frågan är väl bara varför ni monterar på orginal knutarna igen när ni vet att dom kommer gå sönder igen det fattar inte jag...vist går något för mig sönder en gång och jag kan få det på garantin så sätter jag på orginal igen, men går samma sak sönder sen igen skulle jag inte ens tänka på att montera orginal. då får man lösa det själv o helt enkelt beställa och köpa kraftigare grejer! det här med erat lerhåls åkande blir ju mer o mer en sport och alla modifierar sina maskiner mer och mer för att dom ska bli bättre på det o sen så monterar ni ändå drivknutar som ni vet inte kommer hålla bara för att man får dom på garantin finns det något starkare att köpa? köp det då o skit i garantierna det viktiga är väl att grejerna håller inte att BRP åtgärdar det på garantin!
Summan av Torsbodakörningen blev som följer. Det gick sönder 20% Can-am. 100% Suzuki. 0% Honda. Även om knutarna är skit så älskar jag iaf min MR. Inga problem att få detta på garantin och jag kommer inte köra som en kärring bara för att det inte ska gå sönder. Så länge det är garanti kommer jag gasa mera tills BRP inser att något måste göras eller monterar starkare saker. Vill inte kasta bort en dag och massa bilkörning för att köra 5-10 minuter till det bara är att åka hem. Ska man inte våga ta sin MR på en träff? Jo kanske med stor risk att åka hem eller köra försiktigt. Men inte direkt därför man köper denna maskin. Till alla som har en MR. KÖR FÖR FAN. KÖR!!!!
Det jag tycker e synd är att när man köper värsta maskinen på marknaden så förväntar man sej att sånna här saker sa vara tillfixat för att hålla men tydligen får man köpa uppgraderingar för några 10-20k innan man kan köra med dom Man köpr ju endå en väldigt specikt inriktad maskin för ett endamål och då tycker jag drivknutar och axlar är en ganska viktig del för att det ska hålla, knepingt att man inte har räknat på det och att man inte såg det vid testning av maskiner.Eller så kör helt enkelt testförarna för can-am som kärringar
Citat från: Grönis skrivet 15 maj 2011 kl. 20:33:08Det jag tycker e synd är att när man köper värsta maskinen på marknaden så förväntar man sej att sånna här saker sa vara tillfixat för att hålla men tydligen får man köpa uppgraderingar för några 10-20k innan man kan köra med dom Man köpr ju endå en väldigt specikt inriktad maskin för ett endamål och då tycker jag drivknutar och axlar är en ganska viktig del för att det ska hålla, knepingt att man inte har räknat på det och att man inte såg det vid testning av maskiner.Eller så kör helt enkelt testförarna för can-am som kärringar ha ha så kanske de är man kan ju tycka att när dom ändå har ett samarbete BRP/gorilla så kunde BRP haft gorilla som underleverantör av axlar med...
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️