ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: trapper™ skrivet 22 september 2011 kl. 09:48:28
-
Vilken drömmaskin!!
ja det var en upplevelse man sent kommer att glömma! snygg i utseendet bra plasering på sakerna batteriet är inflyttat & sitter under sadeln numera tex,mjuka & följsamma dämpare, gick tyst men ändå så fanns rytet när man gasa, olika nycklar en för full effekt & en för skogsläge där den blev betydligt mkt tamare vilket kan vara bra i vissa situationer, gick att smyga igång den utan det kända hugget i variatorn vilket jag bara tycker är en fördel,, bra balans i chassiet följsam,växelspax flyttad neråt lite mkt lättare att komma åt nu + mkt mkt mera!!
Tack EDA JÄRN för provkörningen!! ()p ()p ()p
-
Jag kan inte förstå varför man valt att sätta full effekt/mjukkörnings saken i nyckeln. Om man är ute och sladdar grusväg sen svänger man av in i skogen ska man då stanna och slå av maskinen för att sedan byta nyckel och starta den igen! Varför inte bara satt en knapp på styret istället?
-
precis sånt här man inte vill läsa, hade hoppats på att den va värdelös :lol:
nä nog e de allt lite av en drömmaskin de där, skulle utan tvekan handla den om man skulle få lös lite kulor
-
Vilken drömmaskin!!
ja det var en upplevelse man sent kommer att glömma! snygg i utseendet bra plasering på sakerna batteriet är inflyttat & sitter under sadeln numera tex,mjuka & följsamma dämpare, gick tyst men ändå så fanns rytet när man gasa, olika nycklar en för full effekt & en för skogsläge där den blev betydligt mkt tamare vilket kan vara bra i vissa situationer, gick att smyga igång den utan det kända hugget i variatorn vilket jag bara tycker är en fördel,, bra balans i chassiet följsam,växelspax flyttad neråt lite mkt lättare att komma åt nu + mkt mkt mera!!
Tack EDA JÄRN för provkörningen!! ()p ()p ()p
Den kan ju knappast vara bättre än SMC 700:an ':) ':) ':)
Ne, men det är bra att det kommer en ny "best" på marknaden, då blir det perfekt att kunna köpa en beggad 800cc som folk har kostat på alldeles för mycket för en spottstyver ()p
-
ska provköra imorgon ()p
-
ska provköra imorgon ()p
Håll i dig :headbang:
-
Om man är ute och sladdar grusväg sen svänger man av in i skogen ska man då stanna och slå av maskinen för att sedan byta nyckel och starta den igen! Varför inte bara satt en knapp på styret istället?
[/quote]
därför att det är nog inte tänkt till att man först gör det ena sedan det andra,, ska du tex arbeta ja då KAN du ju on DU vill bruka nyckeln som ger mindre effek,, de e väl frivilligt,,
-
Vilken drömmaskin!!
ja det var en upplevelse man sent kommer att glömma! snygg i utseendet bra plasering på sakerna batteriet är inflyttat & sitter under sadeln numera tex,mjuka & följsamma dämpare, gick tyst men ändå så fanns rytet när man gasa, olika nycklar en för full effekt & en för skogsläge där den blev betydligt mkt tamare vilket kan vara bra i vissa situationer, gick att smyga igång den utan det kända hugget i variatorn vilket jag bara tycker är en fördel,, bra balans i chassiet följsam,växelspax flyttad neråt lite mkt lättare att komma åt nu + mkt mkt mera!!
Tack EDA JÄRN för provkörningen!! ()p ()p ()p
Den kan ju knappast vara bättre än SMC 700:an ':) ':) ':)
Ne, men det är bra att det kommer en ny "best" på marknaden, då blir det perfekt att kunna köpa en beggad 800cc som folk har kostat på alldeles för mycket för en spottstyver ()p
800:an e allt väl värd sina pengar om man jämför med många andra märken som ligger i samma prisklass sen så kommer den här 1000 & bli ännu mer prisvärd i mina ögon iaf,,
ha ha jämföra smc:n med denna ja de e ungefär som att jämföra ferrari mot en lada tyvärr :whip:
-
Så du är sugen på att uppgradera till en Can-Am 1000cc nu ? eller blir det en Kawwa iaf :djump:
Hur tycker du skillnaden är mellan Kawwa Brute samt Can-Am 1000 ?
-
kawan e de absolut inga fel på,, svårt & jämföra en 750 mot en 1000 samt även priset 106000 för kawan & 140 för can am,, can amen e bättre men de ska den väl vara oxå,, men en 800 mot en 750 kawa de vettifan om inte kawan gick vinnande ur striden totalt om man tänker på flera aspekter bla prislappen,, men en can am e ju en can am ()p
-
kawan e de absolut inga fel på,, svårt & jämföra en 750 mot en 1000 samt även priset 106000 för kawan & 140 för can am,, can amen e bättre men de ska den väl vara oxå,, men en 800 mot en 750 kawa de vettifan om inte kawan gick vinnande ur striden totalt om man tänker på flera aspekter bla prislappen,, men en can am e ju en can am ()p
korrekt..
hoppas du blir nöjd med köpet oavsett.kvittar vad man köper tyckte min renegade gick så in i helvete först men nu går de inte så fort tkr ja..men åker men med fler så märks de att de är mer klös i can-am än andra märken
-
Vad är det för effekt i dessa 1000cc?
-
Vad är det för effekt i dessa 1000cc?
82häst
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Uajol25ZwEg[/youtube]
-
Jag hade egentligen inte tänkt byta maskin förrän framåt våren, men efter besök i Frövi, och en kort provtur på deras demomaskin, fanns det ingen återvändo... :D
Jag kan tillägga att nya Outlandern är snyggare i verkligheten än på bild, men jag valde en Renegade ändå... :headbang:
-
Ska iväg och prova en i morgon.
Frågan är ju om man blir så sugen att man bokar en. ?
Frågan e bara vilken Färg är snyggast?
-
Om valet står mellan ny
1000cc och en demo xxc så skulle jag nog lägga ett par tusen till och få en 1000cc
-
Ska iväg och prova en i morgon.
Frågan är ju om man blir så sugen att man bokar en. ?
Frågan e bara vilken Färg är snyggast?
gul :)
-
Frågan e bara vilken Färg är snyggast?
Som det verkar på BRP´s svenska hemsida kommer Outlander 1000 XT endast i färgen "magnesium"... :dntknow:
-
tror de e comandern som bara kommer i magnesium,, den ja prova va då gul ()p
-
Jo, det var den dom hade i Frövi också, men som jag fattade var dom maskiner som nu hade gått ut som demo nån typ av förserie och inte exakt så dom "riktiga" XT-maskinerna skulle se ut...
-
ok,, men magnesiumfärgen e grymt läcker den med,, han hade en 650 tror ja de va i den färgen,, sjukt snygg & lite mer diskret,,
-
Absolut!
Men fick jag välja så skulle jag nog vilja ha en i svart. 8)
-
Magnesium är snygg ,men svart är grymt snygg ()p
-
Svart är snyggast men magnesium är inte så dum den heller ()p
-
Det är väl bara demomaskinerna ute hos handlarna som är gula medans de som säljs nu i första omgången är i magnesium.
Svart såg grym ut och den gula funkar men magnesium ala gôbbgrå är ju f*n så trist i färgen.
-
Konceptet med två nycklar tycker jag var klockrent. Med skogsnyckeln i så gick den inte upp på bakhjulen ens på lågen men höll man stumt så kom fulleffekten efter en liten stund när man kommit upp i fart. Grym effekt men det som jag blev mest imponerad över var körbarheten i skogen, inte alls lika ryckig som den gamla modellen ens med fulleffektsnyckeln i. ()p
Det märkets också att de tagit problemet med värmeutvecklingen på allvar för den kändes inte lika varm runt benen när jag körde.
-
Jag ifrågasätter inte de olika effektlägena, det tycker jag är en riktigt grym ide! Men jag kan inte fatta vad vinsten var att sätta det i nycklarna! Varför inte bara en knapp?
-
Jag ifrågasätter inte de olika effektlägena, det tycker jag är en riktigt grym ide! Men jag kan inte fatta vad vinsten var att sätta det i nycklarna! Varför inte bara en knapp?
Om man lånar ut den då?
Skulle vara rolig att provköra. Kanske dags att sälja Hondan och polarisen som bara står och köpa en 3:e Can Am istället. :D
-
Jag ifrågasätter inte de olika effektlägena, det tycker jag är en riktigt grym ide! Men jag kan inte fatta vad vinsten var att sätta det i nycklarna! Varför inte bara en knapp?
Om man lånar ut den då?
Exakt. Bra när de som inte är vana att köra Atv vill låna. ()p
-
Fortfarande dåliga argument.
Man skulle ju i så fall kunat ändra läget med en nyckel som man kan ta bort, alltså en "nyckelreglerad knapp".
Olika nycklar till tändlåset verkar störtlöjligt.
I övrigt verkar den som super!
Synd som fan bara att de inte släppte Maxen som 1000...
(det finns en del bilar som har detta system med "utlåningsläge" som styrs av nyckelreglerad knapp", tex Corvette ZR1)
Perfekt om polisen vill provköra en vägreggad maskin ju, snabbt om ögat vrider man om... men nu skall man byta nyckel?
Aja, småsaker egentligen.
Värmeproblemet har jag retat mig på länge, men ibland kände man sig rätt ensam om att ens ha noterat detta!
...men nu är tydligen är den delen justerad.
()p
-
Jag ifrågasätter inte de olika effektlägena, det tycker jag är en riktigt grym ide! Men jag kan inte fatta vad vinsten var att sätta det i nycklarna! Varför inte bara en knapp?
Om man lånar ut den då?
Exakt. Bra när de som inte är vana att köra Atv vill låna. ()p
Om man aldrig kört så kasnke det är fel att det första man gör är att dra gasen i bott på en 1000 men jag hade också sett en knapp framför en extra nyckel. Det är smidigare för mig och jag tänker inte på att den ska va smidig för nån annan att köra. Inte därför jag köper en atv.
Men i övrigt en inte dum finess ()p
-
Intresant
-
Men ska det inte komma en MAX som 1000 då :hmmm: Har väntat på å köpa mig en ny max men frågan är om man ska vänta ännu ett tag innan man slår till och blir atv ägare :headbang: Känns ju lite tråkigt å köpa en ny nu om det kommer en 1000 till typ våren.
-
har varit å provkört en 1000cc idag tycker den var en dröm så jag beställde en direkt ()p
-
har varit å provkört en 1000cc idag tycker den var en dröm så jag beställde en direkt ()p
Livet är orättvist :-\
-
har varit å provkört en 1000cc idag tycker den var en dröm så jag beställde en direkt ()p
GRATTIS ()p ()p
-
haha inte alla dagar man blir kär :djump:
-
haha inte alla dagar man blir kär :djump:
de va ju de du sa till mig med när du träffa mig med för första gången :) :D
-
haha vad rolig du var nu då :o
-
haha inte alla dagar man blir kär :djump:
Hahaha... Själv vågade jag inte säga det rakt ut, folk tror man är helt knäpp, men visst fan blev man lite kär... ;D :wave
-
haha vad rolig du var nu då :o
den andra meningen du sa va kalla mig pappa.
-
Hur är det med strypningen på 1000cc?
Nu när dom börjar med olika nycklar så lär väl strypningen bli programvarumässig eller??
Comandern är det ett chip att montera för full effekt :-\,nån som vet om det är nått liknande på atv sidan.
-
Hur är det med strypningen på 1000cc?
Nu när dom börjar med olika nycklar så lär väl strypningen bli programvarumässig eller??
Comandern är det ett chip att montera för full effekt :-\,nån som vet om det är nått liknande på atv sidan.
På den Commandern jag körde var det tre olika nycklar. En fulleffekt, en skogsnyckel (85% av fulleffek) som också gjorde så att den tillät ett visst 'spel' i gaspedalen för mindre ryckig gång och den tredje var en service nycklel. Har för mig mig att den ger ca 30 % effekt.
Har dom ändrat på Limited edt så det är ett chip nu istället?
-
Hur är det med strypningen på 1000cc?
Nu när dom börjar med olika nycklar så lär väl strypningen bli programvarumässig eller??
Comandern är det ett chip att montera för full effekt :-\,nån som vet om det är nått liknande på atv sidan.
På den Commandern jag körde var det tre olika nycklar. En fulleffekt, en skogsnyckel (85% av fulleffek) som också gjorde så att den tillät ett visst 'spel' i gaspedalen för mindre ryckig gång och den tredje var en service nycklel. Har för mig mig att den ger ca 30 % effekt.
Har dom ändrat på Limited edt så det är ett chip nu istället?
Det är på vägreggat som det är chipp för full effekt som jag fattade brp chefen som jag pratade med på Nolia-mässan i sommar.
20 häst oavsett nyckel,det är lagen. :knupple:
Jag kan ha fel... :dntknow:
Steget är ju inte långt för att strypa atv elektroniskt..tyvärr :knupple:
-
Beställde en idag jag med ()p
-
grattis grattis,, tror inte du blir missnöjd :) osså kan ju ja se på din vad det är för fel barnsjukdomar innan ja köper :whip: om de nu är några !!
-
()p
grattis grattis,, tror inte du blir missnöjd :) osså kan ju ja se på din vad det är för fel barnsjukdomar innan ja köper :whip: om de nu är några !!
-
()pgrattis grattis,, tror inte du blir missnöjd :) osså kan ju ja se på din vad det är för fel barnsjukdomar innan ja köper :whip: om de nu är några !!
Den ska få gå hårt på våran isbana till vintern. ()p
-
undrar var strypningen kommer sitta på outlander 1000 om det är svårt å ta bort den
-
Luthander och Mys-pappan; vad har ni fått för ungefärligt leveransdatum på era nya maskiner?
-
Luthander och Mys-pappan; vad har ni fått för ungefärligt leveransdatum på era nya maskiner?
Bokade demo maskinen dom hade inne. i slutet av november trodde dom att de kunde sälja den.
När dom nya skulle komma kunde han inte svara på. Allt från början av dec till slutet av jan trodde han.?
-
han sa kanske i slutet av oktober eller i början av november jag beställde väg reg men undrar hur svårt det är å ta bort strypningen
-
Är ganska säker på att du måste flasha datastyrningen, men jag kan ha fel... Detta finns det en firma i usa som specialiserat sig på.
-
Enligt Ola i Frövi (hans Erikssons) så är det samma strypning som vanligt.
-
Klart de vet att det ska vara lätt att ta bort strypningen för i ärlighetens namn, VEM FAN skulle köpa en 1000cc med den strypningen. Då är det billigare att köpa en 250cc och ha samma kapacitet.
-
Är det någon som vet ifall 1000 maskinen kommer som lång modell och isåfall när?
-
Vet ni att man åker jämt med en 1000cc med en renegade 800 med qsc variator ()p
-
Är det någon som vet ifall 1000 maskinen kommer som lång modell och isåfall när?
jag gissar bara men som årsmodell 2013 skulle jag tro
-
Vet ni att man åker jämt med en 1000cc med en renegade 800 med qsc variator ()p
wow, då är min XT-p nästan som en 1000 eftersom ja har quadshopcustoms mig i min ;)
-
Är det någon som vet ifall 1000 maskinen kommer som lång modell och isåfall när?
jag gissar bara men som årsmodell 2013 skulle jag tro
Om jag köper en 1000 är det främst inte för effektens skull utan för att den är så mycket bättre att köra än gamla modellen.
-
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=10720&art=7987115
lite sugen blir man :)
-
Är det någon som vet ifall 1000 maskinen kommer som lång modell och isåfall när?
jag gissar bara men som årsmodell 2013 skulle jag tro
Om jag köper en 1000 är det främst inte för effektens skull utan för att den är så mycket bättre att köra än gamla modellen.
ja hoppas ja får tillfälle att prova nya modellen och att brp gjort läxan och tagit bort slagen i styret och gjort dom mer stabila... är hjulbasen ändrad nåt eller är den nya lika små och pluttiga som den gamla 10an som ja har? Tycker min ser ut som en barnfyrhjuling brevid grannens 850 men han har iof 31'' däck men den är både längre högre å bredare än min på gott och ont ;D
-
Är det någon som vet ifall 1000 maskinen kommer som lång modell och isåfall när?
jag gissar bara men som årsmodell 2013 skulle jag tro
Om jag köper en 1000 är det främst inte för effektens skull utan för att den är så mycket bättre att köra än gamla modellen.
ja hoppas ja får tillfälle att prova nya modellen och att brp gjort läxan och tagit bort slagen i styret och gjort dom mer stabila... är hjulbasen ändrad nåt eller är den nya lika små och pluttiga som den gamla 10an som ja har? Tycker min ser ut som en barnfyrhjuling brevid grannens 850 men han har iof 31'' däck men den är både längre högre å bredare än min på gott och ont ;D
Det kändes som den var lite längre i hb men jag vet inte om det bara var inbillning eller inte. Sen är lutar ju inte fronten ner lika mycket som på gamla så det ger ju en känsla av att den är längre. Den är hur skön som helst att köra komfort mässigt och inte lika ryckig när man smyger iväg. Sen låter den inte som en top fuel bil heller vilket jag uppskattade ()p
-
han sa kanske i slutet av oktober eller i början av november jag beställde väg reg men undrar hur svårt det är å ta bort strypningen
Har du hört något mer om leverans datum?
-
Handlarn bredvid mej fick hem nya Outlander 1000 för ett par dagar sen.
-
redan!!! trodde inte det skulle komma nåra så snabbt
-
var det till försäljning då eller bara ett demo ex?
hörde ryktas om att outlandern är rejält försenad, att dom som skulle komma nu i november var försenade till nästa år... :dntknow:
-
Hoppas det inte gäller Renegaden också...
Det senaste jag hörde(förra veckan), var att min var på gång nu i månadsskiftet okt-nov.
Ser att du också har beställt en Renegade, doc. Vad har du fått för leveransdatum?
-
du må tro att handlaren skrämde mig rejält när han nämde den nya levtiden...
men den gällde som tur var (för mig) bara outlandern i det här fallet, eller... renegadens levtid var också ändrad... till 2veckor tidigare! :djump: :headbang: :djump:
så nu tror vi på mitten av november istället för månadsskiftet nov/dec.
-
var det till försäljning då eller bara ett demo ex?
hörde ryktas om att outlandern är rejält försenad, att dom som skulle komma nu i november var försenade till nästa år... :dntknow:
Ett demo ex har han haft hemma i några veckor för provkörning.
Det kom några lådor med Canamer i början på veckan och i går ställde dom ut den nya Outlander 1000 bland dom andra maskinerna.
-
Nån som vet vad det är för vrid i 800 samt 1000cc maskinerna ? hittar inte något :dntknow:
-
Nån som vet vad det är för vrid i 800 samt 1000cc maskinerna ? hittar inte något :dntknow:
är du säker på att det va 1000 då så det inte var nya 800an?
-
http://www.atvillustrated.com/node/998 =Mer info om 2012 mod. - bla dubbla bromsskivor bak på Renegaden, men nästan 40kg tyngre..
-
"it" has arrived!! :djump: :djump: :djump:
-
En som provkört den iallafall... http://www.dirttraxtv.com/vidplayer.asp?id=64 (http://www.dirttraxtv.com/vidplayer.asp?id=64) :headbang:
-
:ATV:
-
Mitt nya objekt :headbang:
(http://forumbilder.se/images/d0102011110040131e.jpg) (http://forumbilder.se)
Gaah!! vill också ha min nu!
men får antagligen vänta tills mån-tis nästa vecka då dom inte hunnit packa upp den än... :cry:
är olidligt att veta att den står bara 2,5mil bort och stått där sen i mån-tis och ingen har gjort nått med den ännu.. :knupple: :)
men va är det man säger, den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge!
-
En som provkört den iallafall... http://www.dirttraxtv.com/vidplayer.asp?id=64 (http://www.dirttraxtv.com/vidplayer.asp?id=64) :headbang:
Tycker han som recenserar hojen gör det jäkligt bra för han talar ej för can-am så mycket, då han ej är den som säger allt de bästa om fordonet som alla försäljare gör. Utan han tar upp "Do you _realy_ need it?" Är nog bästa recensionen jag har sett på en ATV. :)
-
Mitt nya objekt :headbang:
(http://forumbilder.se/images/d0102011110040131e.jpg) (http://forumbilder.se)
Sweeeet!!!! :wave
Blir till att ringa och höra om även min är på ingående nu då.
-
Och nu till den viktigaste frågan... är det någon som har koll på strypningen på dessa monster??
vill ju inte ha strypningen kvar under inkörningen, känns ju som den inte kommer bli så inkörd då :nono:
-
Den tar dom väl bort i butiken?
-
Den tar dom väl bort i butiken?
när jag frågade så viste dom ej hur strypningen ser ut på den nya ännu, var en vecka sen jag frågade iofs..
-
My precious! :DV :DV
(http://forumbilder.se/images/9b122011330582e01.jpg)
-
idag fick man prova 1000kubikarn vart fruktansvärt imponerad över motor och variator och servon, enda negativa jag kände var lika mjuk i dämparna som gammla outlandern, annars en mycket fin maskin.
-
Jag fick höra att min outlander ska komma om en vecka bara hoppas att det stämmer så det inte blir fler förseningar ()p
-
Hörde att Outlander 1000 skulle dyka upp först framåt vårkanten hos Börjessons i Alingsås, han sa att den va rejält försenad.
-
Jag fick höra att min outlander ska komma om en vecka bara hoppas att det stämmer så det inte blir fler förseningar ()p
can amerna som skulle till hällefors har bytts ut mot bättre begangnade 245:or :)
men tänk bara 2300cc istället för 1000cc ()p
-
can amerna som skulle till hällefors har bytts ut mot bättre begangnade 245:or :)
men tänk bara 2300cc istället för 1000cc ()p
what????
-
Jadu lilltroll nu mår du när du kan retas men du kommer få igen du bjuder på kaffe så kan du få en provtur istället då kommer du köpa en likadan :headbang:
-
Jadu lilltroll nu mår du när du kan retas men du kommer få igen du bjuder på kaffe så kan du få en provtur istället då kommer du köpa en likadan :headbang:
får du vänta ytterligare lite??
-
jag måste ju passa på o retas när jag kan ()p du är välkommen på kaffe när du fått hem den, och jag jobbar på o övertala min kära sambo om att vi nog måste ha en fyrhjuling ':)
Och det var inte meningen o skrämmas mittonen, såvitt jag vet så är inte outländern utbytt mot gamla volvo bilar ()p Eller??? :lol:
-
jag måste ju passa på o retas när jag kan ()p du är välkommen på kaffe när du fått hem den, och jag jobbar på o övertala min kära sambo om att vi nog måste ha en fyrhjuling ':)
Och det var inte meningen o skrämmas mittonen, såvitt jag vet så är inte outländern utbytt mot gamla volvo bilar ()p Eller??? :lol:
bara att hoppas att 1000cc är försenad=) pappan börjar få abstinensbesvär vid detta laget :)
-
Ja det kan ni ge er på frugan håller på och bli tokig på mig nu undrar varför? :hmmm:
-
jag jobbar på o övertala min kära sambo om att vi nog måste ha en fyrhjuling
Är det frugan som ska betala ;)
-
hehe nej då, jag får allt betala mina egna leksaker. men vi prioriterar olika saker :lol:. vi har huset till försäljning o hon tycker att vi ska vänta tills vi är klara med flytt och ev nya husköp innan vi köper en ny fyrhjuling.
Jag vet att hon har rätt i det hon säger, så jag får nog snällt vänta.. >:( men det är allt skillnad på vad man borde göra o vad man vill göra 8)
-
Haha var det inte du som sa till mig att man ska be om förlåtelse inte tillåtelse :hmmm:
-
:lol: jo jag kan nog kanske ha sagt det nån gång.. ;) men köper jag en fyrhjuling nu så får jag nog bo på den själv... så jag funderar på en utv så jag iallafall har tak ^-^
är det nån som vet om det blir en max eller LTD modell på 1000cc???
-
är det lång leveranstid?
finns det nån handlare som har dom på lager?
-
borta
-
Jag hörde av ÅF att 2013 (hösten 2012) kommer LTD och MR som 1000cc
Men vet inte hur stensäkra uppgifter det är..
-
Can am 1000 ger 82 hkr i orginalutförandet! men ganska omgående går den nog att lura upp till 100 hkr för en ansenlig summa pengar och lite grövre drivaxlar!!
-
Can am 1000 ger 82 hkr i orginalutförandet! men ganska omgående går den nog att lura upp till 100 hkr för en ansenlig summa pengar och lite grövre drivaxlar!!
84HK
-
84HK
82hk
http://can-am.brpscandinavia.com/sv/fordon/produktinformation/outlander-1000-xt-2012.html
-
Jo det står så där men enligt handlarna så blev effekten ytterliggare 2 hk, enligt börjesson men det kanske är för att sälja bättre :)
-
Jag ska hämta min outlander 1000 på fredag så det blir nog en rolig helg :headbang:
-
http://www.blocket.se/alvsborg/Can_Am_Outlander_1000_XT_G2_Nyhet_nu_i_lager_37494023.htm?ca=5&w=3
Verkar finnas hemma nu iallafall ()p
-
:headbang:
-
Jag ska hämta min outlander 1000 på fredag så det blir nog en rolig helg :headbang:
Kan det vara denna här ':)
(http://forumbilder.se/images/851201164858P0fa2.jpg) (http://forumbilder.se)
(http://forumbilder.se/images/911201165838Pb97c.jpg) (http://forumbilder.se)
-
Ha Ha ja det är den och anledningen att den står utan däck kan man undra ()p ska hämta den imorgon efter middag :headbang: blir nog inte mycke tid med frugan i helgen :D
-
Hur fan har ni råd att köpa en Outlander 1000? :knupple: Kostar inte den över 140000kr? :dntknow:
-
Hur fan har ni råd att köpa en Outlander 1000? :knupple: Kostar inte den över 140000kr? :dntknow:
Helknasigt! Eller hur? Och jag hörde om en annan som köpte en ny volvo, den kostade över 330 000kr, och våra grannar gav 2 950 000kr för sitt hus! Kan man få plats med så mycket pengar i en och samma plånbok?
Nej just ja, man kan ju låna om man inte har plånboken full. Vilken tur! ^-^
-
Helknasigt! Eller hur? Och jag hörde om en annan som köpte en ny volvo, den kostade över 330 000kr, och våra grannar gav 2 950 000kr för sitt hus! Kan man få plats med så mycket pengar i en och samma plånbok?
Nej just ja, man kan ju låna om man inte har plånboken full. Vilken tur! ^-^
()p
-
Hur fan har ni råd att köpa en Outlander 1000? :knupple: Kostar inte den över 140000kr? :dntknow:
Ska du ha lite av varje i tillbehörsväg å så en bandsats på det så kan du ju nästan lägga på en hundring till på priset ()p
-
fin hoj ()p
-
Helknasigt! Eller hur? Och jag hörde om en annan som köpte en ny volvo, den kostade över 330 000kr, och våra grannar gav 2 950 000kr för sitt hus! Kan man få plats med så mycket pengar i en och samma plånbok?
Nej just ja, man kan ju låna om man inte har plånboken full. Vilken tur! ^-^
Jovist så kan man ta ett lån med räntor och avgifter. :rtfm: Men då blir hjulingen ännu dyrare, kanske 10 - 20 tusen. Det ska betalas tillbaks i alla fall.
-
Jovist så kan man ta ett lån med räntor och avgifter. :rtfm: Men då blir hjulingen ännu dyrare, kanske 10 - 20 tusen. Det ska betalas tillbaks i alla fall.
de kostar att ligga på top..finns folk som lägger ut 5000 i månaden på alkohol t.ex hjulingen kostar mig ca 3500 i månaden.o då får ja tillbaka mer om 5 år än vad ja får i pant på flaskorna
-
de kostar att ligga på top..finns folk som lägger ut 5000 i månaden på alkohol t.ex hjulingen kostar mig ca 3500 i månaden.o då får ja tillbaka mer om 5 år än vad ja får i pant på flaskorna
()p
-
Varför ligga bakfull å ha tråkigt när man kan vara nykter och åka fyrhjuling istället
-
Hur fan har ni råd att köpa en Outlander 1000? :knupple:
Kan ju vara därför Myspappan inte hade några hjul på sin....Han hae inte råd :D
-
Varför ligga bakfull å ha tråkigt när man kan vara nykter och åka fyrhjuling istället
()p
-
har precis bytt till en outlander 1000 skitnöjd riktigt nöjd med motorn gött klipp i den men ändå fin att smyga med lagomt bekväm fjädring ,
värmen som förra generationren hade är borta,
men en krängningshämmare fram hade varit bra,
sladdare du åt ena hållet och viker över åt andra hållet blir den väldigt mjuk fram, det närmar sig till den perfekta fyrhjulingen
-
Riktigt fina, bara de fixar plasten.
Ska se vad tomten har med till mig iår ^-^
-
Riktigt fina, bara de fixar plasten.
Ska se vad tomten har med till mig iår ^-^
Ja vad kom tomten med nu då?
-
har precis bytt till en outlander 1000 skitnöjd riktigt nöjd med motorn gött klipp i den men ändå fin att smyga med lagomt bekväm fjädring ,
värmen som förra generationren hade är borta,
men en krängningshämmare fram hade varit bra,
sladdare du åt ena hållet och viker över åt andra hållet blir den väldigt mjuk fram, det närmar sig till den perfekta fyrhjulingen
lite mer åsikter efter några timmars körning alldeles för hård krängningshämmare den rör sig inte allt för mycket inviduellt bak kan till och med bli lite instabil vid avancerad klätter körning, kanske skulle ha varit nån centimeter bredare mellan hjulen, markfrigången är för låg, verkar vara lika tung som polaris 850 ska väga den ikväll
måste säga det igen underbar motor, snäll variator för att vara utan slirkoppling (speciell om man kört can am 800 förut) och så stark motor, kan låta som jag klagar mycket men än så länge är det den bästa fyrhjulingen jag ägt
-
vet ej om det är postat tidigare can am tillbehör 2012
http://www.brp.com/Flipbooks/Can-Am-ATV-SSV-Catalog.aspx?Culture=en-ca
-
Jopp, det har den, men den tål att läsas om och om igen.
Så mycket snygga kläder och tillbehör, och Can-Am Sverige valde att bara ta hem dom fulaste. I alla fall vad vad jag har sett hos dom åf jag har besökt.
-
lite mer åsikter efter några timmars körning alldeles för hård krängningshämmare den rör sig inte allt för mycket inviduellt bak kan till och med bli lite instabil vid avancerad klätter körning, kanske skulle ha varit nån centimeter bredare mellan hjulen, markfrigången är för låg, verkar vara lika tung som polaris 850 ska väga den ikväll
måste säga det igen underbar motor, snäll variator för att vara utan slirkoppling (speciell om man kört can am 800 förut) och så stark motor, kan låta som jag klagar mycket men än så länge är det den bästa fyrhjulingen jag ägt
Måste säga att jag är förvånad över att du hittat nåt att störa dig på ang maskinen. Det är inte alls likt dig Olsson. ;D
-
[ verkar vara lika tung som polaris 850 ska väga den ikväll
nu har jag vägt den,
med 1/4 dels tank 402kg
-
Oj!
( satt du på den ) ;)
-
Fick min idag, strypningen är en mekanisk begränsning vid gasspjället, en torxskruv och en plåtbit borttagna och vips hade jag full effekt..
()p
-
Mera än 400kg kan den inte väga ? Då är den inte godkänd för vägen.
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/fordonsregler/MC/
-
De flesta UTV:er väger över 400 och de är ibland vägreggade.
-
ja 400 kg är inte mycket för en utv
-
Alltså nu börjar jag bli riktigt sugen att beställa en outlander 1000 vägreg, min handlare påstod att de kunde bli svårt att få tag på en i närtid om jag inte beställde direkt(suprise) ligger de nåt i det tro?
kan jag använda plogen med mittfäste från min 800a 07a på denna 1000cc eller måste man lägga frontfäste?
är det endast antracitgrå som finns,
vilka tillbehör måste man ta med i beställningen(skärmbreddare, hasplast, osv)
hur ser eran spec ut samt får man fråga vad ni fick ge i slutändan för maskinen(pm går bra)
ride on/ Tommy
-
jupp endast grå förutom dom få som kom som demo maskiner för dom är gula och 1000xt är helt underbar!!! ()p :djump: ()p
-
idag har jag också beställt en 1000xt väg var och provkörde en hos hans eriksson i frövi i mellan dagarna och blev helt frälst så nu ska det köras i helgen :headbang:
-
Men sweet!!! leveranss så snart, ja har hört allt från februari till april?
-
idag har jag också beställt en 1000xt väg var och provkörde en hos hans eriksson i frövi i mellan dagarna och blev helt frälst så nu ska det köras i helgen :headbang:
()p
-
vet ej om det är postat tidigare can am tillbehör 2012
http://www.brp.com/Flipbooks/Can-Am-ATV-SSV-Catalog.aspx?Culture=en-ca (http://www.brp.com/Flipbooks/Can-Am-ATV-SSV-Catalog.aspx?Culture=en-ca)
på sidan 46 finns det foxdämpare till outlander någon som vet om dom säljs i sverige och pris i så fall,
det ska va den varianten som sitter på den gula renegaden ej xxc,
2012 CAN-AM RENEGADE 1000 YELLOW FOX SHOCKS (http://www.youtube.com/watch?v=SAVD9rMu-xA#ws)
finns även en tråd på can am forum
http://www.can-amforum.com/forums/suspension/30993-infos-fox-outlander-shocks.html (http://www.can-amforum.com/forums/suspension/30993-infos-fox-outlander-shocks.html)
nån som har bilder på dom foxdämparna ?
-
hej det finns 1000xt hemma hos vissa atv försäljare hans eriksson i frövi har och fritzen har hemma också ring och kolla :headbang: :headbang: :headbang:
-
även årsunda bil&motor har 1000xt hemma
-
ok, har nog bokat en redan här uppe, men vet ej leveransdatum,han skulle återkomma.
ingår skärmbreddare i xt paketet?
vad har ni mer lagt in i erat köp? hand/tumvärmare? större däck?
-
hej tommy det ingår inga skärmbreddare till xt måste köpas till kostar ca 1700kr jag har beställt hand-tumvärmare orginal dom nya + syntetlina vinschen och nya fälgar+däck 27" itp det enda som inte finns just nu är hasplasten/plåt men det ska komma i slutet av januari har dom sagt hoppas det :headbang: :headbang:
-
Första begagnade?
http://www.blocket.se/goteborg/Can_Am_1000xt_vag_38541939.htm?ca=5&w=3 (http://www.blocket.se/goteborg/Can_Am_1000xt_vag_38541939.htm?ca=5&w=3)
Snacka om att förstöra hela makinen med de där fälgarna :tickedoff
-
Dom var inte vackra, men ändå hundra gånger snyggare än originalfälgarna... :tickedoff
-
måste hålla med att varken dom fälgarna eller original e nå vidare snygga.. jag har köpt nya ITP fälgar till min.. trots att jag inte ens fått maskinen än :help:
-
dom svartlackade hadde ju varit smutt!
reflekterade över att dom där blinkerserna fram sitter väldans oskyddat, har för mig ja sett ett kompletterande stötfångare fram för dom, någon som sett den?
-
dom svartlackade hadde ju varit smutt!
reflekterade över att dom där blinkerserna fram sitter väldans oskyddat, har för mig ja sett ett kompletterande stötfångare fram för dom, någon som sett den?
jo det finns heavy duty stötfångare att köpa till men då syns inte blinkersena.
-
Har nu köpt foxdämpare och monterat dom är jag är skitnöjd, den va mjuk fram förut och så kändes krängningshämmaren för hård och för lite retur dämpning bak,
men med foxdämparna monterade så kom allt i balans,
med orginal hade jag näst hårdaste fram och näst mjukaste bak och med dom nya utan att ändra på dom så blev 1.5 cm högre fram och 1cm högre bak,
kan varmt rekommendera dom
-
Har nu köpt foxdämpare och monterat dom är jag är skitnöjd, den va mjuk fram förut och så kändes krängningshämmaren för hård och för lite retur dämpning bak,
men med foxdämparna monterade så kom allt i balans,
med orginal hade jag näst hårdaste fram och näst mjukaste bak och med dom nya utan att ändra på dom så blev 1.5 cm högre fram och 1cm högre bak,
kan varmt rekommendera dom
()p
-
Vad blev priset på fox kitet?
-
Vad blev priset på fox kitet?
8995kr
-
Går i tankarna att byta till en outlander 1000 jag med.. Men är den värd pengarna? Givetvis så beror det ju vad man prioriterar men men.. Värt att satsa? ;)
-
Har nu provat 1000 outlander o den va helt klart vassare än 800:an.
Provade bara en snabbis men kan säga att jag tror den är riktigt skön i skogen, en polariskiller tror jag. Skön karaktär på motorn, lugn o fin om man vill smyga men bra med krut när man gasar på.
Vill haaaaa!!!
-
Jag var och kollade på en maskin till dottern idag (bild) :lol: :lol: :lol:
Närå, men pappa fick en 30 minuters provtur i varierade terräng (var på service med min maskin).
Man kan inte annat än få "ha begär" av detta 1000 cc "monster" :djump:
Några spontana plus och minus:
+ klart grymmare look än föregångaren
+ snyggt lackad (hållbarhet ?)
+ ännu mer genomtänkta detaljer (batterieplacering, fack bak, lastrack i plast mm)
+ smidig och lätt att smygköra i skogen med trots alla kusar
- priset
- att man troligen kör ihjäl sig inom någon vecka ....
- gillar att gå på backhjulen (det gör inte min 500.a ;D )
// Martin
-
köpt en outlander 1000 och kört 3 timmar kanske. Förstår inte hur alla kan vara så impade och nöjda. Kryp köra? nej noll känsla och släpper man så har man hugget varje gång. gummi snodd effekt desutom vid krypkörning vid start vid backe tex.
växelspaken sitter på fel sida enligt mig också. varför fel. jo man kan komma åt gasen med armen och jackan. men också att plaserien är fel och ligger under styret och inte vid sidan om längre under styret.
har dämparna fram och bak på mitten. kör jag över en sten fram går mjukt över, men bak dunkar det till som dämparen är sten hård. kanske så på alla?
Servon lättaste kunde vara lite lättare endå.Men värst är att servon lägger av så fort man står stilla.Så¨stå stilla och svänga innan man kör går ju inte så bra.Svin tungt.
Tycker styret är för lågt satt och för långt fram för mig med.
motorn låter bara gött på tomgång och på max gaspådrag.Ingen kan komma säga låter minsta gött där i mellan. Ett skämnt faktiskt.
Om värmen är åtgärdad från inte bränna bena och varm dyna så vill jag inte ens veta hur förra modellen var hahah
Mitt tipps är att denna maskin är till för köras på leder och på små skoga vägar som man kan köra på rätt bra fart och grusvägar överlag. Men då finns nog bättre billigare maskiner som inte väger 350kg och kostar massor av pengar.
vad är possetivt då? snygg som fan och mycket effekt. hög markfrigång och en servo som är skön så länge man inte står stilla.
får hoppas jag kan få sedan där skog nyckel det skrivs om här-. så kanske kanske går köra i skogen utan ha millimeter precetion med tummen hela tiden. minsta lilla för mycket gas och den öser på som fan.
sedan kan jag undra varför man ska ha den dära motorbromsen även på hög växel? märks ju det är något elektroniskt. för ingen naturlig motorbromms. skit irrterande att släppa gasen helt när man kör med hög och ska svänga in på någon väg. som om man halft nitar.
skulle kalla denna maskin medel måtta. inte riktgit bra på något men inte riktigt dåligt på något. 1-10 ger jag den 6a i betyg en så länge.
-
Cozy
Lämna tillbaka atv och köp nått annat då , så märker du skillnaden..
-
Exakt, eller är det ett fel köp, varför köpa nåt man inte vill ha och varför inte provköra innan köp? Förstår ingenting...
-
svarat och förklarat på den andra tråden. orkar inte svara om på samma frågor hela tiden........
-
Är motorbromsen elektrisk på g2? På dom äldre är den då mekanisk och sitter i variatorn. Motorbroms på högen kan väl vara bra om du kör med lastad vagn i lätt terräng och ska nerför någon skitlång backe. Men vore helt klart fint att kunna koppla från och köra obromsat när man känner för det:)
-
låter och känns som den är elektronisk. men jag vet ej. går köra så fort på låg att ha det på hög behövs inte. köra grusväg på hög och släppa gasen helt inför en kurva och man får en mega motorbroms. helt onaturligt mycket och blir inget flyt alls. jag får köra med jäkla känsla med tummen och inte släppa kasen helt och ändå bromsa och hålla gasen. för det ska bli flyt i körningen. låter detta imponerande? alltså kass i skogen och kass på väg hahahha
nu är det väl inte så dåligt som det låter. men ändå dåligt med tanke på detta är ju inte ämda briserterna på en atv för över 140 tusen.....
-
Hur fan kan man gnälla så in i h....te om allt, prova du inte maskinen innan du köpte den eller. Eller är du född till kritiker?
-
Hur fan kan man gnälla så in i h....te om allt, prova du inte maskinen innan du köpte den eller. Eller är du född till kritiker?
ja skulle inte tycka om en burk med katt skit om det stod can am på burken som vissa andra här*S*
provkörde can am max 800 ny och en 800 2010. jag har den tystaste visyrhjälmen jag vet som finns. ändå knappt man står ut med oväsnet när man ligger kör grusvägar. än värre är ju den motorbrommsen som finns. gäller inte släppa gasen helt innan kurvor och bromsa istället. ingen direkt njutning och flyt i körningen någonstans faktiskt.
jag får stå mitt kasst att man läser och tror på folk på detta forum. aja pengar kommer och går.
tyvärr hade jag inte möjligheten testa 2012 1000 outlander. såfall aldrig köpt så klart. har mycket svårt förstå hur någon kan tycka det är okej med dom brosterna jag skrev om tex motorbromsen eller gasen och tillslaget. eller oljudet från lådan. visst snygg som fan och motorn drar gött som helvete. men resten då? körbarhet och komfort och riktigt motorbromns.
-
Alla har olika uppfattning, detta är min efter 25h i sadeln.
Går i stort sätt inte jämföra G1 och G2 chassit (körde out 800 -07 innan) nu out 1000.
800an var smidigare och mer lättkörd helt klart, mjukare i sadel och chassi överlag, 1000en är en helt annan dimension, så mkt större och kraftfullare, kräver sin förare helt klart, märks dock att tyngdpunkten förändrats till lägre samt att framxeln alt bumpern bytt position, nu klättrar framhjulen först istället för att borra ner nosen, vad får man då med en 1000en jo den största brutalaste maskinen på marknaden, otroligt vrid och konstanta wheelies, inte lika lättkörd som Gi i eländig terräng men dock mycket mer följsam och konsekvent än G1, servot gör mkt.
minus för en del racklig plast bla fotstöd, baklucka och bumperhörn.
riktigt gedigen kvalitet på bultar, slangar osv som alltid på canam. riktigt bra med allt högt uppdraget under podden, avlufftningar, insug,cvtinsug osv. får se dock om cvtn får den kylningen den behöver, har haft problem med en skrikande rem stundtals.
är man missnöjd med denna maskin måste enda vettiga alternativet vara att gå tillbak på en G1 typ 800 , artic 1000 konkurerar inte ens enligt min uppfattning.
-
Cosy, det du upplever med gas och motorbroms är en vana. När du kört ett tag kommer det att flyta på. Jag har inga problem med detta. Träna in känslan i tummen bara och bli ett med din hoj.
-
ja skulle inte tycka om en burk med katt skit om det stod can am på burken som vissa andra här*S*
;D ;D