senast jag hade upp den gjorde dom rent o beställde hem ett nytt men inte fått nått än men ska upp o hämta de om dom har ett hemma imorgon. och byta men vet nån hur svårt de kan va eller om de är att sätta i hop dom bara?
men här är de en bild på de iaf
(http://i44.tinypic.com/2hyyql1.jpg)
lite rengjort men går inte skruva ihop de för då bryts de.
//mitto
-
har bytt mitt nu gjorde de för ett tag sen men har haft mkt åk tid nu. men nu sitter de det nya på
(http://i40.tinypic.com/k3wx87.jpg)
bara servon kvar som lagas den 19 januari :)
-
har bytt mitt nu gjorde de för ett tag sen men har haft mkt åk tid nu. men nu sitter de det nya på
(http://i40.tinypic.com/k3wx87.jpg)
bara servon kvar som lagas den 19 januari :)
Så det där är ett utbytes alltså? Jag har problem med att startknappen hänger sig. Den fastnar när man trycker in den vilket känns lite olustigt. Det nya ser ju lite bättre ut när det gäller utformningen på knapparna tycker jag.
-
Det nya ser ju lite bättre ut när det gäller utformningen på knapparna tycker jag.
Det tycker inte jag.
Visst, det kanske är en vanesak, men jag har väldigt svårt för den nya blinkersbrytaren.
Den gamla vippknappen kände man direkt med tummen när man hade i mittläget. Det gör jag inte med den nya. Måste alltid titta ner och kolla om man har slagit av blinkersen.
-
va samma på mitt .man får smörja mkt där o går dom lättare. men är väldigt olustigt. denna är mkt bättre tkr ja.
inga problem med frusna knappar än iaf.
-
Det tycker inte jag.
Visst, det kanske är en vanesak, men jag har väldigt svårt för den nya blinkersbrytaren.
Den gamla vippknappen kände man direkt med tummen när man hade i mittläget. Det gör jag inte med den nya. Måste alltid titta ner och kolla om man har slagit av blinkersen.
håller med delvis. men man vänjer sif har andvänt blinkers typ 5 ggr sen ja bytte så nu behöver ja inte kolla som man gjorde 1,2,3,4 ången :)
-
stopknappen på den gamla va kass denna är tipptopp. det va den som ja hade mest problem med
-
Det tycker inte jag.
Visst, det kanske är en vanesak, men jag har väldigt svårt för den nya blinkersbrytaren.
Den gamla vippknappen kände man direkt med tummen när man hade i mittläget. Det gör jag inte med den nya. Måste alltid titta ner och kolla om man har slagit av blinkersen.
Det bästa är om blinkersreglaget fjädrar tillbaka till mittläget och att blinkersen stängs av genom att man trycker in knappen. Så är det på de flesta motorcyklar sen många år och funktionen finns till och med på min billiga SYM. Den äldsta Mc:n med den funktionen jag kan komma ihåg att jag ägt var en Yamaha 650 från 1981 så man tycker väl att det snart borde komma till hela fyrhjulingsvärlden. Den driftsäkraste men klart farligaste blinkersen hade jag på en Harley från 1942, där fick man sträcka ut armen. Fungerade jämt och tålde fukt men var lagom vådligt i Rondell ':)
-
Det är väl inget konstigt att tändningslåset blir känsligt?
DESS måste ju koda av nyckeln, det är ju lite mer avancerat lås än "dass låsen" som sitter på andra märken.. ;)
hellre ett vanligt dasslås än dass-dess-lås!
-
estetiskt ful tycker jag, som om det kom från en gammal yamaha dt innan år 2000 snacka om att backa i utvecklingen när det gäller design. Känns mer som om dom kände till problemen med orginal reglagen och fixade fram denna groteska sak väldigt snabbt.
-
dom hade väl liknande reglage på dom lite äldre outlandern? låna en innan ja hämta renegaden o den hade liknande..
denna känns bättre o inga problem än så länge iaf