ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Peter Olsson skrivet 18 oktober 2008 kl. 10:36:29
-
Någon som testat eller vet hur man kopplar samman hel och halvljus, så att alla 4 lyktor lyser samtidigt? :hmmm:
-
Det kan du testa med bryteren, ställ den i mitten . Sedan kommer alla bilar du möter att bli arga , med ljuset mitt i facet
-
men jag vill inte att lamporna ska lysa samtidigt genom ett glapp i brytaren. Måste gå att koppla ihop rätt kablar med varandra O0
-
Här har du svaret:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IVmsURzhiVQ[/youtube]
-
och här är svaret på vad som kan hända om du kör med alla 4 ljusen, Värme i kabelhärvan
(http://i234.photobucket.com/albums/ee89/Quadjonen/2007_05060021Large-1.jpg)
-
Men det var ju inte kopplat rätt :whip:
och så såg jag var extranyckeln sitter ()p
-
Men det var ju inte kopplat rätt :whip:
och så såg jag var extranyckeln sitter ()p
Det är ju BRP slavar som har gjort kabelhärvan, det blev så varm i kablen ,att det blev fel under säkringsdosan
Sedan är det såld för länge sedan,och nyckel var kass.
-
Hur lång tid tog det innan allt smälte? körde du med helljus i flera timmar ? eller kopplade du fel? 8)
-
Hur lång tid tog det innan allt smälte? körde du med helljus i flera timmar ? eller kopplade du fel? 8)
Jag har int´rört nån sladd på den :rtfm:, men körde med 50/60w glödlampa i varje lampa,istället för 35/35w :nono: , sen blev det hel/halv ljus hela tiden :banghead:
-
Hur lång tid tog det innan allt smälte? körde du med helljus i flera timmar ? eller kopplade du fel? 8)
Jag har int´rört nån sladd på den :rtfm:, men körde med 50/60w glödlampa i varje lampa,istället för 35/35w :nono: , sen blev det hel/halv ljus hela tiden :banghead:
BRP-slavar kan man inte lita på. 35/35 ska nog inte skapa problem.
-
Hur menar Can Am när de skriver i reklamen att den har 4st 60W strålkastare?
Om det nu är 35/35 W?
-
vet iaf att på bil kan man bränna sönder reflektorerna och lite annat om du kör med både hel och halv samtidigt, finns nog nått skäl att inte båda lyser på heljus.
kör enbart med heljus på min, jag är en riktig sopa när det gäller el-fel, för Paoletti har väl satt nån praktikant att greja med min :D
-
Att reflektorerna skulle vara inblandade i sammankoppling som kan innebära att dom bränns sönder ? tycker jag låter konstigt. Risken måste ju vara lika med 0 så länge du inte byter till för kraftig lampa.
Det ända det handlar om är att sammankoppla alla 4 lamporna så att dom lyser samtidigt, med varsin reflekor och exakt samma effekt och värme i reflektorn som om du bara hade halvljus på. O0
-
Hur menar Can Am när de skriver i reklamen att den har 4st 60W strålkastare?
Om det nu är 35/35 W?
På Outlandern är det svårt att göra så mycket med ljusbilden just för att reflektorn är dålig. Anar att det är andra bullar på Renegaden.
-
Hur menar Can Am när de skriver i reklamen att den har 4st 60W strålkastare?
Om det nu är 35/35 W?
På Outlandern är det svårt att göra så mycket med ljusbilden just för att reflektorn är dålig. Anar att det är andra bullar på Renegaden.
Du har rätt Lillhajen , det var på en outlander ,som jag hade detta problem på .
-
vet iaf att på bil kan man bränna sönder reflektorerna och lite annat om du kör med både hel och halv samtidigt, finns nog nått skäl att inte båda lyser på heljus.
Raptorn har två reflektorer, med hel- och halvljus i samma.
Renegaden har fyra strålkastare.
Blanda inte ihop äpplen med päron.
-
På min gammla badboy, Då fanns det är "blink" knapp. Den va till för att varna andra mötande förare med ljuset. Ungefär som om du blinkar med hel ljus när du möter någon som har hel ljuset på. Den knappen tände både parkering,halv,hel ljus. Fast man måste hålla in den hela tiden med pekfingret.
-
Jag har mina sammankoplade ,, men tänk på att inte stå på tomgång eller med tändningen på för dom drar mycket sröm om du inte kör då alla lampor lyser :headbang:
-
ah jo är klart glömde att renegaden hade 4 reflektorer istället för 2 :D