ra kanske är en felkod rörande motorlampan..ska rota lite i ämnet..
ra kanske är en felkod rörande motorlampan..ska rota lite i ämnet.är alla säkringar hela?
, se vedleggFinnes også en del info her:http://www.cectekforum.de/
Nu har jag kollat motståndet i vattentempmätaren. Och det är som det ska. Har inte kollat jorden till just den, antar att den sitter ihop med massa andra jordkablar, så jag har kollat dom jordpunkter jag har hittat, och som verkar bra. Nån som har elschema på sån här maskin?
Du har elschemat i pdf manualen som jag länkade till.. Kapitel V , sida 178.
tänkte på filmen du lag upp på din hastighetsmätare..såg att din nål passera ända ner till botten, minstannar vid 9000 och går tillbaka därifrån..nu har jag king cobra och det kanske skiljer sig.
Min instrumentpanel beter sig lika som din fast min motorlampa lyser som den ska och det står "rE" i displayen...
Min går kanon men har lite samma tendens som din. Den kan poffa in i luftburken och sjuvstanna vid rödljus ibland. Blev bättre efter justering av TPS men inte helt perfekt.Ja nått borde koderna betyda,men har inte lyckats sett nå info om det..
En fråga till er andra som har en cectek. Har märkt följande1. Variatorkåpan blir riktigt varm. 2. Hela avgassystemet blir jävulskt varmt. Man känner värmen strömma fram när man står bredvid, och plasten över systemet blir varm. Blir det så på era också? I första hand är det variatorkåpan som jag tänker på.
Hej.Jag har en kingkobra 09 med samma problem som du beskriver. Så med den infon jag fått här blir det till att testa mig fram i veckan som kommer.Min har även en varvräknare som ställer sig på olika startpositioner och sedan ger rätt längd på utslaget men visar då helt fel. Går ibland helt runt när man kör.
Har din stått still länge?All apray jag sprayade överallt tror jag var bra, men inte enda lösningen på mina problem. 1. Den hade stått stilla för länge2.den hade bara körts kortare sträckor40mil på 3år. 3. Tror inte den blivit riktigt inkörd av förra ägaren,Den har ökat med 17 km/h sen jag börja köra. Hoppas du får ordning på din maskin. Skumt det där med varvräknaren. Återkom gärna med hur det går. Det finns ju som sagt inte allt för mycket info om cectek maskinerna. Så vi får försöka hjälpas åt med dom. Lycka till
kolla på denna länk om det kan hjälpa dig..http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=47892.0
Jaha då var det dax igen....Köpte mej ett nytt batteri för nån vecka sen för det gamla så mer ut som en fotboll. Igår märkte jag aty det rök mellan benen när jag stannade vid garaget Tar bort sadeln o kollar, en ordentlig ångpelare från ena "locket" på batterit, som hade poppat bort av tryck.....Och batteriet var skållhett, det kokade i det liksom. Mätte upp laddspänningen och den låg på 14-14.2v ber på varvtal, så den överladdar ju inte. Lämnade in batterit där jag köpte det och ska få nytt på garanti. Men det jag undrar om är om det kan vara nåt annat, vet inte hur en laddregulator funkar, ska den slå ifrån när batterit är fullt? Eller ska den se till att det är jämn ström i maskinen bara?
Säkring?
det hade varit för enkelt. Nu är det så att den inte får gnista såg jag. Då är frågan om det är tändspolen eller nåt annat som tycker att det är dax o börja krångla?......suckFick regulatorn idag. Den nya ser annorlunda ut. Lite mindre samt att den bara har grön och röd sladd i ena kontakten. Bilden är på gamla
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️