Har du varit in med din än Donliam? Jag ska in och besikta min ikväll. Det jag hört/läst är att man måste demontera dragkroken. Rycka isär kontakten till fyrhjulsdriften så man får broms på alla fyra hjul. Och varningstriangeln nu då. Nån som vet nått annat som bör ses över innan?
En kompis som besiktade sin Dinli 450 fick nerslag på att varningsetiketterna var borta. Fick beställa nya och klistra dit skiten igen och besikta om. Om det var en ovanligt nitisk besiktningsman eller bara rutin eller otur vet jag inte. Berätta gärna hur det går för er när ni besiktat.
Då har man varit in på första besiktningen. Det gick bara bra. Det va väl mer eller mindre som en vanlig bilbesiktning.Nu åker ju jag "bara" en 400:a men det va aldrig nå prat om strypning. Jag hade ju skruvat in skruven vid tumgasen.Fick inte heller visa upp någon varningstriangel. Dragkroken däremot skulle tas bort. Vilket jag hade gjort. Han sa "den behöver du ju bara skruva bort vart annat år"Mina dekaler sitter kvar så det pratade vi aldrig om. Det ända han hade att påpeka va att det börjar bli dags att byta bromsbelägg i fram.Han hade bara besiktat mindre hjulingar förut. Tror han syftade på quads. Efter provkörningen så såg han glad ut. Mycke trevligare än dom andra jag kört sa han. Då tyckte jag lite synd om honom. Den går ju som en moped med skruven inskruvad.
enda viktiga att tänka på är varningstriangeln
Behöver man verkligen rycka isär kontakten till fyrhjulsdriften? Förstår inte riktigt vitsen med det...
Har väl för mig att om man kopplar bort knappen för 4 wd ligger maskinen med ständig 4-hjulsdrift i och då blir det som hydro säger broms på alla 4 tack vare centern. Rätta mig om jag har fel. Ska in med min nu med för första gången och undrar om någon besiktigat med "Mudders" som sticker ut 1 dm på var sida??Kanske bör fundera över decibelmätning också!
Var in och besiktade bilen förra veckan och pratade lite om fyrhjulingar med besiktningsmannen. Frågade om strypning osv.Han sa att dom aldrig kollar vad som är strypt eller inte och menade att dom inte ens kan kolla de och att de ev bara är försäkringsbolagen som (kanske) plockar ner och kollar om de hänt en olycka.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️