Opelfälgar, alltså riktiga plåtfälgar eller alufälgar i den dimensionen?Jag skulle egentligen vilja ha typ artikenummer på biltema. :På dina spacers, har de gjort om bultcirkeln, eller passar "opel" direkt.
Jag kör med brp:s spacers som gör bultcirkeln 4/100, lm opelfälg, och 195-65/15 fram och 205-65/15 bak, lirar kanon!Bra mycket enklare att hitta beg.bildäck o fälg än en uppstättning atv fälgar+däck, nackdelen med spacers och bilfälg/däck är vikten, JA på quad sweden gjorde en jämförelse, och jag tror om jag inte minns fel att det skiljde på 30-35kg tyngre med bil lösningen!
Hur högt tryck kör ni med i däcken?Mindre problemmed obalans?Går den lättare/fortare/drar mindre bensin?
Citat från: firefox skrivet 17 augusti 2008 kl. 11:32:40Jag kör med brp:s spacers som gör bultcirkeln 4/100, lm opelfälg, och 195-65/15 fram och 205-65/15 bak, lirar kanon!Bra mycket enklare att hitta beg.bildäck o fälg än en uppstättning atv fälgar+däck, nackdelen med spacers och bilfälg/däck är vikten, JA på quad sweden gjorde en jämförelse, och jag tror om jag inte minns fel att det skiljde på 30-35kg tyngre med bil lösningen!Snygga fälgar!!
Citat från: firefox skrivet 17 augusti 2008 kl. 11:32:40Jag kör med brp:s spacers som gör bultcirkeln 4/100, lm opelfälg, och 195-65/15 fram och 205-65/15 bak, lirar kanon!Bra mycket enklare att hitta beg.bildäck o fälg än en uppstättning atv fälgar+däck, nackdelen med spacers och bilfälg/däck är vikten, JA på quad sweden gjorde en jämförelse, och jag tror om jag inte minns fel att det skiljde på 30-35kg tyngre med bil lösningen!40 kg tyngre blev min Renegade när jag bytte från orginaldäck till27" Mud Gear på Msa tork fälg, jag tror inte detär nån fara om man bara kör på väg.
Citat från: Rickard Marklund skrivet 17 augusti 2008 kl. 21:45:41Hur högt tryck kör ni med i däcken?Mindre problemmed obalans?Går den lättare/fortare/drar mindre bensin?Började med 2,5kg tryck vilket är standardtrycket för bil, men sänkt till 2kg, det blir lite mjukare och eftersom det blir mycket väg är det inte så mycket ojämnheter, men man kan sänka det ytterligare om man vill!Obalans fixades av däckfirman med en balansering, men märkte nu att jag kört bort klistervikterna på ett av framhjulen vid ev. terrängkörning, så måste in med det däcket igen!Bensin och däckförbrukningen blir mycket mindre, eftersom det som sagt blir mycket väg kan man inte ligga med terrängdäck på, de slits kopiöst på asfalt, topphastighet just nu är 115km/h, har inte testat mer, har hört att det ligger någon elektronisk spärr däromkring, inget jag märkt än!
Citat från: firefox skrivet 17 augusti 2008 kl. 22:30:32Citat från: Rickard Marklund skrivet 17 augusti 2008 kl. 21:45:41Hur högt tryck kör ni med i däcken?Mindre problemmed obalans?Går den lättare/fortare/drar mindre bensin?Började med 2,5kg tryck vilket är standardtrycket för bil, men sänkt till 2kg, det blir lite mjukare och eftersom det blir mycket väg är det inte så mycket ojämnheter, men man kan sänka det ytterligare om man vill!Obalans fixades av däckfirman med en balansering, men märkte nu att jag kört bort klistervikterna på ett av framhjulen vid ev. terrängkörning, så måste in med det däcket igen!Bensin och däckförbrukningen blir mycket mindre, eftersom det som sagt blir mycket väg kan man inte ligga med terrängdäck på, de slits kopiöst på asfalt, topphastighet just nu är 115km/h, har inte testat mer, har hört att det ligger någon elektronisk spärr däromkring, inget jag märkt än!Spärren är väl en varvtalsbegränsning. Har för mig att den ligger på 8000rpm.
annars finns de ju brp tillbehör för ca1200:- spacers runt om som breddar 1 cm och som har både 4x137(canam) samt 4x100 opel, renault vw mm
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️