nä de va ganska simpelt.. ställ styret rakt, och fixera det med rep el dyl så de blir någorlunda stumt..ta två likadana magneter sätt kl tre och nio på bak fälgen.. knyt snöre i draget spänn åt sidan mitten på bakhjulet och mitten på framhjulet.. sträck snöret tills det går över bakre magneten, när de tar i främre så kan du mäta fram/bakkant på framfälgen när du håller snöret rakt.justera sen toe in/toe out på styrleden., på outlander ska de va högst 4 mm diff mellan fram/bakkant på fram fälgen.
Fyndplatsen?
jo.. om man tar 2 st tex 5 cm tjocka plast bitar.. sätter fast en kl 3, å en kl 9.. då kan du spänna snöret från draget över klossarna på fälgen.. om du står frmför hjulingen så ser du då snöret är rakt precis då det tar i andra klossen. håll i snöret framför fram hjulet och mät fram å bak på fälgkanten. ja är dålig att förklara. kanske de är bäst att du söker på nätet efter verkstads handboken. mvh kricka
Citat från: kricka skrivet 23 augusti 2008 kl. 22:50:50jo.. om man tar 2 st tex 5 cm tjocka plast bitar.. sätter fast en kl 3, å en kl 9.. då kan du spänna snöret från draget över klossarna på fälgen.. om du står frmför hjulingen så ser du då snöret är rakt precis då det tar i andra klossen. håll i snöret framför fram hjulet och mät fram å bak på fälgkanten. ja är dålig att förklara. kanske de är bäst att du söker på nätet efter verkstads handboken. mvh kricka Jo, jag förstår hur du menar kricka, de jag skrev var en liten godhjärtad pik till atv hudik
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️