Så gjorde min oxå, jag tog lös kylaren la den i varmvatten och avfettning skjölde den flera gånger med vatten den var ändå igensatt, fick peta med ett buntband imellan varje kylcell tog typ en timma sen med tryckluft sen gick den aldrig mer varm, jag provade med högtryck och avfettning först men det hjälpte inte
högtryckstvätt brukar va ett bra sätt o sabba en fullt fungerande kylare på.. väldigt lätt o vika lamellerna.. är man och bökar mkt i lera så är det en fördel att flytta upp den.jag gjorde ju de på grizzlyn och nu finns de inte nåt sånt problem längre, riktigt besvärligt att göra rent den där den sitter original..
trots era varningar tog jag högtrycken idag ändå, men ställde ner trycket lite, det gick fint, kom en jäkla massa brun gegga bak vid fläkten när jag spolade framifrån, inga flänsar böjda och jag slapp jobbet med att ta loss kylet! tog en provtur och låg ca 1 mil på full gas och som mest gick den upp i 98 grader, förut kom den upp i 115 och vid 129 tändes varningen i displayen, vilket såklart inte är bra.mer och mer grejer pekar på att jag ska hålla mig ifrån leran helt, tvättning tar en jävla tid och är jobbigt, kolen i generatorn hade redan slitits ut pga lera och kollektorn är repig, kylaren sätter igen och busssningar och bromsklossar går åt..
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️